Τε 5 Οκτωβρίου 22
ΑρχικήΠολύδωρας ΑρχείοΠολύδωρας 200624-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα στους σπουδαστές της Ακαδημίας Δοκίμων Ανθυποπυραγών

24-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα στους σπουδαστές της Ακαδημίας Δοκίμων Ανθυποπυραγών

                                                                                       Αθήνα, 24-10-2006

Πανοσιολογιότατε,

Κ. Δήμαρχε του Δ. Κηφισιάς κ. Χιωτάκη,
Πανοσιολογιότατε των Σωμάτων Ασφαλείας,
κ. Γενικέ του Υ.Δ.Τ.,
κ. Αρχηγέ,
κ. Διοικητά της Τροχαίας,
Αξιωματικοί του Π.Σ., διδάσκοντες στην Ακαδημία, δόκιμοι σπουδαστές της Ακαδημίας,
 
Αισθάνομαι πάρα πολύ υπερήφανος, γιατί απευθύνω χαιρετισμό σε σας. Εδώ, στο εκπαιδευτήριο του αλτρουϊσμού, ο πυρήνας της διδασκαλίας που λαμβάνει χώρα στην Πυρ/κή Ακαδημία, είναι η συστηματοποίηση της αλτρουιστικής δράσης. Έτσι, σας ζητώ να είστε και εσείς ως σπουδαστές αυτής της Σχολής υπερήφανοι όσο και εγώ, που απευθύνομαι και που εννοώ το βαθύτερο νόημα αυτής της δραστηριότητάς σας. Γίνεστε Αξιωματικοί, που σημαίνει κατάσταση ειδικών προδιαγραφών και δεύτερον, ο σκοπός της που υπηρετείτε είναι αυτός που σας σημείωσα ήδη. Αξιωματικός σημαίνει να διοικεί κατ’ αξίαν συνανθρώπους του. Για να διοικείς πρέπει να είσαι ηγέτης. Ο ηγέτης είναι θεία ουσία και προϊόν της καλής εκπαίδευσης, γιατί θεία ουσία, περισσότερο οι ευχές και τα εκκλησιαστικά γράμματα αποδίδουν και ορίζουν, όχι εγώ. Αλλά για τη διάσταση του ηγέτη, του διοικητού κατ’ αξίαν μπορούμε να πούμε μια σύνοψη. Ο ηγέτης πρέπει να έχει χίλια προσόντα, αλλά ένα το χρήσιμο και σας το αφιερώνω, η ικανότητά του να εμπνέει συνανθρώπους του.
 
Τους διοικουμένους αύριο για να μπορείς να εμπνέεις τους συνανθρώπους σου πρέπει να είσαι ο ίδιος παράδειγμα. Εκράτησα από τον Απόστολο Παύλο της σημερινής ευχολογίας μας την εισαγωγική φράση ότι ¨παράδειγμα της κακουχίας μας ας είναι να εννοείτε τους προφήτες¨. Το παράδειγμα της κακουχίας είναι η ουσία του πυροσβέστου επικεφαλής, γιατί θα μάθετε τέσσερις περιοχές ακαδημαϊκής δράσης. Το ατύχημα και η φυσική καταστροφή, οι πλημμύρες θα τα μάθετε σε δύο βάσεις, η μία είναι η βάση που λέγαμε και στις Πολιτικές Επιστήμες και στη Φυσική, η συμπεριφορά των σχέσεων. Η φωτιά μιλάει. Η σχέση της φωτιάς με τον αέρα με το καιόμενο πεδίο ή τοπίο ή εργοστάσιο. Πρέπει οπωσδήποτε να μάθετε τις συμπεριφορές και τις σχέσεις επί καταστάσεων φυσικής επιστήμης. Εμπιστευόμαστε τους καθηγητές και θέλουμε αυτές τις συγκεκριμένες διαστάσεις των προβλημάτων σε εφαρμογή να τις μεταδώσετε στους Αξιωματικούς.
 
