Κυ 25 Σεπτεμβρίου 22
ΑρχικήΠολύδωρας ΑρχείοΠολύδωρας 200606-06-2006: Κοινή Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα και του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Γιώργου Ορφανού

06-06-2006: Κοινή Συνέντευξη Τύπου του Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Βύρωνα Πολύδωρα και του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Γιώργου Ορφανού

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ

 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
KOINH ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
 
ΒΥΡΩΝΑ ΠΟΛΥΔΩΡΑ
 
ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ
 
ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΡΦΑΝΟΥ
 
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
 
ΤΡΙΤΗ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ 2006
 
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Κυρίες και κύριοι είμαστε στην ευχάριστη θέση, μαζί με τον Υφυπουργό Αθλητισμού τον κ. Γιώργο Ορφανό και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και την Επιτροπή επεξεργασίας του θέματος που είναι η αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα, να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα των εργασιών της Επιτροπής για την Αντιμετώπιση της Βίας στα Γήπεδα.
Χαιρετίζω το γεγονός ότι είχαμε άριστη συνεργασία το Υπουργείο Δημόσιας Τάξεως με το Υπουργείο Αθλητισμού, καθώς επίσης και με τα μέλη της Επιτροπής τα οποία συνεισέφεραν τις πολύτιμες εμπειρίες και εισηγήσεις τους.
Έτσι εκθέτουμε στην ελληνική κοινωνία και στο φίλαθλο κόσμο ένα σχέδιο αντιμετώπισης της βίας στα γήπεδα, το οποίο αποσκοπεί, αρχίζω απ’ το τέλος, το στόχο δηλαδή, να μην έχουμε βία στα γήπεδα, ούτε και στους περιβάλλοντες χώρους, να προσέλθουν στη φίλαθλη οικογένεια οι ελληνικές οικογένειες, να παρακολουθούν, να είναι φίλαθλοι πραγματικοί, όχι απλά θεατές και πάντως με έναν αθλητικό πολιτισμό που ταιριάζει, αρμόζει στην ελληνική κοινωνία και στα ελληνικά ήθη.
Ο χουλιγκανισμός είναι κάτι ολότελα ξένο απ’ την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό πολιτισμό. Και το δραματικό στοιχείο είναι ότι ενώ εξέλιπε από τα μέρη που γεννήθηκε ο χουλιγκανισμός, αναφέρομαι ονομαστικά στην Αγγλία, πριν από πολλά χρόνια ή από μερικά χρόνια, τον βλέπουμε να εμφανίζεται ή να θέλει να λάβει μια κυρίαρχη θέση στα ελληνικά φίλαθλα ήθη.
Η Πολιτεία αντιδρά και αντιδρά με γνώμονα την επιδίωξη να φύγει στο τέλος του «δρόμου» η Αστυνομία απ’ τα γήπεδα, να έρθουν οικογένειες στα γήπεδα, να μην έχουμε κάγκελα στα γήπεδα και φυσικά ειρήνη στους περιβάλλοντες χώρους, δηλαδή στους δρόμους.
Σημειώνω και επαινώ τα μέλη της Επιτροπής, εκτός απ’ το Αρχηγείο, τα μέλη του Υπουργείου, την ΕΠΟ που μετέσχε και συνεισέφερε όπως όλοι οι εκπρόσωποι συνειδητά, πολύτιμα. Η Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, δηλαδή η Ένωση των Ιδιοκτητών των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών, η ΕΠΑΕ, συνεισέφερε επίσης πολύτιμες γνώμες, αλλά και ο ΠΣΑΠ, δηλαδή Πανελλήνιος Σύνδεσμος των Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών, όπως και η Διαρκής Επιτροπή Αντιμετώπισης Βίας, που είναι μία διαρκής επιτροπή με  συνεργασία Υπουργείο Πολιτισμού και μόνιμη επιτροπή Αστυνομίας.
