Τε 30 Νοεμβρίου 22
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2006Δελτία Τύπου Φεβρουάριος 200608-02-2006: Σύνοδος Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο της Διαδικασίας Συνεργασίας Χωρών της Νοτιο - Ανατολικής Ευρώπης (SEECP)...

08-02-2006: Σύνοδος Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο της Διαδικασίας Συνεργασίας Χωρών της Νοτιο – Ανατολικής Ευρώπης (SEECP) (Λουτράκι, 7-8/2/2006)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
       ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
           ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Λουτράκι, 8/2/2006
 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Την προεδρία της SEECP ασκεί η χώρα μας από τον Μάιο του 2005 έως Μάιο 2006
 
Ολοκληρώθηκαν σήμερα το μεσημέρι, στο Λουτράκι Κορινθίας, οι εργασίες της Συνόδου των Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Διαδικασίας Συνεργασίας των Χωρών της Νοτιο – Ανατολικής Ευρώπης (SEECP), η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας.
 
Στη Σύνοδο προέδρευσαν ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Αναστάσης ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ και ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Γιώργος ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ.  Στις εργασίες της συμμετείχαν οι Υπουργοί Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων των χωρών:
  • Αλβανία (Aldo BUMCI, Υπουργός Δικαιοσύνης και Sokol OLLDASHI, Υπουργός Εσωτερικών),
  • Βοσνία – Ερζεγοβίνη (Slobodan KOVAC, Υπουργός Δικαιοσύνης και Barisa COLAK, Υπουργός Ασφάλειας), 
  • Βουλγαρία (Georgi PETKANOV, Υπουργός Δικαιοσύνης, Rumen PETKOV, Υπουργός Εσωτερικών και Boyko KOTZEV, Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών),
  • Κροατία (Vesna SKARE OZBOLT, Υπουργός Δικαιοσύνης και Ivica KIRIN, Υπουργός Εσωτερικών),
  • Μολδαβία (Victoria IFTODI, Υπουργός Δικαιοσύνης),
  • Π.Γ.Δ.Μ. (Ljubomir MIHAJLOVSKI, Υπουργός Εσωτερικών Υποθέσεων και Subhi JAKUPI, Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης),
  • Ρουμανία (Blaga VASILE, Υπουργός Εσωτερικών, Ion CODESCU, Αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης και Andreescu ANGHEL, Αναπληρωτής Υπουργός Διοίκησης και Εσωτερικών),
  • Σερβία – Μαυροβούνιο ( Zoran STOJKOVIC, Υπουργός Δικαιοσύνης Σερβίας, Dragan JOCIC, Υπουργός Εσωτερικών Σερβίας και Jusuf KALAMPEROVIC, Υπουργός Εσωτερικών Μαυροβουνίου)  και
  • Τουρκία (Cemil CICEK, Υπουργός Δικαιοσύνης και Αlim Barut, Αναπληρωτής Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων).
Επίσης, στη Σύνοδο συμμετείχε και ο Ειδικός Συντονιστής του Συμφώνου Σταθερότητας Erhard Busek.
 
Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου υπεγράφη Κοινή Δήλωση για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος, της εμπορίας ανθρώπων και της τρομοκρατίας.
 
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Αναστάσης Παπαληγούρας υπογράμμισε:
 
