Πε 29 Σεπτεμβρίου 22
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2011Δελτία Τύπου Ιούνιος 201120-06-2011: Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ.Χρήστου Παπουτσή για την "Προστασία των Προσφύγων γυναικών και κοριτσιών"

20-06-2011: Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ.Χρήστου Παπουτσή για την “Προστασία των Προσφύγων γυναικών και κοριτσιών”

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Αθήνα, 20 Ιουνίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή στην ημερίδα -που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων- με θέμα την “Προστασία των Προσφύγων γυναικών & κοριτσιών” στα πλαίσια του σημερινού εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας για τους πρόσφυγες.

Κυρίες και κύριοι,

Θέλω να χαιρετίσω τη σημερινή πρωτοβουλία της «Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων» για τη διοργάνωση της Ημερίδας με ένα θέμα εξαιρετικής σημασίας, αυτό της «Προστασίας των Προσφύγων γυναικών και κοριτσιών», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τους Πρόσφυγες.

Θέλω, όμως, να μου επιτρέψετε, να σας πω γιατί χαίρομαι ιδιαίτερα που έχω την ευκαιρία σήμερα εδώ, να απευθυνθώ ενώπιον σας στα πλαίσια αυτής της ημερίδας. Πρώτα απ’ όλα γιατί έχω μια ιδιαίτερη εκτίμηση στη δουλειά της Γενικής Γραμματείας Ισότητας η οποία γίνεται με πολύ μεγάλη συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια, από την ημέρα της ίδρυσής της, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και κυρίως του Ανδρέα Παπανδρέου. Δεύτερον, γιατί σήμερα έχει την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας η κ. Μαρία Στρατηγάκη, της οποίας τη δουλειά έχω παρακολουθήσει πολύ στενά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα προηγούμενα χρόνια. Έχει μια τεράστια προσφορά στην υπόθεση ισότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο και χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί αυτή την περίοδο μας κάνει την τιμή και τη χαρά να συμμετέχει στην κυβέρνηση μας, επιχειρώντας να μεταφέρει τις γνώσεις της και την πολύτιμη εμπειρία της στο χώρο.

Το δεύτερο είναι γιατί αυτή η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Ο κ. Τσαρμπόπουλος, είναι εδώ σήμερα, θα τον ακούσουμε σε λίγο, αλλά για μένα είναι μια επίσης ευκαιρία να ευχαριστήσω τον κ. Τσαρμπόπουλο και την Ύπατη Αρμοστεία για τη στενότατη συνεργασία την οποία έχουμε πετύχει με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να εκσυγχρονίσουμε το πλαίσιο ασύλου, να αναβαθμίσουμε τη δουλεία μας και κυρίως να αποκαταστήσουμε το κύρος της χώρας μας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Το τρίτο είναι γιατί -όπως θα αναφερθεί και αργότερα ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης, ο κ. Γρηγόρης Τασούλας- είμαστε στα πλαίσια μιας μεγάλης πρωτοβουλίας. Μιας μεγάλης πρωτοβουλίας της ελληνικής κυβέρνησης σε νομοθετικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο πρακτικών μέτρων, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να αποκαταστήσουμε το πεδίο μέσα στο οποίο θα ασκηθεί μία γόνιμη, δημιουργική πολιτική ασύλου στα επόμενα χρόνια αλλά ταυτόχρονα και μια πολιτική η οποία είναι απολύτως συμβατή με τις διεθνής συμβάσεις και βεβαίως με τις διεθνής υποχρεώσεις της χώρας με απόλυτο σεβασμό στα δικαιώματα του ανθρώπου και βεβαίως των πιο ευάλωτων ομάδων, των πληθυσμών, των γυναικών και των παιδιών.

Είναι προφανές ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξάνεται ο αριθμός των προσφύγων που θα μετακινούνται και θα αναζητούν την επιβίωσή τους σε νέα γη, σε νέα πατρίδα.

Που θα αναγκάζονται να βρουν «σανίδα σωτηρίας» για τους ίδιους και τις οικογένειές τους αναζητώντας διέξοδο και μεταναστεύοντας είτε νόμιμα είτε παράνομα.

Η μαζική μετανάστευση είναι ένα ιστορικό φαινόμενο μεγάλης διάρκειας και έντασης. Κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η ένταση με την οποία θα εξελιχθεί και το μόνο που μπορούμε να ξέρουμε είναι αυτό που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

Και η αλήθεια είναι ότι σήμερα οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.