Θέλουμε να σημειώσουμε την συμβολή των διαιτητών του συλλογικού οργάνου, καθώς επίσης και την ενδεικτική παρουσία των Συνδέσμων. Ζητήσαμε απ’ τους Συνδέσμους να συστηματοποιήσουν την συλλογική έκφρασή τους και να παρίστανται ως Ομοσπονδία με μια αυθεντικότερη και πιο υπεύθυνη, όχι ενδεικτικά, και αντιπροσωπευτικότερη θέση ή γνώμη.
Σημειώνω εισαγωγικά ότι αποφασίσαμε με τον κ. Ορφανό και με την Αστυνομία τη συνέχιση της λειτουργίας της Επιτροπής σε μόνιμη βάση. Μάλιστα να προτείνουμε να είναι διευρυμένη και με άλλες εκπροσωπήσεις, αντιπροσωπείες από ενδιαφερόμενα ή συναρμόδια μέρη της Κοινωνίας και του φιλάθλου κόσμου και από άλλα αθλήματα, όχι μόνο το ποδόσφαιρο, όπου εμφανίζονται ενδεχομένως ή τείνουν να εμφανίζουν φαινόμενα βίας, για την πρόληψη κυρίως και για την αποτίμηση γεγονότων και καταστάσεων, προκειμένου να συντονιστούν τα μέτρα που λαμβάνουμε σήμερα ή που οριστικοποιεί η Επιτροπή.
Στα μέτρα ειδικότερα θα αναφερθεί ο Γιώργος Ορφανός. Εγώ θέλω να σημειώσω ότι η Αστυνομία σε συνεργασία με το Υπουργείο Αθλητισμού έχει ένα καλό απογραφικό αποτέλεσμα κατ’ αποτίμησην που θα το αναφέρει, θα παρακαλέσω τον Αρχηγό να το αναφέρει για τη χρονιά που πέρασε, την αθλητική χρονιά.
Η Επιτροπή σημειώνω ότι εργάστηκε από την αρχή της αθλητικής περιόδου μέχρι σήμερα, πολύ σύντονα και αποτελεσματικά όπως φαίνεται απ’ το έργο που φέρουμε. Συναρμοδιότητα πολιτική υπάρχει με το Υπουργείο Δικαιοσύνης το οποίο έχει καλύψει το νομικό ποινικό μέρος για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα ήδη, δεν ξέρω αν εκκρεμεί μια τροπολογία για την μη επιμέτρηση της ποινής, εκκρεμεί αυτό, θα κατατεθεί και θα συζητηθεί στη Βουλή, έχει συναποφασιστεί και προτείνεται απ’ την Επιτροπή.
Θέλουμε να εννοήσουμε συναρμόδιο της πράγμασοι και το Υπουργείο Παιδείας για την μεταξύ των μέτρων που καταλήγει η Επιτροπή, είναι και μια ανάπτυξη διαλέξεων και συζητήσεων δημοσίου λόγου δηλαδή για την αποτροπή της βίας και για το πως μπορούμε να εντείνουμε, να καλλιεργήσουμε, την αγαθή φίλαθλη ιδιότητα .
Εννοούμε ότι οι φίλαθλοι ιδιότητα είναι απ’ τα σοβαρά αναχώματα και κατά των άλλων πειρασμών και κινδύνων της νεολαίας, ονομαστικά τα ναρκωτικά. Δηλαδή προτιμούμε γυμναστήρια και εξέδρα και φίλαθλη ιδιότητα από άλλες δραστηριότητες των νέων όπως είναι φυσικό.
Η κατασφάλιση των μέτρων εγγυάται απ’ την αστυνομία και για την περιφρούρηση των γηπέδων και για την περιφρούρηση των εξεδρών όταν είναι έκρυθμη η κατάσταση. Ο βασικός κορμός είναι η αριθμημένη θέση και ονομαστικοποιημένη, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ένας έλεγχος των εξεδρών και των χώρων των αθλητικών εγκαταστάσεων, με σοβαρή ηλεκτρονική κάλυψη και διασύνδεση μεταξύ των γηπέδων.