«Είναι για μένα ιδιαίτερη τιμή και χαρά να σας καλωσορίσω σήμερα εδώ, σε μια πολλαπλώς σημαντική Συνάντηση Υπουργών για την Διαδικασία Συνεργασίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η οποία στην ουσία είναι προϊόν και συνέχεια της Διαβαλκανικής Συνεργασίας.
Είναι σημαντική, κυρίως λόγω της θεματικής που ομιλεί αφ` εαυτής. «Ενίσχυση της Συνεργασίας για την Καταπολέμηση της Εμπορίας Προσώπων και της Τρομοκρατίας». Προϋποθέτει και συνεπάγεται την συνέργεια και την αλληλοσυμπλήρωση ρόλων και ενεργειών δυο Υπουργείων.
Είναι σημαντική και ως προς την χρονική αλληλουχία, αφού ακολουθεί, μετά παρέλευση ολίγων μόνον ημερών, τη Συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών στις 24 Ιανουαρίου που οριοθέτησε το γενικότερο πλαίσιο συνεργασίας στην περιοχή μας.
Η Ελληνική Προεδρία κινείται στην γραμμή των προκατόχων της και αποσκοπεί στην τόνωση των σχέσεων καλής γειτονίας και συνεργασίας, σε όλους τους τομείς μεταξύ των χωρών της Ν.Α. Ευρώπης. Έχει υιοθετήσει ως έμβλημα το «Neighbourhood in cooperation», έναν όρο που παραπέμπει σε μια έμπρακτη δυναμική αλληλεγγύη εν δράσει.
Στον τομέα Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων τα συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο του 2003 ήταν καθοριστικά για το μέλλον της περιοχής και μας δεσμεύουν να ενδυναμώσουμε την περιφερειακή συνεργασία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων. Η μάχη κατά του οργανωμένου εγκλήματος και της διαφθοράς αποτελεί κοινό πρόβλημα και η αντιμετώπισή του καθορίζει και την παράλληλη ευρωπαϊκή προοπτική για τις χώρες της περιοχής που σύντομα θα είναι ή φιλοδοξούν να γίνουν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η διευκόλυνση της περιφερειακής δικαστικής συνεργασίας – προϋπόθεση για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας στον ευρύτερο χώρο μας – θα εξαρτηθεί από τη λήψη συγκεκριμένων και διαρκών μέτρων για: 
– Τη βελτίωση των εθνικών νομοθεσιών και των εφαρμοζομένων πρακτικών. 
– Την υιοθέτηση αποτελεσματικών εθνικών μηχανισμών και ανακριτικών     μεθόδων για την πρόληψη και καταπολέμηση κυρίως της οργανωμένης      εγκληματικότητας και της διαφθοράς. 
–  Την ανάπτυξη της περιφερειακής επικοινωνίας των δικαστικών δικτύων.
–  Την εναρμόνιση με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.
Αποτελεί άμεση προτεραιότητα η υιοθέτηση του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου, αλλά και η αξιόπιστη εφαρμογή του, ώστε να δημιουργηθεί η απαραίτητη «εμπιστοσύνη» στο δικαστικό περιφερειακό χώρο, τόσο ανάμεσα στους παράγοντες της Δικαιοσύνης όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Η Ελλάς, και ως παλαιό κράτος-μέλος της Ε.Ε. από το 1981, και ως γειτονική χώρα, κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες για τη διατήρηση του συνεχούς ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος για την περιοχή, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στις χώρες της να κινηθούν αποτελεσματικά για την ευρωπαϊκή τους πορεία.
Μέσω της συνεργασίας μας και της αξιοποίησης της εμπειρίας μας προσδοκούμε και αποβλέπουμε στην μείωση των φαινόμενων της οργανωμένης εγκληματικότητας, της διαφθοράς καθώς και άλλων μορφών σοβαρής εγκληματικότητας με διασυνοριακό, κυρίως, χαρακτήρα.
Είναι κοινή συνείδηση ότι το οργανωμένο έγκλημα έχει λάβει ιδιαίτερα επικίνδυνες διαστάσεις τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά γενική διαπίστωση, η εγκληματικότητα, κατά την τελευταία κυρίως δεκαετία, έχει ποιοτικά μεταβληθεί. Η παραδοσιακή εικόνα του μεμονωμένου δράστη του κοινού ποινικού δικαίου έχει αντικατασταθεί από την συλλογική οργανωμένη εγκληματική δραστηριότητα.