Αν σκεφτεί, κανείς από την πλευρά και μόνο της ανθρωπιστικής κρίσης, μόνο το ότι όπως εκτιμά ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε), περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ζουν σήμερα σε παραγκουπόλεις και ότι αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί μέχρι το 2030, αρκεί να αντιληφθούμε το μέγεθος, την ένταση που θα εκδηλωθεί το φαινόμενο αλλά και τις πιέσεις που πρόκειται να δεχθούν τα αναπτυγμένα κράτη.

Το φαινόμενο της μετανάστευσης, το πρόβλημα των προσφύγων δεν είναι τοπικό και δεν είναι σε καμία περίπτωση εθνικό.

Είναι Παγκόσμιο, είναι Ευρωπαϊκό, αλλά βεβαίως για κάθε χώρα είναι υποχρέωση της να το αντιμετωπίσει. Έτσι και για μας είναι και ελληνικό πρόβλημα. Αυτό το δεδομένο δεν μπορεί να το παραβλέψει κανείς και δεν μπορεί να το αγνοήσει κανένα μέλος της διεθνούς κοινότητας, κανένα μέλος των Διεθνών Οργανισμών, κανένα Κράτος- Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για αυτό η Ελληνική Κυβέρνηση, υποστηρίζει σε όλους τους τόνους και με κάθε ευκαιρία, ότι αυτό που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα δεν μόνο εθνικό θέμα, είναι ευρωπαϊκή υπόθεση. Γι’ αυτό και απαιτούμε σε κάθε ευκαιρία στο Συμβούλιο Υπουργών και στα διεθνή φόρα τη χάραξη μιας κοινής πολιτικής, μιας κοινής ευρωπαϊκής στρατηγικής για την αντιμετώπισή του.

Αυτό δεν το κάνουμε απλώς για να αποφύγουμε το βάρος – το οποίο έτσι κι αλλιώς επιμεριζόμαστε, επιμερίζονται τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και ιδιαίτερα η δική μας χώρα. Το κάνουμε γιατί πιστεύουμε ότι τα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα έχουν την υποχρέωση να ορίσουν τους κανόνες.

Στην πραγματικότητα εμείς έχουμε την υποχρέωση να ορίσουμε τους κοινούς κανόνες βάσει των οποίων θα είναι δυνατή η συνύπαρξη διαφορετικών πληθυσμιακών στη διεθνή, στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική κοινωνία του μέλλοντος.

Δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τα στοιχεία των ελληνικών αρχών. Στοιχεία, για τα οποία ο καθένας θα μπορούσε να πει οτιδήποτε ή να τα αξιολογήσει με διαφορετικό τρόπο ή ακόμα να προσπαθήσει να δει σκοπιμότητες. Το βλέπω εξάλλου, ορισμένοι επιχειρούν να δουν και σκοπιμότητες. Ωστόσο, οι εκθέσεις του Frontex , του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τη φύλαξη των συνόρων, έχουν καταδείξει ότι η μέγιστη πλειοψηφία των μεταναστευτικών ροών προς την Ευρώπη γίνεται από τα ελληνικά σύνορα. Υπενθυμίζω ότι τον τελευταίο χρόνο η Ελλάδα κλήθηκε να αντιμετωπίσει την είσοδο περίπου 132.524 χιλιάδων παράνομων μεταναστών. Εκατόν τριάντα δύο χιλιάδες μετανάστες μόνο το 2010. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο αριθμός αυτός άγγιξε τους 517.730 χιλιάδες.

Μόνο από την Τουρκία 2010 μπήκαν περίπου 52.278 παράνομοι μετανάστες, εξ αυτών οι 47.088 από τον Έβρο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των νεοεισερχομένων σχεδόν σε ημερήσια βάση, από τα χερσαία σύνορα από τον Έβρο, ισούται περίπου με τον πληθυσμό ενός χωριού. Γύρω δηλαδή στα 150 με 200 και 250 άτομα.

