Κυ 7 Αυγούστου 22
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2012Δελτία Τύπου Φεβρουάριος 201224-02-2012:Απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην υπ’ αριθμ. 559/21-2-2012 Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνιου...

24-02-2012:Απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην υπ’ αριθμ. 559/21-2-2012 Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνιου Σκυλλάκου σχετικά με τη δημιουργία ενιαίου φορέα δασοπροστασίας με μόνιμο προσωπικό

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Απάντηση του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα στην υπ’ αριθμ. 559/21-2-2012 Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνιου Σκυλλάκου σχετικά με τη δημιουργία ενιαίου φορέα δασοπροστασίας με μόνιμο προσωπικό.

Η ομιλία του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα , απαντώντας στην με αριθμό 559/21-2-2012 Επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντώνιου Σκυλλάκου σχετικά με τη δημιουργία ενιαίου φορέα δασοπροστασίας με μόνιμο προσωπικό:

«Ο κύριος συνάδελφος με την επίκαιρη ερώτησή του θέτει δύο θέματα για τα οποία θέλω εξ αρχής να τον διαβεβαιώσω ότι κρούει θύρες ανοικτές. Τόσο η διαχείριση της δασικής περιουσίας και της δασοπροστασίας όσο και η στελέχωση του πυροσβεστικού σώματος είναι θέματα στα οποία η ευαισθησία μας συμπίπτει και αποτελούν για την Κυβέρνηση θέματα μεγίστης προτεραιότητας. Βέβαια, τα δύο θέματα που τίθενται είναι θέματα διαφορετικής δυναμικής και διαφορετικής ευρύτητας.

Θα ξεκινήσω λοιπόν από το πιο ευρύ θέμα που είναι το θέμα της διαχείρισης της δασικής περιουσίας όπως το έθεσε με την ερώτησή του ο κύριος συνάδελφος. Και να δηλώσω καταρχήν κάτι που και ο ίδιος γνωρίζει πάρα πολύ καλά, ότι είναι ένα θέμα που υπερβαίνει τις στενές αρμοδιότητες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναγνωρίζει εμπράκτως καθημερινά τη σπουδαιότητα της προστασίας του δασικού πλούτου της χώρας. Για το λόγο αυτό μάχεται όχι πάντα υπό τις ευνοϊκότερες συνθήκες για την ενίσχυση του πυροσβεστικού σώματος, για την αναβάθμιση των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, για τη βελτίωση συνθηκών εργασίας όσων έχουν επιφορτιστεί με αυτό το κρίσιμο ζήτημα.

Θέλω να είναι βέβαιος και ο κύριος συνάδελφος και η Εθνική Αντιπροσωπεία, ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν πολύ πλούσιο απολογισμό για όλα αυτά, για τα δύο τελευταία χρόνια, όπου διορθώνονται πλημμέλειες, αδυναμίες και λάθη του πρόσφατου και απώτερου παρελθόντος, ένα ζήτημα εξαιρετικά πολύπλοκο, δύσκολο και με πολλές αντιστάσεις ενίοτε.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να στείλω για μία ακόμη φορά το σαφές και κατηγορηματικό μήνυμα ότι η αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης πραγμάτων στο Πυροσβεστικό Σώμα, η αλλαγή στον τρόπο αξιοποίησης της περιουσίας του λαού που αφορά τα ιδιόκτητα μέσα αεροπυρόσβεσης αλλά και τις διαδικασίες μίσθωσης, εξορθολογίζονται. Αυτό είναι μία πολιτική απόφαση αδιαπραγμάτευτη, ειλημμένη και θέλω αυτό να είναι σαφές προς πάσα κατεύθυνση, για να μην ξοδεύονται δυνάμεις και ίσως και χρήματα με τη λογική ότι ίσως είμαστε επιρρεπείς σε πιέσεις ή οποιουδήποτε είδους εκφοβισμούς.

Όσον αφορά το θέμα του ενιαίου φορέα, θέλω πράγματι να συμμεριστώ τον προβληματισμό και να πω ότι δεν είμαστε αρνητικοί. Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι που συνηγορούν στο να εξετάσει κανείς πολύ σοβαρά αυτό το ενδεχόμενο. Εμείς όμως θέλω να πω ότι στην παρούσα φάση, με τα συγκεκριμένα δεδομένα και χαρακτηριστικά που όλοι γνωρίζουν, έχουμε ως προτεραιότητα την καλύτερη δυνατή διαχείριση και αξιοποίηση του υφιστάμενου πλαισίου και του υφιστάμενου μηχανισμού για την προστασία των δασών και αυτό κάνουμε.