Πάνε χρόνια είχα ένα φίλο, ένα δυνατό εύσωμο άνδρα, το λέμε σα μνημόσυνο, σαν παράδειγμα, στη σημερινή επικοινωνία μαζί σας. (Παρέλειψα να πω χαιρετίσματα και στις γυναίκες Αξιωματικούς). Το όνομα του ήταν Ευάγγελος Πουτούρης από ένα χωριό των Τρικάλων, μετείχε σε μία άσκηση, ήταν δασοπυροσβέστης, τότε υπήρχε αυτή η ειδικότητα, τώρα έχει ενσωματωθεί μέσα στο Π.Σ. δεν ξέρω για πριν αν υπήρχε κάποιο τμήμα στο Υπουργείο Γεωργίας. Η άσκηση ήταν συγκεκριμένη, είχαν κάποια ελαστικά και ερχόταν το αεροπλάνο και εστόχευε και έκανε τη ρίψη του νερού. Ο Ευάγγελος Πουτούρης όπως και δυο τρεις άλλοι μόλις γινόταν η πρώτη κατάσβεση από την πρώτη ρίψη νερού, έριχναν πετρέλαιο και αναφλεγόταν εκ νέου και την ¨πάτησε¨ ο Ευάγγελος Πουτούρης. Κάπως άτσαλα χωρίς να λάβει τις πρόνοιες και τα προληπτικά μέτρα ρίχνει το πετρέλαιο και το πετρέλαιο πέφτει πάνω του, η φωτιά έκαιγε πάνω του και τον κατακαίει, πηγαίνω στο 401 τότε και αιφνιδιαστικά βλέπω τον Ευάγγελο, το πρόσωπο του δεν είχε καεί, το σώμα του είχε κατακαεί και μου λέει «¨παραλίγο να καώ και εγώ και οι φίλοι μου και ανησύχησα και είμαι καλά ». Εγώ χάρηκα και έφυγα. Με πιάνουν οι εγκαυματολόγοι του 401, με πιάνουν απ’ έξω και μου λένε « ο φίλος σου ταξιδεύει». Ήταν η σχέση του κεκαυμένου δέρματος προς το υγιές το άθικτο, εξήντα προς σαράντα και τότε μου έκανε μια μικρή διάλεξη  (ο γιατρός) ότι όταν αυτός ο μαθηματικός λόγος του κεκαυμένου προς το αβλαβές είναι πάνω από πενήντα τα εκατό έχουμε πρόβλημα κτλ.
 
Αυτό το περιστατικό το ανέφερα για την καλύτερη σας κρίση και γνώση ως παράδειγμα με την έννοια για να μάθετε τις συμπεριφορές και τις σχέσεις. Ύστερα θα μάθετε τα χημικά τα οποία θα μας χρειαστούν και για την παράγραφο, το είπε ο κύριος Διαμαντής, των αυξημένων απειλών. Έχουμε πολύ δουλειά. Σας είπα λοιπόν ποια είναι τα θέματα που πρέπει να ξέρετε και τώρα σας λέω ποιος είναι ο σκοπός, ποια είναι τελικώς η αποστολή σας. Τελικώς η αποστολή κυρίες και κύριοι, η έννοια της αποστολής εκτός από την αλτρουιστική διάθεση είναι να φέρουμε αποτελέσματα για την εκπαίδευση. Ο νόμος (εγώ που είμαι Έφεδρος Αξιωματικός στις σχολές), έλεγε: ¨περισσότερος ιδρώτας στο πεδίο των ασκήσεων λιγότερο αίμα στο πεδίο της μάχης¨.
 
Κρατήστε το! Μάθετε το! Δεν είναι τίποτα ασήμαντο. Έτσι λοιπόν αυτό είναι το αποτέλεσμα. Η αποτελεσματικότητα που σας ζητάω έχει και ένα ¨αδερφάκι¨ θα σας το πω και αυτό το αδερφάκι, το ¨αδερφάκι¨ του αυτοματισμού. Προσέξετε διδάσκοντες Αξιωματικοί τους διδασκομένους μας Αξιωματικούς. Δεν εμπίπτει τόσο πολύ στο επιστημονικό γνωστικό πεδίο και αντικείμενο που διδάσκετε, αλλά θέλω να θυμόσαστε το ¨αδερφάκι¨ της αποτελεσματικότητας που λέγεται αυτοματισμός. Αυτοματισμός είναι το παιδί της γνώσης. Δε θέλω Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, το λέω και για τους άλλους Αξιωματικούς, να βρεθεί σε αμηχανία τί να κάνει πότε. Να έχει φτιάξει τόσα σενάρια, να έχει τόση θεωρητική και πρακτική κατάρτιση από τις ασκήσεις, ώστε να μην έχει κενό, γιατί το κενό σκοτώνει. ¨Τι κάνω τώρα;¨ Να έχετε κατάρτιση στο βαθμό του αυτοματισμού. Αυτοματισμός σημαίνει για ένα Αξιωματικό ότι θα διατάξω τον εαυτό μου και τους διοικουμένους μου για να παλέψουμε στο ¨χαμό¨. Το συνιστώ αυτό Αρχηγέ, όσο περισσότερες ποσότητες αυτοματισμού, αυτόματης δράσης, εγκαταστήσετε στις σχέσεις των Αξιωματικών μας, τόσο καλύτερες εγγυήσεις θα έχουμε. Αυτά είχα να σας πω.
 