Επισημαίνω επίσης, ότι από την Τουρκία το πρώτο 5μηνο του 2011, μπήκαν 12.638 παράνομοι μετανάστες. Και όταν λέμε μπήκαν εννοούμε συνελήφθησαν με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις αρχές, για την αστυνομία, για το κράτος, για τις κρατικές υπηρεσίες. Και εξ αυτών από τις 12.638 χιλιάδες, οι 12.513 μπήκαν από τον Έβρο.

Επιπλέον, όταν πριν από 9 μήνες παρέλαβα το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, παρέλαβα επίσης και ένα πακέτο με 47.000 χιλιάδες, εκκρεμούσες προσφυγές ( backlock ) -προς εξέταση σε δεύτερο βαθμό- για τη χορήγηση πολιτικού ασύλου. Αυτές οι 47.000 χιλιάδες, βεβαίως δεν δημιουργήθηκαν τους τελευταίους μήνες, ούτε τον τελευταίο χρόνο μετά την ανάληψη της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. E ίναι ένας αριθμός ο οποίος δημιουργήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα στην οποία βρισκόμαστε και την οποία αντιμετωπίζουμε. Και την αντιμετωπίζουμε – για να μη ξεχνιόμαστε – πάντοτε μέσα στο πλαίσιο της ασφυκτικής δημοσιονομικής κατάστασης και της οικονομικής κρίσης.

Ο Πρωθυπουργός, ο κ. Παπανδρέου, η Κυβέρνηση, αλλά και ειδικότερα, εμείς, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με τις τελευταίες Νομοθετικές πρωτοβουλίες, χαράξαμε μια νέα εθνική πολιτική ενσωματώνοντας το κοινοτικό κεκτημένο στην ελληνική έννομη τάξη, συμβαδίζοντας πλήρως με τις υποχρεώσεις της χώρα μας που απορρέουν από τις Διεθνείς Συμβάσεις.

Αναφέρομαι ποιο συγκεκριμένα στο νέο Νόμο που εφαρμόζουμε για την Ίδρυση της Υπηρεσίας Ασύλου και της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής Μεταναστών.

Με κυρίαρχο στόχο τη διασφάλιση της ταχείας υπαγωγής των παράνομων μεταναστών σε διαδικασίες πρώτης υποδοχής με συνθήκες σεβασμού και αξιοπρέπειας του ανθρώπου.

Επιπλέον, ιδρύσαμε την Αρχή Προσφυγών για την εξέταση των αιτημάτων ασύλου σε δεύτερο βαθμό και είναι η πρώτη φορά που ιδρύθηκε στη χώρα μας μια τέτοια υπηρεσία, η οποία αποκτά έναν αξιόπιστο μηχανισμό διεκπεραίωσης των σχετικών αιτημάτων σε αρμονία με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανόνες διεθνούς προστασίας.

Ο χειρισμός των θεμάτων ασύλου ανατέθηκε πλέον σε εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Δηλαδή, υπήρξε αποαστυνομικοποίηση για να το πω με απολύτως καθαρούς όρους, ένα αίτημα της διεθνούς κοινότητας αλλά και της ελληνικής κοινότητας, των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και της κοινωνίας των ενεργών πολιτών αλλά και του ΟΗΕ για πολλά χρόνια.

Καθώς επίσης προβλέψαμε και τη συμμετοχή νομικών και προσώπων με εξειδίκευση στο αντικείμενο όπως επίσης την απόλυτη ενεργή συμμετοχή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε για τους πρόσφυγες.

Επίσης, ειδική μέριμνα λάβαμε για άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες ή τα άτομα που χρήζουν, που έχουν το δικαίωμα της διεθνούς προστασίας.

Ανάμεσα σε αυτά τα ευάλωτα άτομα κυριαρχούν συνήθως οι γυναίκες και τα κορίτσια πρόσφυγες που αποτελούν μια ιδιαίτερη ομάδα προσφύγων ακριβώς γιατί εκτός της δίωξης που μπορεί να υφίστανται στις χώρες καταγωγής τους, για διάφορους λόγους πολιτικούς, θρησκευτικούς, ρατσιστικούς ή οποιουσδήποτε άλλους λόγους ακόμα και το φύλο τους στις κοινωνίες αυτές μπορεί να αποτελέσει λόγο ατομικής δίωξης. Τις συγκεκριμένες αυτές «ευπαθείς» ομάδες γυναικών και κοριτσιών, μεταξύ άλλων, αντιμετωπίζουν και τους μεγαλύτερους κινδύνους τόσο στη διάρκεια της μετακίνησή τους όσο και στη διάρκεια της παραμονής τους στις χώρες διέλευσή τους προς τον τελικό προορισμό τους.

