Πε 29 Σεπτεμβρίου 22
ΑρχικήΠολύδωρας ΑρχείοΠολύδωρας 200610-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα στην παρουσίαση του προγράμματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

10-10-2006: Ομιλία του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα στην παρουσίαση του προγράμματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Αθήνα, 10-10-2006

 

Συγχαίρω Αρχηγό, Υπαρχηγό, Επιτελάρχη, Επιθεωρητές, Στρατηγούς και τους συντελεστές από την Ακαδημία για την κατάρτιση αυτού του εκσυγχρονιστικού προγράμματος σπουδών.
 
Έχω τέσσερις παρατηρήσεις να εισφέρω. Παρατήρηση πρώτη: Όταν μετέχω -έλεγα χθες στην σύσκεψη των Διευθυντών- όταν μετέχω στο Συμβούλιο Υπουργών ομολόγων μου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λαμβάνω συγχαρητήρια για το επίπεδο της Ελληνικής Αστυνομίας και αισθάνομαι την υποχρέωση να σας το αναφέρω κυρίες και κύριοι δόκιμοι. Λαμβάνω συγχαρητήρια για το επίπεδο της Ελληνικής Αστυνομίας σε συγκεκριμένη βάση. Εμείς είμαστε πολύ ψηλά στο επίπεδο της αντιμετώπισης-απόκρουσης του οργανωμένου εγκλήματος ως Ελληνική Αστυνομία και ειδικότερα είμαστε πολύ ψηλά στα κεφάλαια του trafficking και της τρομοκρατίας. Εξουδετερώνουμε, αποκρούουμε το trafficking, δηλαδή την εμπορία ανθρώπων και ανθρωπίνων μελών και την τρομοκρατία.
 
Η δεύτερη παρατήρηση μου είναι ότι αυτό το πρόγραμμα σπουδών που μας παρουσιάστηκε σήμερα δεν έχει να ζηλέψει σας διαβεβαιώνω -πάλι είναι συγκριτικού δικαίου η παρατήρησή μου- δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα προγράμματα σπουδών των Ακαδημιών Αστυνομίας, Αμερικής και Ευρώπης στα ανώτατα δυνατά επίπεδα. Σας το λέω να το συνειδητοποιήσετε και για την ποιότητα των σπουδών που λαμβάνετε και για την αυτοπεποίθηση-αυτοεκτίμησή σας.
 
Τρίτη παρατήρηση: ?μα δεν ξέρει κανείς κομπιούτερ είναι σήμερα αναλφάβητος. Δεν είναι μάθημα ρουτίνας. Είναι ζωτικό εργαλείο. Το ίδιο παιδιά μου και για τις ξένες γλώσσες. Δεν νοείται αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας χωρίς μία ή δύο ξένες γλώσσες. Εννοούμε άψογα και fluently που λέμε. Μάλιστα, συζητούσαμε με τον Αρχηγό και τους Στρατηγούς μας κύριε Ακαδημιάρχα, κύριε Μωϋσή, να φροντίσετε όχι να παίρνουμε τα στοιχεία της ξένης γλώσσας θεωρητικά και ύστερα να κοιτάμε την επαλήθευση των στοιχείων της γλώσσας στη ζωή, αλλά από την πρώτη μέρα να είναι η ζωή στην έκφραση της ξένης γλώσσας μεσ’  στο μάθημα. Αυτό βγαίνει με διαλόγους και εικαστικά από την καθημερινότητα και με τις εφημερίδες. Δηλαδή μόλις πάρει λίγο μπροστά στα γαλλικά να διαβάζει Monde, την οποία θα ξέρει, θα διδάσκεται, όχι θα διαβάζει, θα διδάσκεται Le Monde για να ξέρει πώς είναι η γραφή. Ποιές εκφράσεις, ποιές λέξεις, ποιές εικόνες γλωσσικές χρησιμοποιούνται. Αυτή είναι η παρατήρησή μου για τις ξένες γλώσσες, αλλά δεν ενδιαφέρει να κάνω εγώ τώρα το δάσκαλο. Σας λέω όμως ξένη γλώσσα, κομπιούτερ-ηλεκτρονικούς υπολογιστές, πληροφορική. ?λλα γνωστικά αντικείμενα σαν αυτά που εξετέθησαν είναι το αλφαβητάρι του σύγχρονου Ακαδημαϊκού εξοπλισμού του αξιωματικού. Συνειδητοποιήστε το, καταρτίστε το.
 