Το οργανωμένο έγκλημα δεν προσβάλλει μόνο τα συγκεκριμένα θύματά του. Διαβρώνει τους θεσμούς, υπονομεύει τους κανόνες της κοινωνικής συμβίωσης, θέτει υπό αμφισβήτηση την αποτελεσματικότητα της έννομης τάξης και ενσπείρει ανησυχία στους πολίτες, ιδίως όταν οι δράστες διαφεύγουν την τιμωρία.
Η Ελλάς έσπευσε να εντάξει στην ποινική νομοθεσία της τις σχετικές με την καταστολή του οργανωμένου εγκλήματος διατάξεις, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα τις προβλέψεις των διεθνών κειμένων.
Η διαφθορά είναι ένα πρόβλημα που υπονομεύει τον κοινωνικό ιστό και δυναμιτίζει την πρόοδο. Στην Ελλάδα, ακαριαία και αποφασιστική ήταν η νομοθετική μας πρωτοβουλία για την καταπολέμηση της διαφθοράς και την αποκατάσταση της ηθικής τάξης στο δικαστικό χώρο, μόλις ήρθαν στο φως αποκαλύψεις για επίορκους δικαστές και παραδικαστικά κυκλώματα.
Ανάμεσα στις δραστηριότητες των εγκληματικών οργανώσεων σημαντική θέση κατέχει η εμπορία ανθρώπων. Το φαινόμενο αυτό απασχολεί τη διεθνή κοινότητα, η οποία έχει υιοθετήσει μια σειρά διεθνών συμβάσεων για την αντιμετώπισή του. Η παράνομη διακίνηση, η εμπορία και εκμετάλλευση ανθρώπων – το ειδεχθές trafficking -, που επαναφέρει την ανθρωπότητα στην εποχή της δουλεμπορικής φρίκης, αποτελεί ύβρη κατά της σύγχρονης κοινωνίας, καθώς καταργεί το σύστημα των ανθρώπινων αξιών και δικαιωμάτων. Επιπλέον, συμβάλλει σε μία από τις πιο «κερδοφόρες επιχειρήσεις» του σύγχρονου, παγκοσμιοποιημένου οργανωμένου εγκλήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Γαλλική Επιτροπή Ενάντια στην Σύγχρονη Δουλεία (CCEM), θεωρεί το  human trafficking ως τον πλέον κερδοφόρο κλάδο του οργανωμένου εγκλήματος, περισσότερο και από το εμπόριο ναρκωτικών και όπλων. Οι στατιστικές της Γραμματείας των Ηνωμένων Εθνών για το Έγκλημα και τα Ναρκωτικά (UNODC) κατατάσσουν το Human Trafficking στην τρίτη θέση.      
Παλαιότερα, η χερσόνησος των Βαλκανίων ήταν το ορατό σύνορο μεταξύ Ανατολής και Δύσης, ανάμεσα στις χώρες του Βορειοατλαντικού συμφώνου και τις χώρες του Συμφώνου της Βαρσοβίας. Σήμερα τα σύνορα δεν αποτελούν στεγανό  διαχωρισμό μεταξύ καθεστώτων και ιδεολογιών. Οι χώρες μας, οι χώρες της Διαδικασίας Συνεργασίας της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης (SEECP), συνυπάρχουν, συνεργάζονται και συμπορεύονται προς την Ευρωπαϊκή Ένωση και τo «Acquis Communautaire».
Η άλλη όμως πλευρά, η «αρνητική» τρόπον τινά όψη της διασυνοριακής συνεργασίας, και η εμφανής δυσαναλογία των οικονομικών μεγεθών, μοιραία επέφερε μια μαζική επιθυμία μετανάστευσης, το ανείπωτο όνειρο για μια καλύτερη ζωή στο ευρωπαϊκό «Eldorado». Ως άμεση συνέπεια και εξίσου μοιραίο επακόλουθο εμφανίστηκε το trafficking, μια από τις μεγάλες μάστιγες της εποχής μας, την οποία οφείλουμε να εξαλείψουμε από τον σύγχρονο πολιτισμό μας. Γιατί αποτελεί ένα καθημερινό έγκλημα εις βάρος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των κοινωνικών μας αξιών και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας : μια προσβολή για το Κράτος Δικαίου.
Αυτά είναι τα προβλήματα που καλούμεθα να αντιμετωπίσομε. Αυτές είναι οι προκλήσεις για όλους μας στη σημερινή υπουργική διάσκεψη. Εύχομαι και ελπίζω τα συμπεράσματα μας να είναι ομόφωνα και η αποφασιστικότητά μας για την πρακτική εφαρμογή των όσων θα αποφασίσουμε απαρασάλευτη».
 