Συχνά, εκτός των άλλων, έρχονται αντιμέτωπες με επικίνδυνες και ταπεινωτικές καταστάσεις.

Εκτίθενται σε απάνθρωπες συμπεριφορές και μετατρέπονται σε θύματα κάθε είδους βίας, κάθε είδους κακοποίησης, εκμετάλλευσης ή εμπορίας που οφείλεται και στο φύλο τους και που μπορεί να τις οδηγήσει ακόμα και στο θάνατο.

Συνήθως, γυναίκες και παιδιά έχουν δυσκολία πρόσβασης σε υπηρεσίες στήριξης, δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, δεν μπορούν να δεχθούν την υποστήριξη που έτσι κι αλλιώς προσφέρεται από τη διεθνή κοινότητα και τους διεθνείς οργανισμούς.

Μάλιστα, ούτε καν γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα αιτήματος ασύλου, δικαίωμα διεθνούς προστασίας.

Με συνέπεια να έχουν λιγότερες πιθανότητες να ασκήσουν τα δικαιώματά τους και κυρίως να προστατευθούν από κάθε είδους κίνδυνο.

Λαμβάνοντας, λοιπόν, όλα αυτά υπόψη μας θελήσαμε συμπεριλάβαμε στη Νομοθετική μεταρρύθμιση -που πραγματοποιήσαμε από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ειδικές ρυθμίσεις με στόχο την ενίσχυση της προστασίας των προσφύγων γυναικών και κοριτσιών.

Συμπεριλαμβάνοντας ταυτόχρονα, ειδικές διατάξεις που συνάδουν με τις Συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών για την εξάλειψη όλων των μορφών διακρίσεων κατά των γυναικών.

Που συνάδουν, επίσης, με τις Συμβάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, για την προστασία των παιδιών και γυναικών κατά της γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης, αλλά και με μέτρα για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και αποσυμφόρησης των χώρων Πρώτης Υποδοχής και Κράτησης των μεταναστών.

Παρά τη δυσχερή σημερινή οικονομική συγκυρία στη χώρα μας παρά τους ασφυκτικούς δημοσιονομικούς περιορισμούς προβλέψαμε τις υψηλότερες δυνατές προδιαγραφές όσον αφορά στο σωστό σχεδιασμό καταλυμάτων Πρώτης Υποδοχής και Κράτησης. Και λέω κράτησης γιατί θα υπάρξουν και περιπτώσεις που η κράτηση των γυναικών είναι αναπόφευκτη.

Θέλοντας να διασφαλίσουμε αξιοπρεπή διαβίωση, σε κατάλληλα εξοπλισμένους ξενώνες τηρώντας ακριβώς όλες τις διεθνείς προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας και σε συνεργασία φυσικά με τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ταυτόχρονα, προβλέψαμε και για αυτές τις ευάλωτες ομάδες γυναικών, κοριτσιών και παιδιών, την παροχή βοήθειας – από ειδικά καταρτισμένο προσωπικό – ιατροφαρμακευτικών, ψυχοκοινωνικών, μεταφραστικών, νομικών και άλλων υπηρεσιών.

Επιπλέον, προβλέψαμε διάφορους τρόπους με τους οποίους θα οργανωθούν τα κέντρα υποστήριξης, υποδοχής, φιλοξενίας ανήλικων παιδιών σύμφωνα με τη Σύμβαση του Συμβουλίου τη Ευρώπης «για την προστασία των παιδιών και της γενετήσιας εκμετάλλευσης και κακοποίησης».

Αλλά και σύμφωνα με την «Σύμβαση για τη διεθνή δικαιοδοσία, το εφαρμοστέο δίκαιο, την αναγνώριση, την εκτέλεση και τη συνεργασία ως προς τη γονική ευθύνη και τα μέτρα προστασίας των παιδιών».