Ξέρει και ο κύριος συνάδελφος και νομίζω το επικαλέστηκε, ότι με το ν.2612/1998 διαχωρίστηκε η προστασία και η πρόληψη του δασικού πλούτου που παραμένει στη Γενική Γραμματεία Δασών, από την καταστολή που υπάχθηκε στο Πυροσβεστικό Σώμα στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Υπήρξε όμως στη συνέχεια μία κοινή υπουργική απόφαση, το 1999, αν δεν με απατά η μνήμη μου, όπου ουσιαστικά μέσω αυτής τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εθνικής Άμυνας, Γεωργίας, Δημόσιας Τάξης τότε, αποτύπωσαν έναν οδικό χάρτη ενεργειών και συντονισμού δράσεων για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.

Δεν θεωρώ ότι ο απολογισμός λειτουργίας αυτού του συστήματος είναι τέτοιος που θα μπορούσε να μας δημιουργήσει τη βεβαιότητα ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε ένα ακόμα βήμα ενοποίησης της λειτουργίας και καλύτερου συντονισμού των εμπλεκομένων φορέων. Είναι στον προβληματισμό μας. Όμως, αυτό θέλει έναν πολύ προσεκτικό σχεδιασμό, μια ολοκληρωμένη μελέτη, γιατί όσο και αν η γοητεία των αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων πολλές φορές είναι ελκυστική, ίσως στις μέρες μας είναι καλύτερο να μεγιστοποιήσουμε την αξιοποίηση του πλαισίου που βρισκόμαστε και να παρέχουμε, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, την υπηρεσία που μπορούμε στους πολίτες και αυτό κάνουμε.

Κλείνω λέγοντας ότι για πρώτη φορά το 2011 και το προγραμματίζουμε και για το 2012, σε κάθε περιφέρεια έγιναν τοπικές, περιφερειακού χαρακτήρα, συσκέψεις όλων των εμπλεκομένων φορέων όπως, διευθύνσεων δασών, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πυροσβεστικών υπηρεσιών, δήμων, περιφερειακών ενοτήτων για να δούμε στη μικροκλίμακα των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιοχής, πώς εφαρμόζουμε τον ενιαίο σχεδιασμό πρόληψης, το επιχειρησιακό σχέδιο καταστολής για όλα αυτά που πράγματι θα μπορούσαν να αποτελούν αντικείμενο ενός ενιαίου φορέα, όπως προτείνουν πολλοί φορείς».

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ

«Οι λόγοι στοιχειώδους πολιτικής ηθικής αλλά και αισθήματος δικαίου επιβάλλουν, όταν κάποιος αναφέρεται στο ζήτημα των εποχικών δασοπυροσβεστών, μετά τη ρύθμιση την οριστική του θέματος να ξεκινά από την αναγνώριση ότι αυτή η Κυβέρνηση έλυσε ένα χρόνιο πρόβλημα εργασιακής ομηρίας χιλιάδων ανθρώπων…

Θα είμαι πάρα πολύ συγκεκριμένος, αφού υπενθυμίσω ότι, όταν η Κυβέρνηση δια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη πήρε τη συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία ρύθμισης αυτού του θέματος, τη στήριξαν -και είναι προς τιμήν τους- όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, κρατώντας όμως μια μόνιμη επιφύλαξη και δυσπιστία -δικαιολογημένη θα πω εγώ- ότι για μια ακόμα φορά εμπαίζουμε τους ενδιαφερόμενους και ουσιαστικά κάνουμε παιχνίδι με την αγωνία τους.

Σήμερα λοιπόν που τρεις χιλιάδες τετρακόσιοι άνθρωποι από αυτούς είναι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης και είναι μέσα στα οριζόμενα παραρτήματα της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και κάνουν την εκπαίδευσή τους, κανείς δεν δικαιούται να ομιλεί για εμπαιγμό, αντιθέτως –επαναλαμβάνω- στοιχειώδες αίσθημα δικαίου και πολιτικής ηθικής θα επέβαλε την αναγνώριση της συμβολής της Κυβέρνησης σε αυτό το μείζον θέμα.