Δεν θα προχωρήσω γιατί θα αναπτύξει ο κ. Ορφανός τα επιμέρους. Την αποτίμηση να μην ξεχάσουμε να κάνει ο κ. Αρχηγός για το 2005 και το 2006. Και θέλω να σημειώσω από πλευράς Αρχηγείου της Αστυνομίας που με παρεκάλεσαν να το ανακοινώσω εγώ, ότι με τα στατιστικά δεδομένα καταλήξαμε, κατέληξε δηλαδή η Αστυνομία και το Υπουργείο και η Επιτροπή πρότεινε, να βραβευθεί η ομάδα της Α’ Εθνικής κατηγορίας ποδοσφαίρου με τα ολιγότερα ή τα ελάχιστα ή τα μηδενικά, κρούσματα βίας στους αγώνες που διεξήγαγε.
Ως τέτοια επελέγη η ομάδα της Ξάνθης, SΚODA-ΞΑΝΘΗ και η απονομή του σχετικού βραβείου θα γίνει σε μια ειδικότερη τελετή που θα λάβει χώρα τη νέα περίοδο. Αυτό θεσμοθετείται για κάθε χρόνο, για την καλύτερη ή ειρηνικότερη ομάδα.
Καλύπτει τους ποδοσφαιριστές, καλύπτει τους φιλάθλους της, προς τους οποίους και για την περίπτωση της SΚODA-ΞΑΝΘΗ και για τις μελλοντικές περιπτώσεις, εκφράζουμε συγχαρητήρια προς παράγοντες, προς αθλητές και προς φιλάθλους.
Έτσι καταλήγω εγώ και θα ήθελα να παρακαλέσω τον κ. Ορφανό να μας κάνει την εισήγησή του και να μη ξεχάσει την ειδική συστηματική αναφορά στα μέτρα που καταλήξαμε. Ευχαριστώ.
Γ. ΟΡΦΑΝΟΣ: Ευχαριστώ κύριε Υπουργέ. Τις ευχαριστίες μου για εργασίες της Επιτροπής με υψηλή συνεισφορά απ΄ όλα τα μέλη τα οποία μετείχαν. Περνώντας στα ουσιαστικά εξετάστηκαν και θα σας δώσω και διαδικασίες, το θέμα εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων εποπτείας αθλητικών εγκαταστάσεων.
                        Το πρώτο που θέλω να γίνει κατανοητό είναι, ότι σε διαδικασία βρίσκονται δύο διαφορετικά μέτωπα. Το ένα μέτωπο είναι η ηλεκτρονική εποπτεία των γηπέδων. Το δεύτερο μέτωπο είναι ηλεκτρονικά εισιτήρια, κάρτα φιλάθλου, έλεγχος πρόσβασης στα γήπεδα και πώς εισερχόμαστε.
                        Θα γίνουν δύο ξεχωριστοί διαγωνισμοί, θα σας πω, ότι στις 30/12 έχουμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος και στις 4 Μαϊου του 2006 την τροποποίηση, την συμπλήρωση της απόφασης για την εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος εποπτείας αθλητικών εγκαταστάσεων.
                        Έχουμε, λοιπόν, τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, έχουμε το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούμε. Η Επιτροπή που προέβλεπε η απόφαση της 30/12/2005 έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες που αφορούν το ηλεκτρονικό σύστημα εποπτείας, δηλαδή τις τηλεοράσεις και όλα αυτά που είναι απαραίτητα να εγκατασταθούν, έχουν μελετηθεί 22 γήπεδα σε όλη τη χώρα και υπολογίζουμε ότι στο πρώτο 20ήμερο του μηνός που διανύουμε θα έχουμε τους όρους διακήρυξης.