Για την άρτια υλοποίηση όλων αυτών, προβλέψαμε συγχρόνως, ότι η επιμόρφωση όλων των λειτουργών, των κρατικών λειτουργών, των εθνικών λειτουργών της ελληνικής διοίκησης, των υπαλλήλων, των πολιτικών υπαλλήλων αλλά και των αστυνομικών που εμπλέκονται στις διαδικασίες όπως π.χ. αυτής της επιστροφής μη νόμιμων μεταναστών ή της χορήγησης διεθνούς προστασίας, να είναι η εκπαίδευσή τους διαρκής και να αφορά κυρίως σε θέματα προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, του βέλτιστου συμφέροντος του παιδιού και της διαχείρισης, της ανθρώπινης διαχείρισης των ανθρώπων αυτών.

Επίσης, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια διαχωρισμού των ευάλωτων ομάδων από τις υπόλοιπες τόσο μετά την είσοδό τους στη χώρα μας όσο και εν συνεχεία, στη διάρκεια της διαδικασίας ασύλου.

Για αυτό το σκοπό, πήραμε τα απαραίτητα μέτρα ώστε να διασφαλιστεί ο συντονισμός, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την προστασία, την πρόληψη, την καταπολέμηση της γενετήσιας εκμετάλλευσης, και ιδίως του τομέα της εκπαίδευσης, της υγείας, των κοινωνικών, των αστυνομικών και των δικαστικών αρχών.

Επιδιώκουμε το συντονισμό και τη συνεργασία, όλων εκείνων των ανθρώπων και των μηχανισμών – καθώς και της κοινωνίας των πολιτών – που μπορούν πραγματικά αλλά το τονίζω και αντικειμενικά να κάνουν δυνατή την προστασία των δικαιωμάτων όλων των ευάλωτων ομάδων γυναικών και κοριτσιών.

Τηρώντας, πάντοτε τον οφειλόμενο σεβασμό στις απαιτήσεις προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Η ίδρυση της νέας Υπηρεσίας Ασύλου και της Αρχής Προσφυγών καθώς και μια σειρά άλλων δράσεων όπως η τοποθέτηση Ομάδων Υποστήριξης Ασύλου, με τη συνεργασία και των εταίρων μας της Ε.Ε, στα πλαίσια του νέου Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασύλου του Ε.Α. S . O συνιστούν πρωτοβουλίες που ανατρέπουν για τα ελληνικά δεδομένα τις πρακτικές δεκαετιών στον τομέα αυτό.

Στην πραγματικότητα με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, πραγματοποιούμε μια μεγάλη ειρηνική και θα έλεγα μεγάλη επανάσταση στον τομέα της πολιτικής ασύλου στα ελληνικά δεδομένα.

Δημιουργήσαμε τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να μιλάμε για μια νέα εποχή στην ελληνική πολιτική ασύλου με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα τις αξίες του ανθρωπισμού αλλά και του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Και καθιερώσαμε τόσο στην ελληνική πραγματικότητα όσο και στην ευρωπαϊκή, μια πολιτική που εγγυάται ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα ουσιαστικής αξιολόγησης των αιτήσεων ασύλου και που θα αποτρέπει τα φαινόμενα καταστρατήγησης.

Μια πολιτική, που συνάδει πλήρως με τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού πολιτισμού για την κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων, για την κατοχύρωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των προσφύγων και ιδιαίτερα για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των ευάλωτων ομάδων όπως των γυναικών των κοριτσιών και των παιδιών.

Η προσπάθεια είναι τιτάνια αλλά μόλις ξεκίνησε.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, για την πλήρη κινητοποίηση και την ενεργοποίηση της κοινωνίας των πολιτών, των μη Κυβερνητικών οργανώσεων όλων των φορέων των ενεργών πολιτών στη χώρα μας συνεργαστήκαμε με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων για τη δημιουργία και την έκδοση αυτού του σημαντικού «οδηγού», του Εγχειριδίου -το οποίο είδα μόλις προηγουμένως μοιράστηκε- με τις Κατευθυντήριες Οδηγίες σχετικά με την προστασία των ευάλωτων ατόμων, των γυναικών και των παιδιών.

Θέλω, λοιπόν, να σας συγχαρώ κυρία Γενικέ Γραμματέα, να συγχαρώ όλους όσους συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια. Είναι μια εξαιρετική προσπάθεια και πιστεύω ότι θα συμβάλει αποφασιστικά στη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε όλοι μας για να αποκαταστήσουμε το κύρος της χώρας μας σε έναν τομέα που μας αξίζει

Ευχαριστώ πολύ.

Τελευταίες Αναρτήσεις