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Γιώργος Βουλγαράκης τόνισε:
 
«Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής που σας καλωσορίζω και εγώ με τη σειρά μου στην Ελλάδα στα πλαίσια των εργασιών αυτής εδώ της Διοργάνωσης.
Η Διαδικασία Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (South – East European Cooperation Process / S.E.E.C.P.) αποτελεί μια Περιφερειακή Πρωτοβουλία για την οποία είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι, αφού στους στόχους της ανάγονται η ενίσχυση και παγίωση της ειρήνης και ασφάλειας στην περιοχή, η οικονομική ανάπτυξη, η ευημερία και η πρόοδος των Χωρών και Λαών μας, καθώς και η προώθηση της ένταξης των Χωρών της Βαλκανικής στην μεγάλη Ευρωπαϊκή Οικογένεια.
Ως ιδέα, αλλά και ως έκφραση αλληλεγγύης μεταξύ των Κρατών της περιοχής, υπήρξε από την αρχή ικανή να μεταδώσει στη διεθνή Κοινότητα ένα συνεχές και αξιόπιστο μήνυμα, αναφορικά με τον τρόπο που οι Χώρες μας επιλύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Η συνεισφορά του Οργανισμού αυτού στην παγίωση της ειρήνης στην πολυτάραχη περιοχή των Βαλκανίων υπήρξε μέχρι σήμερα καθοριστική και είμαι σίγουρος ότι αυτό αποτελεί κοινή πεποίθηση όλων μας.
Υπό το πρίσμα αυτό, η ανάπτυξη της περιφερειακής συνεργασίας αποκτά ιδιαίτερη σημασία σαν στόχος, αλλά και προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής πορείας των Χωρών της Πρωτοβουλίας, πράγμα που συχνά έχει αποτυπωθεί στα συμπεράσματα, τόσο των Συμβουλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), όσο και των Συναντήσεων στα πλαίσια της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης. 
Τα θέματα που συζητήθηκαν χθες από τους εμπειρογvώμονές μας συνιστούν σημαντικές παραμέτρους για την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος διεθνώς, το οποίο με τις απειλές και τις προκλήσεις που θέτει, δυναμιτίζει τις προσπάθειές μας για τη διαφύλαξη των θεσμών και την παγίωση συνθηκών ασφάλειας και οικονομικής ανάπτυξης, καθώς και ευημερίας στην περιοχή.
Η συνδιοργάνωση της σημερινής Συνάντησης από τα αρμόδια Υπουργεία μας και η παρουσία μεγάλου αριθμού Υπουργών σ` αυτήν εδώ την αίθουσα, υπογραμμίζει την ανάγκη αποτελεσματικότερης συνεργασίας και καλύτερου συντονισμού των προσπαθειών μεταξύ των Δικαστικών Αρχών και των Αρχών Επιβολής του Νόμου των Χωρών μας.
Ασφαλώς, η επιλογή των δύο βασικών θεμάτων της συνάντησης αυτής, δηλαδή του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας, δεν ήταν τυχαία, αλλά αντικατοπτρίζει τη βαθύτερη ανησυχία όλων μας για τις εξελίξεις και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν τα εγκλήματα αυτά, τόσο στην ασφάλεια όσο και στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της κοινωνίας των πολιτών μας.
Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι, το οργανωμένο έγκλημα σε όλες του τις εκφάνσεις και ιδίως η εμπορία ανθρώπων με σκοπό τη σεξουαλική ή οικονομική εκμετάλλευση (trafficking), δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα διάφορα κράτη μεμονωμένα. Ως διεθνικό και πολύπλοκο φαινόμενο με τα χαρακτηριστικά μιας ιδιαίτερα συγκροτημένης εγκληματικής συμπεριφοράς με ευρείες επιπτώσεις στον κοινωνικό, οικονομικό και οργανωτικό ιστό των κοινωνιών μας, απαιτεί την εξεύρεση λύσεων μέσα από ευρύτερη συνεργασία των Χωρών μας.
Από την άλλη πλευρά, η τρομοκρατία, που δεν περιορίζεται σε εθνικά σύνορα, μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 αναγνωρίζεται πλέον ως κυρίαρχη απειλή για την παγκόσμια κοινότητα, που διακυβεύει την ασφάλεια, την ελευθερία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις αξίες των δημοκρατικών κοινωνιών μας.
Η σφοδρότητα με την οποία εκδηλώνονται οι τρομοκρατικές επιθέσεις σε όλο τον κόσμο και η χωρίς διάκριση στοχοποποίηση αθώων πολιτών, τεκμηριώνει την πεποίθηση ότι η ακραία αυτή εγκληματική δραστηριότητα, θα πρέπει να αντιμετωπισθεί αποφασιστικά, συντονισμένα και αποτελεσματικά.
Φυσικά, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει η ανάγκη ισορροπίας μεταξύ των προσπαθειών μας για την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας αφενός και της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, αφετέρου.
Στις εξαιρετικές προσπάθειες που καταβάλλονται στα πλαίσια αυτής εδώ της διοργάνωσης θα ήταν παράλειψή μου να μην συμπεριλάβω και αυτές των άλλων Οργανισμών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης, όπως τα Ηνωμένα Έθνη, το Συμβούλιο της Ευρώπης, το Σύμφωνο Σταθερότητας, ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (Ο.ΣΕ.Π.), η Πρωτοβουλία Αδριατικής και Ιονίου, η Πρωτοβουλία Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (S.E.C.I.) κ.λ.π.
Είμαι πεπεισμένος ότι έχει φθάσει πλέον η στιγμή να περάσουμε από τη θεωρητική προσέγγιση των προβλημάτων στην πρακτική και επιχειρησιακή αντιμετώπισή τους. Στόχος μας είναι να καταλήξουμε σε ένα κείμενο το οποίο θα αποτελέσει τη βάση περαιτέρω ενδυνάμωσης της συνεργασίας μας.
Θέση της Ελλάδας είναι ότι, η Διαδικασία Συνεργασίας Νοτιο- Ανατολικής Ευρώπης (S.E.E.C.P.) πρέπει να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, ώστε να αποτελέσει το Φόρουμ για την προώθηση της ένταξης των Χωρών της περιοχής στις δομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θέση μας αυτή έχει εκφρασθεί επανειλημμένα και στα Συμβούλια Υπουργών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στα πλαίσια αυτά θα πρέπει να επιδιώξουμε τη στενότερη διασύνδεση της Πρωτοβουλίας μας με τους Οργανισμούς και τα Όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (Europol, Eurojust, κ.λ.π.), με στόχο την προώθηση της ενταξιακής πορείας των Χωρών της Νότιο – Ανατολικής Ευρώπης και την εξοικείωσή τους με το Ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Παρά τις όποιες διαφορές ως προς την ουσία ή τη διαδικασία αντιμετώπισης περιφερειακών θεμάτων, η Διαβαλκανική Συνεργασία έχει αποδείξει μέχρι σήμερα ότι μπορεί να αποφέρει καρπούς μέσα από μια ρεαλιστική προσέγγιση. Οι λύσεις στα προβλήματα των Βαλκανίων πρέπει να προέλθουν από τις ίδιες τις Χώρες της περιοχής, ενισχύοντας έτσι τη δυναμική της Ευρωπαϊκής τους προοπτικής.
Τελειώνοντας, θα ήθελα να εκφράσω για μια ακόμη φορά την πεποίθησή μου, ότι η σημερινή μας συνάντηση εδώ στο Λουτράκι και η υιοθέτηση του Σχεδίου Κοινής Δήλωσης για την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας, αποτελεί σταθμό στη συνεργασία μας και θα δώσει σημαντική ώθηση στις κοινές μας προσπάθειες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των διεθνικών αυτών φαινομένων».
 
