Πα 30 Σεπτεμβρίου 22
ΑρχικήΔελτία Τύπου 2008Δελτία Τύπου Απρίλιος 200822-04-2008: Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών και του Υπουργού Μεταφορών μετά τη συνάντησή τους

22-04-2008: Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών και του Υπουργού Μεταφορών μετά τη συνάντησή τους

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ:  210 6977505
 
 
Τρίτη, 22 Απριλίου 2008
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη και συζήτησαν θέματα κοινής αρμοδιότητας των δύο Υπουργείων. Στην συνάντηση μετείχαν επίσης ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Π. Χηνοφώτης και οι συναρμόδιοι Γενικοί Γραμματείς κ. Θ. Ανδρεουλάκος και Σ. Σιμόπουλος. Μετά τη λήξη της συνάντησης έγιναν οι ακόλουθες δηλώσεις:
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
«Θέλω να ευχαριστήσω τον συνάδελφο κ. Κ. Χατζηδάκη για τη συνεργασία την οποία είχαμε. Πρέπει να σας τονίσω ότι στο πλαίσιο του ενιαίου, πλέον, Υπουργείου Εσωτερικών η δυνατότητα συνεργασίας που έχουμε με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι μεγαλύτερη. 

Συζητήσαμε ζητήματα, τα οποία αφορούν κυρίως την οδική ασφάλεια. Είναι ένας μεγάλος στόχος. Η οδική ασφάλεια είναι πρωτίστως, βέβαια, υποχρέωση της Πολιτείας. Θέλω όμως εδώ, με την ευκαιρία, να τονίσω και κάτι άλλο: Η οδική ασφάλεια είναι και θέμα ευθύνης όλων μας. Πρωτίστως της Πολιτείας, αλλά και του καθενός από μας. Κι όταν προσέχουμε στην κυκλοφορία, πέραν της ασφάλειάς μας, επιδεικνύουμε κοινωνική αλληλεγγύη, η οποία δεν μας κοστίζει τίποτα. Είναι μια μορφή κοινωνικής αλληλεγγύης πολύτιμη στην εποχή μας. Είναι ένδειξη υψηλής κοινωνικής ευαισθησίας. 

