Πα 19 Αυγούστου 22
ΑρχικήΠολύδωρας ΑρχείοΠολύδωρας 200725-05-2007:Ομιλία Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα κατά την τελετή απονομής μεταπτυχιακών διπλωμάτων στους σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας

25-05-2007:Ομιλία Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα κατά την τελετή απονομής μεταπτυχιακών διπλωμάτων στους σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας


Θρακομακεδόνες, 25-5-2007
 
 
Σεβασμιώτατε.
Πανοσιολογιώτατε.
Κύριε Δήμαρχε.
Κύριε Αρχηγέ.
Κύριοι Στρατηγοί, εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Κύριε Γενικέ του Υπουργείου μας.
Κυρίες και κύριοι απόφοιτοι της Σχολής Εθνικής Ασφαλείας
 
Χαιρετίζω την σημερινή τελετή. Με αισθήματα ιδιαίτερης τιμής και αναγνώρισης του πρόσθετου έργου που προσφέρει η Σχολή Εθνικής Ασφαλείας, κύριε Διοικητά, στην εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, συνεχή επιμόρφωση στελεχών της Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού, του Λιμενικού, της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, του λοιπού Δημόσιου Τομέα, των συνεργασιών και των στελεχών με την Κύπρο μας, με τους αδελφούς Κυπρίους Αντιπροσώπους Αξιωματικούς. Σε όλο αυτό το επίπεδο και πλαίσιο, η ακαδημαϊκή προσφορά της Σχολής Εθνικής Ασφαλείας είναι πολύτιμη και το χαιρετίζω!
 
Θα μου επιτρέψετε, κύριε Δήμαρχε, να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Δήμο σας, την περιοχή, για την ηθική φιλοξενία που παρέχει στην Σχολή μας και γενικώς στην Ακαδημία της Αστυνομίας. Αναγνωρίζουμε ότι δεν είναι μιας γεωγραφικής τάξεως φιλοξενία, αλλά είναι ηθικής τάξεως φιλοξενία. Και το αναγνωρίζω δημόσια.
 
Θέλω επίσης να αναφερθώ στο γεγονός ότι η σημαντική για τη ζωή σας, κύριοι και κυρίες απόφοιτοι, αυτή ημέρα της αποφοίτησης, συμπίπτει με μια μεγάλη ημέρα για την Αθήνα και για την Ελλάδα. Κατεγράφη στα “πεπραγμένα” της Χώρας, της Αθήνας, της Ελληνικής Διοίκησης και της Αστυνομίας ειδικότερα, ένα ακόμη “πεπραγμένο”. “Πεπραγμένο” στην συνεισφορά της Χώρας και της κοινωνίας μας στον παγκόσμιο πολιτισμό, στην προκειμένη περίπτωση στον αθλητικό πολιτισμό και ειδικότερα στην ιστορία και στον αθλητικό τομέα του ποδοσφαίρου, του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Αναφέρομαι στην επιτυχή διεξαγωγή από πλευράς διοίκησης, λήψεως μέτρων και γενικής διοργάνωσης του τελικού του CHAMPIONS LEAGUE. Απεδείχθη ότι αυτή η Διοίκηση, αυτή η κοινωνία, αυτή η Αστυνομία και αυτή η διυπουργική και διακλαδική συνεργασία, εδώ, σε αυτό το χώρο, με το Ολυμπιακό κεκτημένο, μπορεί να διοργανώσει και να παραγάγει τέτοια αποτελέσματα πολιτισμού. Είμαστε υπερήφανοι γι αυτό και με την ευκαιρία ευχαριστώ και συγχαίρω όλους όσους συνέβαλαν στην επιτέλεση αυτού του επιτεύγματος.
 
Τώρα, για την Σχολή και το περιεχόμενο των σπουδών: Είμαστε στους ακαδημαϊκούς δρόμους πανεπιστημιακού επιπέδου, οι οποίοι είναι υπαγορευμένοι από τον πατέρα της παγκόσμιας φιλοσοφίας, τον Έλληνα Σωκράτη.
 
Με την δήλωση, με το “μότο” (απόφθευγμα) που εκείνος εξέπεμψε στους αιώνες ότι: «εν οίδα ότι ουδέν οίδα». Αυτή η δήλωση η γεμάτη κατά αρχήν ταπεινοφροσύνη υπαγορεύει ένα τρίπτυχο σε εμάς, ότι η αναζήτηση της αλήθειας και της μάθησης είναι σκοπός ζωής του ανθρώπου. Προσθέτουμε και του Αξιωματικού, προσθέτουμε και του Αστυνόμου, προσθέτουμε και του δημοσίου υπαλλήλου, προσθέτουμε και του δημόσιου παράγοντα.
 