Επίσης, είναι αδιαμφισβήτητο ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία το 2012, σε σχέση με το 2011 και τα προηγούμενα χρόνια, θα έχει ως μόνιμο ετήσιας απασχόλησης προσωπικό τους τέσσερις χιλιάδες πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, τους πενήντα πτυχιούχους για τους οποίους ολοκληρώθηκε η διαδικασία της προκήρυξης και τους επτακοσίους είκοσι πέντε μόνιμους πυροσβέστες, των οποίων τα αποτελέσματα της μοριοδότησης αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και σε λίγες μέρες ξεκινούν οι υγειονομικές και αθλητικές δοκιμασίες για την πρόσληψή τους. Θα είναι και αυτοί στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος εντός του τρέχοντος έτους.

Με το νόμο για την πειρατεία των πλοίων, που ξέρει ο κύριος συνάδελφος ότι συζητείται σήμερα σε δεύτερη ανάγνωση στην Επιτροπή, συνιστώνται για πρώτη φορά στο Πυροσβεστικό Σώμα θέσεις αξιωματικών ειδικών καθηκόντων.

Τώρα σε ό,τι αφορά την κατάργηση οργανικών θέσεων, δεν ξέρω πού αναφέρεται η παρατήρηση αυτή και η κριτική του κυρίου συναδέλφου. Αν αναφέρεται στο γεγονός ότι ο νόμος περί πενταετούς θητείας προβλέπει ότι συστήνονται τέσσερις χιλιάδες θέσεις, οι οποίες είναι εις βάρος των οργανικών θέσεων, αυτό είναι πράγματι έτσι, αλλά αυτή ήταν η νομοθετική ρύθμιση που η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε.

Κατάργηση άλλων θέσεων στην Πυροσβεστική που να αφορά ένστολο προσωπικό δεν γίνεται. Αν έχει κάτι υπόψη του, έχει σχέση πράγματι με Προεδρικό Διάταγμα που εξεδόθη πρόσφατα, που αφορά και στην Ελληνική Αστυνομία και στο Πυροσβεστικό Σώμα κατάργηση θέσεων πολιτικού προσωπικού, θέσεων ανενεργών επί δεκαετίες.

Υπάρχει ένα ζήτημα με τους χίλιους εννιακόσιους έξι, για να ακριβολογούμε, κύριε Πρόεδρε, που έμειναν από τους πέντε χιλιάδες τριακόσιους έξι που απασχολήθηκαν το 2012 ως εποχικοί, χοντρικά περίπου χίλιοι είναι οι επιλαχόντες και εννιακόσιοι αυτοί που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις στην προκήρυξη για διάφορους λόγους.

Σε ό,τι αφορά τους επιλαχόντες, απλά υπενθυμίζω ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει πως ισχύει για τριετία ο πίνακας και κάθε χρόνο οι κενούμενες θέσεις από αποχώρηση ή συνταξιοδότηση στο Πυροσβεστικό Σώμα θα καλύπτονται κατά 50% από αυτή τη λίστα επιλαχόντων.

Όσον αφορά το ενδιάμεσο διάστημα και γι’ αυτούς και για όσους δεν είχαν δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό, θέλω να αναφέρω ότι το Προεδρικό Διάταγμα 121/2007 έχει πενταετή διάρκεια, επομένως περιλαμβάνει και την αντιπυρική περίοδο του 2012.

Με βάση αυτό, εφόσον οι ίδιοι επιθυμούν, οι ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος επιβάλλουν και διαπιστώνουν να συνεχίσουν να απασχολούνται και δεν δημιουργήσει υπερβάσεις στον προϋπολογισμό του Πυροσβεστικού Σώματος, μπορούν να συνεχίσουν να απασχολούνται ως εποχικοί, όπως τα προηγούμενα χρόνια.

Για το λόγο αυτό ήδη το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος έχει διαβιβάσει σχετικό αίτημα για την εποχιακή απασχόληση και φέτος των χιλίων εννιακοσίων έξι εποχικών πυροσβεστών. Το έχει διαβιβάσει, για την αναγκαία έκδοση της πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στο Υπουργείο Οικονομικών.

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα στηρίξει πολιτικά αυτό το αίτημα για την έκδοση αυτής της πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου για την εποχική απασχόληση των χιλίων εννιακοσίων έξι πυροσβεστών και για αυτή την αντιπυρική περίοδο.

Κάθε χρόνο γίνεται αυτή η διαδικασία έκδοσης πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου και η Κυβέρνηση και πέρυσι και πρόπερσι νομίζω εμπράκτως και αδιαμφισβήτητα έδειξε την ευαισθησία της και στο θέμα της στελέχωσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας με αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και ως προς την κοινωνική διάσταση που θέσατε. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος».

Τελευταίες Αναρτήσεις