Επειδή όμως, όπως είπα, το κυριότερο είναι πως η αποστολή αυτή ανήκει πρωτίστως στο κράτος, γι’ αυτό μιλήσαμε για τα μέτρα τα οποία πρέπει να πάρουμε ώστε να επιτύχουμε τους στόχους τους οποίους έχουμε θέσει. Έτσι, επειδή τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας είναι ήδη ορατά – έχουμε, μέσα στο 2008, μια σημαντικότατη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων μέχρι αυτήν τη στιγμή– θα πρέπει να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Από τη μια πλευρά, λοιπόν, δημιουργείται ειδική Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια η οποία θα είναι διαρκής και θα παρακολουθεί μονίμως τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Επίσης, συζητάμε σε θέματα τα οποία τροποποιούν, όπου χρειάζεται, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σχετικά πρόσφατος. Ίσως να ρωτήσετε και για ποιο λόγο προχωράμε και προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν είμαστε δογματικοί. Οι νόμοι, όταν αλλάζουν γιατί πρέπει να αλλάξουν, βαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Όταν βρίσκουμε ελλείψεις ή όταν συναντάμε προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν, τροποποιούμε το θεσμικό πλαίσιο. Έτσι συζητάμε για τα θέματα τα οποία αφορούν – και στο πλαίσιο της τροποποίησης του ΚΟΚ – για την ευθύνη τους καθενός μας ως προς τις ζώνες ασφαλείας στα υπεραστικά μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ζήτημα παραδείγματος χάριν, της ευθύνης του ιδιοκτήτη όταν έχουμε ελλείψεις στα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης.  
Τέλος, θα ήθελα να μείνω σ’ ένα ζήτημα το οποίο αφορά τις ημέρες που έρχονται. Να ευχηθώ σε όλους Καλό Πάσχα και, κυρίως, να έχουμε μια έξοδο η οποία θα είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνη για όλους μας. Αν συλλογισθούμε ότι το αυτοκίνητο που χρησιμοποιούμε για να πάμε στον προορισμό μας είναι μέσο το οποίο μας εξυπηρετεί και όχι μέσο, δια του οποίου αναπτύσσουμε την προσωπικότητά μας. Δηλαδή, θα πρέπει να προσέξουμε και να τηρήσουμε στοιχειώδεις κανόνες με τους οποίους θα φθάσουμε ασφαλείς και θα μπορέσουμε να χαρούμε τις γιορτές. Βέβαια, οι οδηγίες αυτές είναι για κάθε περίπτωση. Και για το μέλλον. Επειδή όμως ιδιαίτερα μεταξύ 18 Απριλίου και 4 Μαΐου έχουμε αυξημένα μέτρα ενόψει της εξόδου, θα θυμίσω ορισμένα πράγματα προς όλους, τα οποία είναι προφανή. Αλλά το αυτονόητο, πολλές φορές, είναι και ζητούμενο. Πρέπει να υπακούμε στους τροχονόμους, να σεβόμαστε το κόκκινο, να σεβόμαστε την προτεραιότητα, να προσέχουμε τα προσπεράσματα, να τηρούμε την προτεραιότητα. Πρέπει να μην οδηγούμε όταν είμαστε υπό την επήρεια αλκοόλ ή όταν είμαστε κουρασμένοι. Και, το κυριότερο, πρέπει να φοράμε τις ζώνες ασφαλείας. Μιλάμε για κανόνες που είναι πολύ εύκολο να τηρηθούν. Μιλάω για κανόνες που αφορούν όλους μας. Και κλείνω μ’ αυτό που τόνισα πριν: Βεβαίως η Πολιτεία είναι υπεύθυνη για να πάρει μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία. Αλλά μπορούμε και όλοι μας να δείξουμε αυτή την κοινωνική αλληλεγγύη και την κοινωνική ευαισθησία η οποία εξασφαλίζει σε καθένα από μας το να μπορέσουμε να χαρούμε και αυτές τις λίγες μέρες των εορτών. Χρόνια πολλά».
 
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:
«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει, από την εφαρμογή του το περασμένο καλοκαίρι και μέχρι τώρα, εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. Τα θανατηφόρα δυστυχήματα έχουν μειωθεί από τότε μέχρι σήμερα κατά 13%. Και αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά παρά μόνο μέσα από την εφαρμογή του ΚΟΚ. Οι τροποποιήσεις, στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. Παυλόπουλος, θα είναι λίγες και στοχευμένες και θα έχουν ως σκοπό το να κάνουν τον Κώδικα ακόμη καλύτερο. Παραδείγματος χάριν, οι επιβάτες των λεωφορείων – πλην των αστικών λεωφορείων – υποχρεούνται έτσι κι αλλιώς να φορούν ζώνη ασφαλείας, αλλά σε περίπτωση που γίνει έλεγχος και δεν την φορούν, θα έχουν ατομική, προσωπική ευθύνη. Μια αντίστοιχη τροποποίηση κάνουμε για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Όπου σε περιπτώσεις σοβαρών βλαβών – εκτός αν πρόκειται για κάτι έκτακτο, της τελευταίας στιγμής – την ευθύνη δεν θα την έχει ο οδηγός αλλά ο ιδιοκτήτης. Αυτό αλλάζει σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα. Επίσης είναι σημαντικό ότι συμφωνούμε, σε κυβερνητικό επίπεδο, να προχωρήσουμε σ’ αυτή τη μόνιμη Διαρκή Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια. Για να συντονιστούμε περισσότερα Υπουργεία μεταξύ μας και να μην υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όσο είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Για να έχουμε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Πρέπει να σας πω επίσης ότι στο πλαίσιο των συναρμοδιοτήτων μας κουβεντιάσαμε και για τον ΟΑΣΑ και για το αντίστοιχο πρόβλημα που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη σε σχέση με την αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου. Και υπάρχει δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου Εσωτερικών ότι θα γίνει το καλύτερο δυνατό έτσι ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών πολύ περισσότερο καθώς ο αριθμός των Ι.Χ. αυξάνεται εκρηκτικά – από το 1996 έως το 2006 είχαμε υπερδιπλασιασμό στην Αθήνα, από το 1 εκατομμύριο πήγαμε στα 2. 150. 000 αυτοκίνητα – και οι λεωφορειόδρομοι αποτελούν αναμφίβολα μια από τις απαντήσεις που πρέπει να δώσουμε για την προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».  
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Υπουργέ, πολλά από τα αυτοκίνητα που αναφέρατε πριν από λίγο έχουν παλιώσει, σκέπτεστε το ενδεχόμενο να επανέλθει μία κάποιας μορφής απόσυρση;
 