Το δεύτερον που υπαγορεύεται πάλι από την ίδια επιταγή ηθικής τάξεως είναι το γεγονός ότι η εποχή του εμπειρισμού προπαντός για τομείς διοικήσεως κοινωνικού ενδιαφέροντος και κοινωνικής αποστολής, παρήλθε ανεπιστρεπτί. Απαιτείται επαγγελματισμός και επιστημονική γνώση των θεμάτων, κατανόηση του προβλήματος και επιλογή των μεθόδων επιλύσεως του προβλήματος, των πιο αποτελεσματικών, των πιο σύγχρονων, των πιο επιστημονικών. Αυτός είναι όρος που τηρείται στη Σχολή και επιδιώκουμε να τηρείται έτι περισσότερο.
 
Και το τρίτο, είναι οι μεγάλοι ορισμοί, παρεπόμενο του δεύτερου που πέρασε (του εμπειρισμού). Είπε ο κύριος Διοικητής της Σχολής, ο Ταξίαρχος Καμαρινόπουλος, περίπου το θεματολόγιο, το πρόγραμμα σπουδών. Προσθέτω: Σε απλή διατύπωση καλούμεθα εδώ να ανασυντάξουμε τις σκέψεις μας στο Ανώτατο Σχολείο, στην Ανώτατη Σχολή Διοικήσεως και Αστυνομίας και Ασφάλειας.
 
Ανασυντάσσουμε τις σκέψεις μας, παρακολουθούντες το διεθνές γίγνεσθαι. Προσεγγίζουμε τις αλλαγές, οι οποίες επηρεάζουν ως επαγγελματίες, τους Αξιωματικούς, τους διοικητικούς και δημόσιους υπαλλήλους, τα στελέχη εννοούμε της διοικήσεως, αλλά και την κοινωνία μας. Παρακολουθώντας την περιγραφή του προγράμματος σπουδών που έκανε ο Διοικητής, εγώ συνόψιζα: λέξεις, έννοιες καινούργιες, τις οποίες πρέπει να τις ορίσουμε, για να διατάξουμε τους εαυτούς μας, τους διοικουμένους μας, την κοινωνία να την συντάξουμε σε συμπεριφορές.
 
Ας πούμε τις έννοιες: Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση: Να το δούμε επιστημονικά, να το διαγνώσουμε, ως θέμα κεφαλαιώδες στη ζωή των παιδιών μας. Παγκοσμιοποίηση ή παγκοσμιότητα: ?λλη έννοια. Να τη δούμε ως μορμολύκειον; Ως φόβητρο; Ή ως κατάσταση προς την οποία ο επιτηδειότερος, ο εξυπνότερος, ο προσαρμοστικότερος, θα επιβιώσει σύμφωνα με το νόμο –να το πούμε και στα αγγλοσαξονικά- “thesurvivalofthefittest”, “η επιβίωση του προσαρμοστικότερου”;
 
Ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, παγκοσμιοποίηση, ασύμμετρες απειλές: Aυτά πρέπει να αναταμούν, να εταχθούν (ετάζειν νεφρούς και καρδίας), να κάνουμε ‘‘ανατομία’’ και εξέταση. Ή η άλλη έννοια της τρομοκρατίας, για τις μεγάλες ασκήσεις, στον ορισμό, στο νόημα. Και εκτός από το θεωρητικό μέρος του ορισμού του νοήματος, να δούμε την εκτίμηση του βάθους της απειλής, της διάγνωσης – ανάγνωσης των αιτίων και τελικά τις μονομαχίες για την εξουδετέρωσή της. Διεθνείς σχέσεις: Οι νέες συμμαχίες, οι νέοι ρόλοι των συμμαχιών. Και όλα αυτά στο πλανητικό χωριό.
 
Εκτός από την ακαδημαϊκή σπουδή που κάνουμε, κύριε Διοικητά, η προστιθέμενη αξία σε σας μαθητές-απόφοιτοι, ποια είναι; Ότι όλο αυτό το σύνολο των εννοιών, όλη αυτή η ακαδημαϊκή αγωνία θα έλεγα ή και περιπέτεια να βρούμε τους καινούργιους δρόμους, να ορίσουμε και να δούμε ξανά τους νέους ορισμούς, τους βαθείς ορισμούς, τους ανανεούμενους, να προσεγγίσουμε το “εν οίδα ότι ουδέν οίδα ”. Και η προστιθέμενη αξία ποιά είναι; Ότι όλα αυτά δε λέω τα υπάγετε, αλλά τα συντάσσετε με το εθνικό συμφέρον.
 
