Τε 5 Οκτωβρίου 22
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2011Δελτία Τύπου Ιούνιος 201106-06-2011:Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή στη Βουλή,απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Κ.Καραγκούνη σχετικά...

06-06-2011:Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσή στη Βουλή,απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Κ.Καραγκούνη σχετικά «με τη λήψη μέτρων για την αποκατάσταση της τάξης και της ασφάλειας των πολιτών στο κέντρο της Αθήνας»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Αθήνα, 6 Ιουνίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ομιλία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Καραγκούνη σχετικά «με τη λήψη μέτρων για την αποκατάσταση της τάξης και της ασφάλειας των πολιτών στο κέντρο της Αθήνας».

Θέλω να διαβεβαιώσω τον κ. συνάδελφο ότι η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη. Θα διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο και θα απαιτήσουμε απ’ όλους όπου και αν βρίσκονται, όποιο ρόλο κι αν έχουν στην κοινωνία να συμβάλουν έτσι ώστε να μην εγκλωβιστεί η Αθήνα ούτε στην ανομία, ούτε στη βία. Αλλά και ταυτόχρονα να αποφύγουμε το ταχύτερο δυνατό τη διαμόρφωση της Αθήνας ως μιας γκρίζας ζώνης, που πραγματικά προσβάλλει και τον αθηναϊκό πολιτισμό και την ιστορία της χώρας μας και την πρωτεύουσα της Ελλάδας.

Ωστόσο, όμως, θα συμφωνήσω μαζί σας, ότι μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία ενός σύγχρονου και δημοκρατικού κράτους, είναι η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στην κοινωνία. Μιας και το κράτος είναι αυτό το οποίο αποτελεί τον εγγυητή των δικαιωμάτων που πρέπει να απολαμβάνει ο πολίτης. Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε.

Όμως, η υπόθεση του κέντρου της Αθήνας δεν είναι αστυνομικού χαρακτήρα. Η υπόθεση του κέντρου της Αθήνας είναι μια υπόθεση για την οποία είναι υπεύθυνοι πολλοί και για πολλές δεκαετίες. Και σε επίπεδο κυβερνήσεων και στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Απαιτεί πολλές συνέργειες, χρειάζεται και η συνεργασία τόσο των τοπικών φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όσο και πολλών Υπουργείων. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό, θα έλεγα ότι για το κέντρο της Αθήνας συνεργάζονται αυτή τη στιγμή πάνω από δέκα Υπουργεία. Βεβαίως, συμφωνώ ότι προϋπόθεση όλων είναι η ασφάλεια. Και η προτεραιότητα για όλες τις δράσεις είναι η διαμόρφωση αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες. Γι’ αυτό και οι δράσεις της Αστυνομίας, των αστυνομικών αρχών, είναι διαρκείς, συνεχείς και ολοένα και περισσότερο αυξάνονται.

Εάν ήμασταν σε διαφορετική δημοσιονομική κατάσταση, εάν τα περιθώρια ήταν διαφορετικά, θα σας έλεγα ότι χρειαζόμαστε επιπλέον προσωπικό, επιπλέον αστυνομικούς, επιπλέον εποχούμενες και πεζές περιπολίες στο κέντρο της Αθήνας. Όμως, παρόλα αυτά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις στα Αστυνομικά Τμήματα, παρά το γεγονός ότι οι αστυνομικοί εργάζονται περισσότερες ώρες από το κανονικό, ο σχεδιασμός ο οποίος αναπτύσσεται είναι σχεδιασμός επαρκής, προκειμένου να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της κοινωνίας. Και όχι μόνο στο κέντρο, αλλά και στις γειτονιές. Όσον αφορά στην εγκληματικότητα, το τονίζω πολλές φορές, μην ταυτίζουμε την παρουσία των μεταναστών με την ανάπτυξη της εγκληματικότητας. Θα έλεγα, για παράδειγμα, ότι είναι πολλοί εκείνοι οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι χρήστες των ναρκωτικών, επειδή ακριβώς βρισκόμαστε σε κρίσιμη οικονομική κατάσταση ήδη, τεράστια δημοσιονομική επιβάρυνση και στις οικογένειές τους και στους ίδιους, δουλειές δεν έχουν, πολλές φορές αναγκάζονται και εμπλέκονται σε διάφορες δράσεις μικροεγκληματικότητας.

Όμως, ενώ ήδη έχουμε προχωρήσει το σχεδιασμό για την αποκέντρωση και τη δημιουργία κέντρων απεξάρτησης σε διάφορα νοσοκομεία, ήδη αρχίζουν τοπικές αντιδράσεις, που λένε «όχι, να μην φέρετε εδώ στα Νοσοκομεία της Περιφέρειας Κέντρα Απεξάρτησης». Αν δεν προχωρήσει αυτό το σχέδιο, τότε σημαίνει ότι όλοι εκείνοι οι χρήστες οι οποίοι περιμένουν να μπουν στο πρόγραμμα μεθαδόνης στο κέντρο της Αθήνας επί σειρά ετών, θα καθυστερήσουν για να μπουν. Και ως εκ τούτου, μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε, θα μπλέκονται όλο και περισσότερο στα γρανάζια της μικροεγκληματικότητας.