Τα κύρια σημεία της Κοινής Δήλωσης που υπέγραψαν οι Υπουργοί Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων των Χωρών της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης έχουν  ως ακολούθως:
Οι Υπουργοί Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων /Δημόσιας Τάξης των Κρατών που συμμετέχουν στη Διαδικασία Συνεργασίας Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης (SEECP), συναντήθηκαν στο Λουτράκι την 8η  Φεβρουαρίου 2006, για να συζητήσουν την ενίσχυση της συνεργασίας κατά της  εμπορίας ανθρώπων και της  τρομοκρατίας και να προβούν σε ανασκόπηση της προόδου που έχει σημειωθεί στις Χώρες τους στον τομέα της καταπολέμησης του Οργανωμένου Εγκλήματος και της Διαφθοράς.
 
Αφού έλαβαν υπόψη:
  • Τις σοβαρές διαστάσεις του οργανωμένου εγκλήματος και ιδιαίτερα της εμπορίας ανθρώπων, η οποία συνιστά παραβίαση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και είναι αδίκημα κατά της αξιοπρέπειας  και της  ακεραιότητας του ανθρώπου, της διαφθοράς και της τρομοκρατίας η οποία συνιστά σοβαρή απειλή για τη διεθνή ειρήνη και ασφάλεια, την πολιτική και κοινωνική σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη των Κρατών,
  • To Χάρτη σχέσεων Καλής Γειτονίας, σταθερότητας, ασφάλειας και συνεργασίας στη Νότιο – Ανατολική Ευρώπη, που υιοθετήθηκε στη Σύνοδο των Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων στο Βουκουρέστι, την 12η  Φεβρουαρίου 2000,  τα αποτελέσματα της  Συνόδου Κορυφής Ε.Ε – Δυτικών Βαλκανίων στη Θεσσαλονίκη, της 21ης  Ιουνίου 2003 και της Τρίτης Συνάντησης του Φόρουμ της Ε.Ε – Δυτικών Βαλκανίων των Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων στη Βιέννη, της 25ης  Νοεμβρίου 2005,
  • Τις πρωτοβουλίες πουν έχουν αναληφθεί στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περαιτέρω ενδυνάμωση της περιφερειακής συνεργασίας, στο πεδίο της πρόληψης και καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας,
 
