Σα 1 Οκτωβρίου 22
ΑρχικήΠολύδωρας ΑρχείοΠολύδωρας 200631-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα κατά την έναρξη των εργασιών της Ημερίδας Τροχαίας με τίτλο...

31-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα κατά την έναρξη των εργασιών της Ημερίδας Τροχαίας με τίτλο «Κυκλοφορώ σωστά – Κερδίζω ζωή»

Αθήνα, 31-10-2006
 
 
Κυρίες και κύριοι, χαιρετίζω την πρωτοβουλία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και της Διεύθυνσης Τροχαίας γι αυτή την πρωτοβουλία. Η Ημερίδα Πανοσιολογιότατε έχει ένα διπλό σκοπό.
 
Ο πρώτος είναι η εκφορά ενός μηνύματος προς την ελληνική κοινωνία για την σημασία της τροχαίας, της οδικής συμπεριφοράς, για την προσοχή που επιβάλλεται να επιδεικνύουν όλοι οι οδηγοί και για τη σημασία κυρίως σε ανθρώπινες ζωές και σε αρτιμέλειες. Να μην παίζουμε με την φωτιά, είναι πολύ δύσκολη υπόθεση η υπόθεση της οδήγησης όταν αυτή γίνεται με αμέλεια με αδιαφορία και για τον εαυτό τους -από τους αμελείς οδηγούς εννοώ- και για την οικογένειά τους και για τον συνάνθρωπό τους. Αυτός είναι ο ένας σκοπός αυτής της ημερίδας όπως τον προσλαμβάνω εγώ.
 
Ο δεύτερος σκοπός είναι η επιστημονική επικαιροποίηση των δεδομένων για τις καλύτερες υπηρεσίες, για την προσφορά καλύτερων υπηρεσιών τροχαίας.
 
Κύριε Πρόεδρε του Τεχνικού Επιμελητηρίου, εκτιμούμε την παρουσία σας και την συμβολή σας στην υπόθεση αυτή της επιστημονικής προσέγγισης του τροχαίου ζητήματος.
 
Κύριε Γενικέ Γραμματέα του Υπουργείου Συγκοινωνιών Μεταφορών και Επικοινωνιών, κύριε Γενικέ Γραμματέα του Υπουργείου Χωροταξίας Περιβάλλοντος και Δημοσίων Έργων, κύριε Υφυπουργέ της Κοινωνικής Πρόνοιας, κύριε Υφυπουργέ της Παιδείας, κύριοι Βουλευτές, υπογραμμίζω την παρουσία σας στην Ημερίδα ως δηλωτική του άριστου επιπέδου της συνεργασίας που έχουμε, κύριε Δήμαρχε όλοι οι φορείς και της συντεταγμένης πολιτείας αλλά και εθελοντικές οργανώσεις και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπως είναι το Ινστιτούτο της Υγείας Τροχαίας Κυκλοφορίας Οδικής Ασφάλειας που προεδρεύει η κυρία Μυλωνά, που φέρει μαζί της και μια εμπράγματη απόδειξη του τροχαίου δράματος. Παρένθεση: το παιδί της κυρίας Μυλωνά, ένας νέος φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και δημοσιογράφος στην ειδική δημοσιογραφία της Τροχαίας Κίνησης, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα. Με αυτό το συναισθηματικό κίνητρο βρίσκεται, ως συνεργάτης το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας που προεδρεύει η κυρία Μυλωνά και μετέχουν μεγάλοι επιστημονικοί φορείς σ’ αυτό.
 
Δύο λοιπόν οι σκοποί: ο ένας είναι να εκπεμφθεί ένα σήμα, ένα μήνυμα προς την Ελληνική Κοινωνία και ο δεύτερος η επιστημονική επεξεργασία και η επικαιροποίηση των δεδομένων για την τροχαία κίνηση. Η συμπερασματική μου σκέψη, αφού επαινέσω αυτούς τους δύο σκοπούς και το πνεύμα της συνεργασίας που διακατέχει τους περισσότερους από τους παρισταμένους, λέει -το διατυπώνω σε κάθε ευκαιρία σε κάθε περίσταση- από το αστυνομικό έργο το κατεξοχήν κοινωνικό, εκεί όπου καλείται θεαματικά και εμφατικά ο αστυνόμος να δείξει την συμπαράστασή του προς τον πολίτη, ότι είναι δίπλα στον πολίτη, είναι το έργο, από όλο το συνολικό αστυνομικό έργο, το έργο της Τροχαίας. Τους βλέπουμε τώρα με τα αδιάβροχά τους έξω στη βροχή, στην άλλη περίσταση στο χιόνι, στην τρίτη περίσταση στο δρόμο που έχει βλάβη, γίνεται κατολίσθηση, αναδιοργανώνει την κυκλοφορία, βοηθάει τον οδηγό και φυσικά στην κακή στιγμή του ατυχήματος. Παρών ο τροχαίος αξιωματικός, αστυνομικός, υπάλληλος.
 
Θέλουμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας προς την Ελληνική Κοινωνία ότι αναγνωρίζει αυτή την συμπαράσταση του Τροχαίου στο δρόμο, στο ταξίδι, στις αντίξοες καιρικές συνθήκες, αναγνωρίζει ότι ο ’’Τροχαίος’’ είναι δίπλα του.
 
Θέλω ειδικά μαζί με τις ευχαριστίες μου προς την κοινωνία για αυτή την αναγνώριση του κοινωνικού έργου του τροχαίου να σημειώσω τρεις παρατηρήσεις πρακτικής τάξεως.
 
Η πρώτη είναι ένα σύστημα και εδώ χρειάζεται τη συνεργασία, την έχω σε μεγάλο βαθμό με τον Μιχάλη τον Λιάπη τον Υπουργό Επικοινωνιών και με τον Γιώργο τον Σουφλιά, ένα σύστημα κοινωνικής επαγρύπνησης, εγρήγορσης να επικρατήσει και έτσι συνδέεται με το πρώτο σήμα που θέλουμε να εκπέμψουμε προς την κοινωνία. Το σύστημα της κοινωνικής επαγρύπνησης, κατατείνει προς το να μειώσουμε τα ατυχήματα και προπαντός τα θανατηφόρα ατυχήματα που κατέχουμε θλιβερό ρεκόρ στην Ευρωπαϊκή Οικογένεια. Σε αυτό το σύστημα της εγρήγορσης και της επαγρύπνησης θέλουμε τα σχολεία να είναι παρόντα, να εκπαιδεύονται να μυούνται στην υπόθεση της τροχαίας συμπεριφοράς, της οδικής ασφάλειας.
 
Το δεύτερο, ειδική αναφορά κάνω και σε αυτή την ευκαιρία για την υπόθεση των δικυκλιστών -είμαι κι εγώ δικυκλιστής- και την υποχρέωσή τους να φορούν κράνος. Εδώ ζητώ από τους συνεργάτες μου της Τροχαίας ο έλεγχος να είναι συστηματικός και φυσικά δεν μας ενδιαφέρουν τα πρόστιμα όσο ο παιδαγωγικός, διδακτικός, θα έλεγα κηδεμονευτικός σκοπός. Να μην καταλάβει το παιδί που οδηγεί το δίκυκλο ότι ύστερα από δυο βδομάδες, τρεις βδομάδες θα τελειώσει η ’’φούρια’’ των αστυνόμων και δεν θα μας ελέγχουν πια, οπότε αφήνουν το κράνος στο σπίτι. Να ξέρουμε ότι 99% οι πιθανότητες να συλληφθεί ο παραβάτης όταν δεν έχει κράνος και να υποστεί το πρόστιμο.
 
Για την υπόθεση των προστίμων σας λέω εν παρενθέσει ότι δεν μας ενδιαφέρει η οικονομική επιτυχία του μέτρου. Θέλουμε να έχει αποτυχία οικονομική το μέτρο που σημαίνει ότι θα έχει επιτύχει η οδική συμπεριφορά!
 
Επίσης η υπόθεση του αλκοτέστ. Οι στατιστικές είναι αμείλικτες, αδυσώπητες. Πάνω από 70% των ατυχημάτων προπαντός τις ύποπτες περιόδους των εορτών και των πανηγύρεων, οφείλεται όπως λένε οι στατιστικές στο αλκοόλ, στην μέθη. Είναι το έσχατο δείγμα της ανευθυνότητας προς τον εαυτό του ο οδηγός, προς την οικογένεια του, προς την κοινωνία και δω θέλω να είμαστε αμείλικτοι πάλι.
 
Έτσι, με αυτές τις σκέψεις, τις τρεις επισημάνσεις σε συγκεκριμένη βάση και με την ευχή να έχετε, όπως είναι ο δεύτερος σκοπός της ημερίδας επικαιροποίηση των επιστημονικών συμπερασμάτων για την κατασφάλιση της καλύτερης συνδρομής μας, συμβολής μας στην οδική ασφάλεια της τροχαίας, εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου σας.
 
Τα πορίσματα θα γίνουν υλικό πολιτικής, πολιτικής με την ευρεία σημασία του όρου, υλικό για αστυνόμευση για κοινωνική συμπαράσταση από τους τροχαίους προς τη κοινωνία. Με αυτές τις σκέψεις κηρύσσω την έναρξη των εργασιών αυτής της ημερίδας και εύχομαι καλή επιτυχία στα επιστημονικά συμπεράσματα σας. Σας ευχαριστώ.

Τελευταίες Αναρτήσεις