                        Εγώ έχω εδώ το προσχέδιο το οποίο έχει ολοκληρώσει η Επιτροπή, διεθνής διαγωνισμός, τέτοιο είναι το μέγεθός του και δυνατότητα συμβατότητας με όλα τα άλλα δίκτυα. Συγχρόνως ετοιμάζουμε το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο πάνω στο οποίο θα πατήσουμε, ώστε αυτά τα στοιχεία να διοχετεύονται σε δύο κέντρα, στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, ώστε η Αστυνομία που θα είναι ο βασικός που θα διαχειρίζεται αυτό το σύστημα, να έχει όλα τα στοιχεία την ίδια ώρα, όπως αυτά διαδραματίζονται σε κάθε γήπεδο της χώρας. Κατ’ αρχήν στα 22 και στη συνέχεια …
                        Την ίδια ώρα έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για το δεύτερο διαγωνισμό, το διαγωνισμό που αφορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το έλεγχο πρόσβασης και κάρτα φιλάθλου. Υπολογίζουμε ότι μέχρι τέλος του μηνός θα έχουμε τους όρους με τους οποίους θα γίνει ο διαγωνισμός.
                        Θα υπάρξει ένα 10ήμερο ή 15νθήμερο, όπου οι όροι θα βγουν στο διαδίκτυο, ώστε να γίνει συζήτηση με όλους τους ενδιαφερόμενους εάν και κατά πόσο υπάρχουν αντιρρήσεις. Το εφαρμόσαμε στο διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη στην ΟΠΑΠ Α.Ε. για την ηλεκτρονική υποδοχή, το ίδιο θα προχωρήσουμε και στη συγκεκριμένη διαδικασία. Πρόκειται για δύο διεθνείς διαγωνισμούς, άρα προθεσμίες 52 ημερών.
                        Κατάληξη, στο τέλος της χρονιάς 2006 υπολογίζουμε ότι το δίκτυο θα είναι εγκατεστημένο στα 22 γήπεδα. Και στα τέλη Φεβρουαρίου του 2007 και το ηλεκτρονικό σύστημα θα έχει ολοκληρωθεί στα γήπεδα τα οποία έχουν επιλεγεί.
                       `Αρα, λοιπόν, αυτή η χρονιά περίπου στα μέσα της περιόδου θα μας δώσει όλο το δίκτυο που είναι απαραίτητο να έχουμε τους ελέγχους που και η Επιτροπή έχει εισάγει και με το νομοθετικό υπόβαθρο έχουμε προωθήσει.
                        Εγώ πιστεύω ότι θα είναι ένα αποφασιστικό χτύπημα στην βία, καθώς πλέον κάποιος από τη μάζα και από τον όχλο, όλοι αυτοί οι οποίοι κινούνται σήμερα στη σκιά, τους κάνεις διακριτούς, επώνυμους, θα ξέρουμε τη θέση στην οποία βρίσκονται, θα ξέρουμε τα πρόσωπά τους. `Αρα λοιπόν εύκολα κανένας δεν θα κάνει αυτό το βήμα, που σήμερα καλυμμένος το επιχειρούσε.
                        Υπάρχουν μέτρα τα οποία αφορούν την εκπαίδευση του αστυνομικού προσωπικού στη χρήση και λειτουργία αυτών των ηλεκτρονικών συστημάτων εποπτείας αθλητικών εγκαταστάσεων, περιέχονται στο διαγωνισμό μέσα. Η εταιρεία η οποία θα βγει ως ανάδοχος έχει και αυτή την υποχρέωση.
                        Έχουμε προχωρήσει στη βελτίωση των όρων λειτουργίας των αθλητικών εγκαταστάσεων σε συνεργασία με το Αρχηγείο της Αστυνομίας και το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Η θεσμοθέτηση αποκλειστικού πλέον Αθλητικού Εισαγγελέα στις μεγάλες Εισαγγελίες: Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Πειραιώς σε συμφωνία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως κ. υπουργέ αναφέρατε.
                        Η θεσμοθέτηση του Αθλητικού Αστυνομικού Συνδέσμου, γνωρίζετε ότι έχει προωθηθεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, ο οποίος αποτελεί τον κρίκο μεταξύ των Αθλητικών Σωματείων και της Ελληνικής Αστυνομίας.