Πεπεισμένοι ότι η επίτευξη των κοινών σκοπών και στόχων θα διευκολυνθεί με την υιοθέτηση συγκεκριμένων προγραμμάτων και μέτρων,
Συμφώνησαν τα ακόλουθα:
  • Να ενισχύσουν τη δράση κατά της εμπορίας ανθρώπων και της τρομοκρατίας
  • Να ενισχύσουν τις συμφωνίες και τα μέτρα που ήδη ισχύουν
  • Να ενδυναμώσουν τη διασυνοριακή συνεργασία για την πρόληψη και καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας, με βάση τις διμερείς και πολυμερείς συμφωνίες και λαμβάνοντας υπόψη τη νομοθεσία της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και το κεκτημένο Schengen
  • Να ενισχύσουν τη συνεργασία με τη EUROJUST και τη EUROPOL στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη, μέσω της σύναψης συμφωνιών, ενθαρρύνοντας με έμφαση την υιοθέτηση εθνικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τους κανόνες και τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης, με πλήρη σεβασμό στους κανόνες προστασίας δεδομένων
  • Να χρησιμοποιήσουν πλήρως την εμπειρογνωμοσύνη των Αξιωματικών Συνδέσμων που έχουν αναπτυχθεί στις χώρες της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης
  • Να εξετάσουν με την Κοινή Επιτροπή Συνεργασίας (JCC) του Κέντρου SECI για την καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος τη δυνατότητα να ενδυναμωθεί ο ρόλος του στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και η συνεργασία με άλλες διεθνείς και περιφερειακές πρωτοβουλίες
  • Να ενθαρρύνουν τη δημιουργία ενός μηχανισμού τακτικών διαβουλεύσεων, μεταξύ Ανωτέρων Αξιωματούχων της Δικαιοσύνης και των Εσωτερικών Υποθέσεων, οι οποίοι θα συντονίζουν τη συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων Αρχών Εφαρμογής του Νόμου και θα καταρτίζουν Σχέδια Δράσης για την πρόληψη και καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας
  • Να προωθήσουν τη σύσταση Ομάδων Εργασίας Δικαστών-Εισαγγελέων και Αξιωματούχων Εφαρμογής του Νόμου, που είναι ειδικευμένοι στο θέμα της  εμπορίας ανθρώπων και της τρομοκρατίας, οι οποίες θα προτείνουν μέτρα για την αποτελεσματική ανταλλαγή των σχετικών πληροφοριών, θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις περιγραφής της κατάστασης και εκτίμησης απειλής και όπου είναι αναγκαίο, θα επεξεργάζονται την ανάπτυξη πρωτοβουλιών σε επιχειρησιακό επίπεδο
  • Να ενισχύσουν την εκπαίδευση των Δικαστικών και Αστυνομικών Αρχών, φέρνοντας αυτές πιο κοντά στο κεκτημένο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον τομέα της  Δικαιοσύνης και των Εσωτερικών Υποθέσεων
  • Η Προεδρία της SEECP να ενημερώσει το επόμενο Συμβούλιο Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. για τα πορίσματα αυτής της Συνάντησης.

Επισυνάπτεται το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της Κοινής Συνέντευξης Τύπου.

   
Φωτογράφος Α.Π.Ε. / ΨΩΜΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Φωτογραφίες από τη Σύνοδο μπορείτε να βρείτε και στην ιστοσελίδα του Α.Π.Ε.

 
         Για περισσότερες πληροφορίες          τηλ.  :   210 6977505 – 210 7702992
                                                  Fax  :  210 6929764 – 210 7791733
                                           email  :  elasgrty@mopo.gr – pressoffice@justice.gr

 

Koini_Sinenteyksi_Tupoy.pdf

Τελευταίες Αναρτήσεις