Μάλιστα εδώ θέλω ιδιαιτέρως να συγχαρώ τους συντάκτες του προγράμματος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για την μοτοσικλέτα και το αυτοκίνητο καθώς και για την στρατιωτική εκπαίδευση, γιατί αυτό είναι πρωτοπορία. Υπάρχει ή υπήρχε σε όλες τις προηγμένες Σχολές, Ακαδημίες Αστυνομίας του κόσμου. Εμείς παραλίγο να ολισθήσουμε στην παραγωγή κάποιων γραφειοκρατών. Δεν είναι έτσι. Ιδιαιτέρως συγχαίρω αυτή την πτυχή του εκπαιδευτικού προγράμματος.
 
Τελευταία παρατήρησή μου και ζητώ κύριοι της εκπαίδευσης της Αστυνομίας να τη λάβετε σοβαρά υπόψη. Έχουμε δύο τεράστιους όγκους επικοινωνίας η Αστυνομία με τον πολίτη -είναι η Τροχαία και το Αστυνομικό Τμήμα- αλλά και όμορα. Οι οδηγίες, οι διδασκαλίες πρέπει να είναι συγκεκριμένες. Μιλούμε πλέον για τον τρόπο συμπεριφοράς. Ιδιαιτέρως σας πληροφορώ, σας ζητώ ότι δεν επιτρέπονται αυτοσχεδιασμοί όπως έμαθα τρόπους εγώ από το χωριό μου ή από τη συνοικία μου ή από την καφετέρια, όχι. Σας ζητώ ειδικώς να είναι με συστηματικό τρόπο και επιστημονική ακρίβεια ο τρόπος επικοινωνίας. Λέω εγώ παραδείγματος χάριν στους γραμματείς του Υπουργικού μου Γραφείου: η συνδιάλεξη τηλεφωνική δεν είναι ζήτημα αυτοσχεδιασμού. Όνομα, τηλέφωνο, θέμα. Γιατί μπορεί να κάνει σπατάλη ευγένειας, παραδείγματος χάριν και ο δέκτης αυτής της εξαγόμενης ευγένειας να μην είναι δέκτης για την ευγένεια, αλλά να είναι κακοποιός που θέλει να σε κοροϊδέψει. Λοιπόν, γιατί να κάνεις σπατάλη ευγένειας; Θα είσαι συγκεκριμένος, ευκρινής, σαφής και ευγενής, αλλά στα όρια. Τροχαία: Προσέγγιση του οδηγού για να δώσεις κλήση. Είναι μάθημα. Δεν θα πάμε με τη φαντασία του κάθε αξιωματικού, του κάθε υπαλλήλου. Θα πάμε με ένα τρόπο, κωδικοποιημένο. Πρώτα-πρώτα να μην είσαι αφελής και βάλεις τη μύτη σου εκεί πέρα και φας τη πιστολιά από τον κακοποιό από μέσα. Και στη συνέχεια, θα προσέξεις τί είναι, και εσύ με την επιστημονικά κωδικοποιημένη λογική λέξεων, κινήσεων, φράσεων θα προσεγγίσεις.
 
Σας το ζητώ ιδιαιτέρως κύριοι της εκπαίδευσης και καταλήγω με τη διατύπωση των συγχαρητηρίων μου για την προσομοίωση του Αστυνομικού Τμήματος. Είναι πρωτοπορία, δηλαδή και εκεί μπορούμε να δούμε και τις εκφάνσεις του τρόπου και της συμπεριφοράς, αλλά είναι η προσομοίωση του Αστυνομικού Τμήματος πολύ σοβαρό θέμα. Μάθετέ το μέχρι την τελευταία λεπτομέρειά του. Πώς έρχεται ο πολίτης, πώς τον υποδέχεστε, πώς μετάγετε τον κακοποιό, πώς κρατείτε και κλείετε τον κακοποιό, τα πάντα. Τα επεισόδια όπως τα περιέγραφε η παρουσίαση στο Αστυνομικό Τμήμα κατά προσομοίωση.
 
Αυτές είναι οι σκέψεις μου, υπεγράμμισα ή εμάκρυνα την παράγραφο της συμπεριφοράς, πώς να την βάλουμε, να την εντάξουμε στο πρόγραμμα σπουδών. Ξέρετε εσείς. Και πάλι τις ευχές μου προς τους Δοκίμους Αξιωματικούς για την άριστη επιτυχία τους και τον εξοπλισμό με εφόδια για τη ζωή τους. Όχι μόνον την επαγγελματική ζωή τους, της καριέρας, γίνεστε καλύτεροι άνθρωποι και για τα σπίτια σας και για τα παιδιά σας. Σας ευχαριστώ.

Τελευταίες Αναρτήσεις