                        Η Ίδρυση Γραφείων Πρόληψης Οργανωμένης Αθλητικής Βίας, αυτά σε συνεργασία και με την Ευρωπαϊκή Ένωση, αναβάθμιση του Εθνικού Γραφείου Πληροφοριών Ποδοσφαίρου, θα σας γίνει κάποια αναφορά και από τον Αρχηγό. Στον ορισμό των υπευθύνων ασφαλείας αγώνων που προβλέπεται από τον 3262, πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει μεγάλα βήματα και πλέον πιο έμπειροι σε συνεργασία με την «ΔΕΑΤ» και την Αστυνομία, μπορεί αν φέρουμε καλύτερα αποτελέσματα.
                        Έχει διαβιβαστεί αίτημα στο Υπουργείο Ανάπτυξης για την απαγόρευση διάθεσης αλκοολούχων ποτών στις αθλητικές εγκαταστάσεις. Και επίσης από πλευράς αποτρεπτικής έχουν πραγματοποιηθεί από την ΕΑΒΑ δύο ημερίδες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, 12/5 και 20/5, ώστε να ενημερωθούν κατ’ αρχήν οι παρατηρητές, οι οποίοι είναι ένα βασικό στοιχείο στο πώς πρέπει να διαχειρίζονται αυτά τα θέματα.
                        Και βέβαια έχει προχωρήσει η διαδικασία του Αστυνομικού Συνδέσμου με τους υπευθύνους των ομάδων των ερασιτεχνικών σωματείων. Ξέρετε ότι εκεί υπάρχει η απόφαση, δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία της Αστυνομίας, όμως υπάρχει αυτό το μέτρο όπου κρίνεται, ότι υπάρχει επικινδυνότητα να προχωρούν σε κάποια μέτρα παραπάνω.
                        Επίσης στον τομέα πρόληψης της βίας στις αθλητικές εγκαταστάσεις με το πρωτοβουλία του Υφυπουργείου Αθλητισμού και συνεργασία Υπουργείου Εθνικής Παιδείας ετοιμάζουμε διαλέξεις σε όλα τα σχολεία. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης ανάλογες συνεργασίες στα κέντρα εκπαίδευσης και στα στρατόπεδα. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης στις Αστυνομικές Σχολές και όπου κρίνεται απαραίτητο.
                        Επίσης έχει προχωρήσει η διαδικασία έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης για το ιδιωτικό προσωπικό ασφάλειας, το οποίο προσλαμβάνεται από τις ΠΑΕ όπως έχουν υποχρέωση από τον 3262 και η απόφαση αυτή είναι στη διαδικασία τελικής υπογραφής.
                        Η αποτίμηση της αγωνιστικής περιόδου, όπως είπε ο κ. Υπουργός θα την κάνει ο κ. Αρχηγός. Εμείς από την δική μας την πλευρά εκτιμούμε, αυτό είναι εκτίμηση και της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και της υπό σύσταση νέας μορφής διοίκησης της Α’ εθνικής κατηγορίας, αλλά και των υπολοίπων κατηγοριών, ότι μ’ αυτά τα πρόσθετα μέτρα θα δοθεί το τελικό χτύπημα στη βία. Το 2005-2006 ουσιαστικά εντός γηπέδων δεν είχαμε επεισόδια, έχουν μεταφερθεί προς τα έξω, είναι και η επόμενη κίνησή μας. Αυτά τα δίκτυα τα οποία ετοιμάζουμε θα έχουν τον έλεγχο και του περιβάλλοντα χώρου.
                        `Αρα, λοιπόν, θα δοθεί ένα αποφασιστικό πλήγμα, πιστεύουμε ότι θα είναι το τελικό απέναντι σε εκείνους οι οποίοι θεωρούν ότι μπορούν να εκφράσουν τις τάσεις βίας που έχουν στους αθλητικούς χώρους.