Μάχομαι με την Κυβέρνησή μου με την αγάπη του Πρωθυπουργού μας την οποία σας μεταφέρω και αν θέλετε να πούμε και μία απόδειξη αυτών των σχέσεων και συναισθημάτων της κυβερνήσεως μας. Πέντε χρόνια είχε να μπει άνθρωπος στο Π.Σ. χωρίς παράκληση. Πέρσι περάσαμε τους 540. Φιλοδοξώ και φέτος να περάσω την θέση, στάση του Πρωθυπουργού για να κινηθεί το δημοσιονομικό, γιατί αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα, για να παραδώσουμε καινούρια φουρνιά προς εκπαίδευση των πυροσβεστών.
 
Παλεύουμε και κατοχυρώνουμε εξοπλισμό των εναέριων μέσων και των επίγειων, παλεύουμε διοικητικές διαρθρώσεις-αναδιαρθρώσεις. Είναι σημαντικό από εμένα και έχετε της ευρείας αναγνώρισης ότι φύγαμε από το αστικό περιβάλλον των Αθηνών από το γραφείο της Πειραιώς 31, όπου ήταν το μόνο που κάλυπτε όλες τις πυροσβεστικές ανάγκες του λεκανοπεδίου της Αττικής και κάναμε αυτή τη στοιχειώδη πράξη της αποκέντρωσης. Ήταν συγκεντρωμένα ασφυκτικά και τυραννούσε τους πολίτες και την πόλη, τους συναλλασσόμενους που έρχονταν σε επαφή και συνεργασία με την Πυροσβεστική.
 
Θέλουμε να κατοχυρώσουμε τη λειτουργία ότι λέει η σύγχρονη διοίκηση, την ευρύτατη συνεργασία με πολλές μονάδες. Πρωτίστως ως Αξιωματικοί πρέπει να διδαχθείτε ειδικώς τη διοικητική συνεργασία, πρέπει να συνεργαστείτε. Σας φαντάζομαι σαν ομάδα, ο Διοικητής Αξιωματικός με τους διοικουμένους πυροσβέστες, θα συνεργαστείτε με τους εποχικούς συμβασιούχους που θέλω να τους εντάξω ενιαίους όλους μαζί. Ύστερα θα πάμε με τους Δήμους και με τις εθελοντικές οργανώσεις, τις οποίες θα έχουμε στον κατάλογο των επικουρικών δυνάμεων για την πυρόσβεση. Θα συνεργαστείτε με τις άλλες Νομαρχίες διοικητικές μονάδες, δήμους , Νομαρχίες, Περιφέρειες, Γ.Γ.Π.Π., διμοιρίτη του στρατού, για μια σοβαρή κινητοποίηση των δυνάμεων για μια θεομηνία. Πρέπει να ξέρετε αυτές τις γραμμές της επιστημονικής βάσης της συνεργασίας όχι στο περίπου, ¨να δούμε τί θα κάνουμε¨. Αυτό συμβαίνει και με το να μην έχετε στιγμή αμηχανίας. Έτσι λοιπόν, έχετε πολύ σοβαρά αντικείμενα να εκπαιδευτείτε και φυσικά και τη σωματική βελτίωση και φυσική κατάσταση.
 
Στο διαγωνισμό υποδεχτήκαμε 15.500 νέους ανθρώπους με την αγάπη για το Πυροσβεστικό να καταταγούν. Είμαι περήφανος για την αξιοκρατική φάση της διεξαγωγής αυτού του διαγωνισμού. Ξέρουμε με τον Αρχηγό και με τους Επιτελείς μας, είμαστε ομόφωνα άμεμπτοι αυστηροί στα αγωνίσματα. Γιατί κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τη φωτιά. Είμαστε στο αντικείμενο μαζί, όταν δεν είναι ικανός να περάσει τη δοκό με ασφάλεια ( χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι ικανός για κάτι άλλο ) και να κρατά και μάνικα. Δεν έχω εγώ το κουράγιο, κανένας από τους Επιτελείς σας  να αφήνει ετοιμόρροπο άνθρωπο σε αυτή την επικίνδυνη φάση. Δεν υπάρχει ζωή ή βαρύς τραυματισμός. Αυτές είναι οι σκέψεις μου και σας τις εμπιστεύομαι . Εκπαιδευτείτε, εκπαιδευτείτε, εκπαιδευτείτε! Εμείς παρέχουμε πλαίσιο σύγχρονης εκπαίδευσης, εκμεταλλευτείτε το και τα αποτελέσματα γνώσεων, εμπειριών, ηθικών διδαγμάτων, παραδειγμάτων, προτύπων να τα μεταδώσετε – να τα μεταγγίσετε και στους διοικουμένους σας.
 
Σας ευχαριστώ θερμά, να έχετε καλές σπουδές στην Ακαδημία και καλή σταδιοδρομία εκτός. Σας ευχαριστώ.   

Τελευταίες Αναρτήσεις