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:
Ισχύουν οι προηγούμενες δηλώσεις μου.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Ο κ. Σταθάκης παραιτήθηκε πριν από λίγο καιρό από μία επιτροπή παρόμοια του Υπουργείου Μεταφορών
 
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:
Θα γίνει μία νέα επιτροπή η οποία θα καλύπτει όλα τα υπουργεία.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Συστάθηκε γι’ αυτό το λόγο η επιτροπή με τον κ. Σταθάκη.
 
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:
Σήμερα υπάρχουν πολλές και διαφορετικές επιτροπές. Εγώ με τον κ. Σταθάκη συμφωνούμε 100% , το ξέρει και ο ίδιος. Επαναλαμβάνω, αυτό το οποίο λέω, είναι μια απάντηση στις δικαιολογημένες ανησυχίες, οι οποίες υπάρχουν από πολλές πλευρές έτσι ώστε να υπάρχει ένας καλύτερος συντονισμός. Θέλουμε μόνο μία μόνο επιτροπή σε κυβερνητικό επίπεδο, που να ασχολείται με αυτό το ζήτημα και να συντονίζει τις δράσεις επιμέρους υπουργείων.
 
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Και προσθέτω σε αυτό που είπε ο κ. Χατζηδάκης, ότι αυτή η επιτροπή έχει ένα διπλό ρόλο. Όπου χρειάζεται θεσμικά να κάνουμε μεταβολές, να τις κάνουμε. Όταν όμως είναι αναγκαία η αλλαγή, γιατί οι καιροί αλλάζουν, η τεχνολογία αλλάζει, πρέπει να υπάρχει μια επιτροπή που να μελετά και να πραγματοποιεί τις αναγκαίες τομές. Κυρίως όμως αυτή η επιτροπή, θα έχει την παρακολούθηση του τρόπου εφαρμογής. Και πολλές φορές στον τόπο μας κάνουμε νομοθετήματα ή κανονιστικές πράξεις, αλλά η εφαρμογή έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία. Είναι αυτό που ο κ. Σταθάκης είχε συζητήσει, αυτό είναι κοινή πεποίθηση όλων μας, να προχωρήσουμε προς αυτή τη κατεύθυνση.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Υπουργέ ένα τελευταίο ερώτημα, μιας και είναι και στην επικαιρότητα, για τη Siemens; Είδα ότι υπάρχουν κάποιες καταθέσεις που αναφέρονται στο παρελθόν, θα γίνουν κάποιες ενέργειες από πλευράς Υπ. Μεταφορών;
 
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ:
Ξέρετε ποιες είναι οι θέσεις της Κυβέρνησης, εμείς δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε. Ισχύουν οι δηλώσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα από την πλευρά της Κυβέρνησης.
 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τελευταίες Αναρτήσεις