                        Θέλω να υπενθυμίσω, ότι αυτή η δική μας προσπάθεια ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2004, δηλαδή δύο αγωνιστικές περίοδοι και ότι στις χώρες που τις εμφανίζουμε ότι έχουν αντιμετωπίσει τα φαινόμενα βίας η διαδικασία κράτησε από 7 έως 9 χρόνια, για να έχουμε και το μέτρο σύγκρισης το πώς βαδίζουμε. Ευχαριστώ.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Ευχαριστούμε. Αρχηγέ…
Α. ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ: Θέλω να ευχαριστήσω ως Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και το Υφυπουργείο Αθλητισμού για το ενδιαφέρον τους χωριστά αλλά και τα δυο Υπουργεία μαζί για το έργο το οποίο επιτέλεσε η Επιτροπή που συγκροτήθηκε με συναπόφαση των αρμοδίων Υπουργών.
                        Θέλω επίσης να ευχαριστήσω όλους τους φορείς που συμμετείχαν σε αυτή την κοινή προσπάθεια καθώς επίσης και τους παριστάμενους εκπροσώπους των φορέων. Η Επιτροπή δηλώνω με κάθε ειλικρίνεια λειτούργησε άψογα, υποδειγματικά και με κάθε ειλικρινή και εποικοδομητικό τρόπο. Τα αποτελέσματα όπως έχετε κατανοήσει, όπως έχετε ακούσει, είναι ορατά, τα έχουν εξαγγείλει οι κύριοι Υπουργοί.
                        Θα ήθελα να αναφερθώ στα στατιστικά στοιχεία της ποδοσφαιρικής περιόδου που έκλεισε, ταυτόχρονα να υπογραμμίσω και με έμφαση ότι η προηγούμενη ποδοσφαιρική περίοδος ήταν καλύτερη από ότι ήταν η προπροηγούμενη και συνεχώς βαίνουμε προς το καλύτερο.
                        Ο στόχος μας μέσα από αυτή τη διαδικασία είναι να πετύχουμε στη νέα ποδοσφαιρική περίοδο η οποία έρχεται, να είμαστε ακόμη καλύτεροι και να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Η σύγκριση θα γίνει της περιόδου που πέρασε 2005 – 2006 σε σχέση με αυτή του 2004 – 2005.
                        Διαπραχθέντα αδικήματα στην προηγούμενη περίοδο: 144, στην περίοδο που έληξε 121. Έχουμε μείωση των αδικημάτων περίπου 16%. Μείωση των αδικημάτων περίπου 45% έχουμε σε αγώνες της Α’ Εθνικής κατηγορίας, μείωση των αδικημάτων περίπου 25% έχουμε σε αγώνες της Β’ Εθνικής κατηγορίας και στις λοιπές κατηγορίες ποδοσφαίρου Γ’, Δ’ και τοπικά πρωταθλήματα, καθώς και τα λοιπά αθλήματα είναι στα ίδια επίπεδα με τον περασμένο χρόνο.
                        Επίσης οι συλλήψεις. Στην αγωνιστική περίοδο του 2004 – 2005 ήταν 176 και στην περίοδο που έληξε 218. Έχουμε αύξηση του συνόλου των συλλήψεων για αδικήματα που διαπράχθηκαν με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις σε ποσοστό περίπου 24%. Έχουμε περιορισμό των συλλήψεων στις δυο κύριες κατηγορίες ποδοσφαίρου Α’ και Β’ Εθνικής και αύξηση των συλλήψεων στις λοιπές κατηγορίες Γ’ και Δ’ καθώς και στα τοπικά πρωταθλήματα και λοιπά αθλήματα, όπως μπάσκετ και βόλεϊ.
                        Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα της ποινικής διαδικασίας. Έχουμε 56 καταδικαστικές αποφάσεις στο σύνολο των συλλήψεων, έχουμε επιβολή παρεπόμενης διοικητικής ποινής σε 30 περιπτώσεις, έχουμε 32 αθωωτικές αποφάσεις, έχει οριστεί δικάσιμη ή εκκρεμούν στα στάδιο της διαδικασίας 76 περιπτώσεις. Δεν προκύπτουν προς το παρόν στοιχεία για 39 περιπτώσεις διότι είναι στο στάδιο της διαδικασίας και της επεξεργασίας από πλευράς τοπικών Πρωτοδικείων. Παραδόθηκαν σε άλλες Αρχές ή υπηρεσίες όπως είναι η Στρατονομία, 13 συλληφθέντες.