Δεν είμαστε ακαδημαϊκοί ερευνητές σε κάποιο εργαστήρι της προηγμένης επιστήμης, είτε θεωρητικής, είτε εφαρμογών. Είμαστε Διοικητές σε Διοικήσεις με τον όρο του εθνικού συμφέροντος, ενεργό και εκτιμώμενο και υπηρετούμενο. Και εκτός από τον όρο του εθνικού συμφέροντος, πάλι σε αυτή την Σχολή, σ’ αυτούς τους αποφοίτους, υπάρχει και μια άλλη βαθιά παραγωγή. Η παραγωγή της δημοκρατικής νομιμότητας. Οι γνώσεις δηλαδή είναι αφιερωματικές στην περίπτωσή μας. Αφιερωματικές στη δημοκρατική νομιμότητα και αυτό φτιάχνει άλλες υποχρεώσεις.
 
Θα σας πω, εν κατακλείδι, ποιές βρίσκω εγώ ότι είναι υπαρκτές υποχρεώσεις και φυσικά του εθνικού συμφέροντος. Στις υποχρεώσεις της δημοκρατικής νομιμότητας είναι οι σπουδαίες διδασκαλίες, ενσωματώσεις, αφομοιώσεις που κάνατε στις έννοιες των Συνταγματικών Αρχών, των Ατομικών και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και φυσικά αυτών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της πανανθρώπινης αξίας και οικουμενικής εφαρμογής.
 
Με άλλα λόγια, αστυνομικό έργο δεν είναι τίποτα άλλο -το προσαρμόζω για την Αστυνομία ειδικότερα- παρά η ‘‘επίλυση’’ ενός ‘‘σταυρού’’ (προβλήματος), Σεβασμιώτατε. Ο σταυρός από τη μια μεριά, η άμυνα προς το έγκλημα, και από την άλλη ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ακόμη και του εγκληματία. Αυτός ο ‘‘σταυρός’’ πρέπει να επιλύεται θεωρητικά, ακαδημαϊκά και καθημερινά στη ζωή, με τους εφαρμοστές του νόμου που  πρώτοι εφαρμοστές είναι οι Αστυνόμοι, αλλά και όλοι οι της Διοικήσεως με την θεσμική τελικά διάταξη της Δικαστικής Λειτουργίας.
 
Αυτές είναι οι σκέψεις μου για το ακαδημαϊκό μέρος ή για το πρόγραμμα σπουδών, Συμπληρωματικές σκέψεις που τις αφιερώνω σε σας και στην καλή σας σταδιοδρομία από εδώ και πέρα.
 
Η τελευταία παρατήρησή μου έχει να κάνει με το ότι ενθαρρύνουμε -όπως είπε και ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας- ενισχύουμε την αναβάθμιση των σπουδών και αυτής της Σχολής και συνολικά της Ακαδημίας. Εννοούμε διαρκή μάθηση -το είπα στο τρίπτυχο το εισαγωγικό- και επιπλέον εκσυγχρονισμένη μάθηση και γνώση. Εκσυγχρονισμένη δεν είναι μόνο με τους άξιους καθηγητές, κορυφαίους στα γνωστικά αντικείμενα στους επιστημονικούς τομείς, αλλά είναι και με την ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας μέσω της αστυνομικής και διοικητικής συνεργασίας με άλλες Χώρες. Θέλω να είναι, παραδείγματος χάρη, οι απόφοιτοι της Σχολής Εθνικής Ασφάλειας γνώστες ενός κοινού ακαδημαϊκού κτήματος που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, σε όλο τον προηγμένο κόσμο, έτσι ώστε εμείς να έχουμε ισοτιμία ακαδημαϊκή και να τελούμε σε ετοιμότητα, να εξαγάγουμε εκεί που μας ζητούν και εκεί που χρειάζεται ακαδημία, γνώση, τεχνογνωσία.
 
Αυτές είναι οι σκέψεις που είχα την τιμή να σας απευθύνω, μαζί με τις ολόθερμες ευχές μου για καλή περαιτέρω σταδιοδρομία και προσφορά στις Υπηρεσίες σας και στην κοινωνία και στην Κυπριακή κοινωνία για την εξειδίκευση του λόγου και στις κοινωνίες μας συνολικότερα.
 
Σας ευχαριστώ θερμά.
 

Τελευταίες Αναρτήσεις