Όμως, η κοινωνία, η Πολιτεία, η Αθήνα, εμείς, οι πολιτικοί, οι πάντες έχουμε υποχρέωση στη ζωή αυτών των ανθρώπων, έχουμε υποχρέωση στις οικογένειές τους να τους παράσχουμε φροντίδα και ταυτόχρονα να τους αποτρέψουμε από το να εμπλακούν στη μικροεγκληματικότητα. Αναφέρω το παράδειγμα αυτό, γιατί δεν είναι υπόθεση της Αστυνομίας. Είναι υπόθεση άλλων, όχι μόνο Υπουργείων, είναι άλλων τομέων της κρατικής μηχανής και της Κυβέρνησης. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, αλλά χρειαζόμαστε και τη συνέργεια των τοπικών κοινωνιών. Και εδώ οι τοπικές κοινωνίες, και αυτές δεν είναι απρόσωπες. Υπάρχουν είτε πολιτικά κόμματα, είτε πολιτικοί οργανισμοί, είτε Τοπική Αυτοδιοίκηση, είτε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Και τη συνεργασία όλων αυτών χρειαζόμαστε, προκειμένου να δώσουμε λύσεις.

Δευτερολογία:

Όλες οι προτάσεις του κ. συναδέλφου εντάσσονται μέσα στο πλαίσιο του κυβερνητικού σχεδιασμού και ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Σε αυτή την κατεύθυνση υλοποιούμε το πρόγραμμα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης, συνολικά για όλη τη χώρα , όχι μόνο για το κέντρο της Αθήνας.

Όμως, όσον αφορά το παραεμπόριο και την αντιμετώπιση της πορνείας , είναι αρμοδιότητα του δήμου Αθηναίων και του κάθε δήμου, δηλαδή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Οι αστυνομικές αρχές και στις δύο περιπτώσεις συνδράμουν τις αρχές του δήμου και εδώ στην Αθήνα συνεργαζόμαστε σε εξαιρετικό επίπεδο. Πραγματοποιούνται μικτές περιπολίες ανάμεσα στις αστυνομικές δυνάμεις και τις δυνάμεις της δημοτικής αστυνομίας για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου. Και όπως έχω παρουσιάσει στη Βουλή υπάρχει ένας ολόκληρος σχεδιασμός για τον εντοπισμό των παράνομων αποθηκών που τροφοδοτούν το παραεμπόριο, όπου δραστηριοποιείται και η οικονομική αστυνομία και το ΣΔΟΕ, και ο δήμος της Αθήνας με πάρα πολύ καλή συνεργασία.

Όμως, δεν πρέπει να γελιόμαστε η ουσιαστική αντιμετώπιση των παράνομων μεταναστών περιλαμβάνει πάνω απ όλα μια συνεκτική πολιτική. Ο ένας πυλώνας αφορά την πολιτική για τη νόμιμη μετανάστευση, την οποία ασκεί το Υπουργείο Εσωτερικών. Ο άλλος πυλώνας είναι αυτός που αφορά τη δημιουργία μιας σύγχρονης υπηρεσίας αποδοτικής και αποτελεσματικής, όσον αφορά τις αιτήσεις ασύλου. Και προϋπόθεση αυτής της πολιτικής ασύλου είναι η δημιουργία των κέντρων υποδοχής και των κέντρων κράτησης. Χωρίς τα κέντρα κράτησης , χωρίς τα κέντρα υποδοχής η πολιτική ασύλου δεν μπορεί να λειτουργήσει. Και ταυτόχρονα δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτε η διαδικασία των απελάσεων που αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης για όλους τους παράνομους μετανάστες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επιταχύνουμε τις διαδικασίες σε ολόκληρη τη χώρα. Αναφερθήκατε στον αριθμό των 2.500 χιλιάδων, πράγματι είναι μικρός. Όμως, δεν πρόκειται για κρατητήρια για την κράτηση των μεταναστών. Πρόκειται για την περιοδική κράτηση κάποιων που παίρνουν το δρόμο της απέλασης ή επιλέγουν τον εθελοντικό επαναπατρισμό, εφόσον συλλαμβάνονται να μην έχουν άδειες παραμονής εντός της χώρας.

Το σύνολο της πολιτικής μας κατατείνει σε αυτή την κατεύθυνση, στη δημιουργία και των δύο πυλώνων όπως και στις συνεχείς προσπάθειες σε διπλωματικό επίπεδο για την ενίσχυση της συνεργασίας τόσο με την Τουρκία και την υλοποίηση της συμφωνίας επανεισδοχής αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να αναδειχθούν κι εκεί πρωτοβουλίες τέτοιες που να διευκολύνουν χώρες, όπως η Ελλάδα , που αποτελούν την πύλη εισόδου των παράνομων μεταναστών στην ΕΕ. Σε κάθε περίπτωση εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι για την Ελλάδα η παράνομη μετανάστευση είναι ένα βάρος δυσβάσταχτο. Η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλο, πρέπει να πάρει μέτρα. Και χαίρομαι που και με τις δικές σας προτάσεις και με τις προτάσεις πολλών άλλων συναδέλφων μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι υπάρχει ένα πεδίο κοινής δράσης , όπου χρειάζεται η συναίνεση και η συμπόρευση όλων των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων.

Τελευταίες Αναρτήσεις