                        Σε ό,τι αφορά τα τραυματισθέντα άτομα. Στην αγωνιστική περίοδο 2004 – 2005 είχαμε 120 περιπτώσεις και στην αγωνιστική περίοδο 2005 – 2006 109 περιπτώσεις. Έχουμε μείωση τραυματισθέντων ατόμων σε ποσοστό 10%.
                        Διατεθείσες δυνάμεις αστυνομικές. Το 2004 – 2005 διαθέσαμε 184.133 αστυνομικούς και την αγωνιστική περίοδο 2005 – 2006, 217.683 αστυνομικούς. Έχουμε αύξηση των δυνάμεων περίπου σε ποσοστό 18%.
                        Κόστος από πλευράς προϋπολογισμού της Αστυνομίας: την αγωνιστική περίοδο από τον προϋπολογισμό του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας διατέθηκε το ποσό των 7.365.320 € ενώ κατά την περίοδο που έληξε διατέθηκε το ποσό των 8.707.320 €. Έχουμε αύξηση του κόστους που προκύπτει από τη διάθεση αστυνομικών δυνάμεων σε ποσοστό περίπου 19%. Η ανωτέρω δαπάνη καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό.
                        Διαπιστώσεις:
                        Έχουμε μείωση γενικότερα των αδικημάτων που στην Α’ Εθνική κατηγορία αγγίζει το 45%. Μετατόπιση των αδικημάτων στα άλλα αθλήματα και κατηγορίες. Έχουμε αύξηση του συνόλου των συλλήψεων, τα διαπιστωθέντα αδικήματα αφορούν κυρίως τυπικές παραβάσεις: κατοχή, χρήση καπνογόνων κροτίδων εντός και εκτός γηπέδου 36 περιπτώσεις, ρίψη αντικειμένων, φιαλών νερού κλπ., περίπου 11 περιπτώσεις, είσοδος φιλάθλων εντός του αγωνιστικού χώρου για πανηγυρισμούς 7 περιπτώσεις, αντεγκλήσεις κα συμπλοκές μεταξύ φιλάθλων εντός και εκτός γηπέδου 11 περιπτώσεις. Έχουμε εξέλιξη ποινικών υποθέσεων σε 88 περιπτώσεις. Εκκρεμούν 76.
                        Όπως σας γνωστοποίησε και σας ανακοίνωσε ο κ. Υπουργός η ομάδα η οποία προτάθηκε από την Επιτροπή και επιλέγεται από τους κυρίους Υπουργούς, είναι η ομάδα της Ξάνθης. Αλλά και οι ομάδες και οι φίλαθλοι και οι εμπλεκόμενοι των ομάδων Ξάνθης και Ακράτητου δεν δημιούργησαν επεισόδια και δεν απασχόλησαν τις αστυνομικές και δικαστικές Αρχές.
                        Εκτιμήσεις:
                        Σταθερά μειωτική τάση των αδικημάτων, ποιοτική και ποσοτική. Αυξημένη κατά 19% η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων. Επίσης επιπλέον κόστος. Εκτιμάται περαιτέρω βελτίωση της εικόνας κατά την προσεχή αγωνιστική περίοδο. Για την επίτευξη αυτού του στόχου ήδη έχουν αναφερθεί οι κύριοι Υπουργοί.
                        Ο στόχος μας ως Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας πέρα των εξαγγελιών των κυρίων Υπουργών, θέλουμε να δηλώσουμε ότι από το Αρχηγείο σχεδιάζεται ώστε την προσεχή περίοδο να μειώσουμε τη διάθεση των αστυνομικών δυνάμεων, προκειμένου οι δυνάμεις αυτές να ασχοληθούν με τα κύρια καθήκοντά τους, όπως προβλέπεται από την αποστολή του Σώματος. Κύριε Υπουργέ σας ευχαριστώ πολύ.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Ευχαριστούμε Αρχηγέ. Αυτές είναι οι ανακοινώσεις που είχαμε να κάνουμε εμείς επί του θέματος που σας καλέσαμε. Αν έχετε, θα θέλετε να μας υποβάλλετε ερωτήσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι το μέτρο εφαρμόζεται, ο νόμος εφαρμόζεται και θα υπάρξει πλήρης εφαρμογή δηλαδή και από τους δυστροπούντες δεν ξέρω αν υπάρχουν και πόσοι υπάρχουν, θα υποχρεωθούν, θα κληθούν να εφαρμόσουν το νόμο. Εφαρμόζεται και υπάρχει και σχετικό Ταμείο. Ιδρύθηκε και τροφοδοτείται και θα εφαρμοστεί ο νόμος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Νομίζω αυτή τη στιγμή όπως με πληροφορεί ο Αρχηγός είναι ένα κονδύλι ύψους 400.000 €. Δηλαδή αυτά έχουν καλό προορισμό, δεν έχω λόγους να αμφιβάλλω ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Υπήρξαν αντιρρήσεις, το διελάμβανε και η ερώτησή σας, διαφορετικές απόψεις αυτούς χαρακτηρίζω ότι δυστροπούσαν, νομίζω ότι μπαίνουμε στην εφαρμογή του νόμου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Υπήρξε η σκέψη αυτή, αλλά υπήρχαν τεχνικοί λόγοι ώστε δεν κατέστη δυνατή η κάλυψη των γηπέδων και του διαδικτύου των γηπέδων μεταξύ τους από το υπάρχον σύστημα. Για το C4I οι εκτιμήσεις μας και η δική μου και του Αρχηγείου, είναι ότι θα εφαρμοστεί σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της Αστυνομίας συννόμως. Που σημαίνει και με άδεια της Αρχής Προστασίας Ευαίσθητων Δεδομένων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Όπως σας είπα και ο κ. Υπουργός Αθλητισμού το πιστοποιεί – η λειτουργία, η κάλυψη αυτή η αυτοτελής για τα γήπεδα και το διαδίκτυο μεταξύ τους, επελέγη για τεχνικούς λόγους, για πλεονεκτήματα που έχει η λύση αυτή για τα γήπεδα και για μειονεκτήματα που έχει το C4I για να επεκταθεί στα γήπεδα. Το C4I καλύπτει δρόμους και Ολυμπιακές εγκαταστάσεις τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει μακριά από το μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Θέλω να σας πω για το ζήτημα της μετατροπής (εννοεί της ποινής), δεν τίθεται θέμα. Εφόσον είναι νόμος ο Δικαστής εφαρμόζει το νόμο.
                        Δεύτερον, για το εάν θα είναι οι αστυνομικοί στα γήπεδα ή έξω από τα γήπεδα, εκτιμάται κάθε φορά. Τώρα είναι μέσα στα γήπεδα. Αλλά εκτιμάται και προχωρούμε βήμα – βήμα με τον τελικό στόχο να μην είναι μέσα στα γήπεδα οι αστυνομικοί και υπερέβαλα εγώ σε αισιοδοξία, λέγοντας να μην έχουμε ούτε κάγκελα. Τώρα η πρόνοια είναι και για κάγκελα αλλά όταν θα ευδοκιμήσουν τα μέτρα, θέλουμε να μην υπάρχουν ούτε κάγκελα.
                        Ρωτήσατε και για τους ιδιωτικούς αστυνομικούς. Αυτό θα διευθετηθεί νομικώς και στόχος μας είναι δυνατότητα συλλήψεως να έχουν και παράδοσης στον προανακριτικό υπάλληλο που λέγεται αστυνομικός.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, μιλάτε ότι παραχωρείτε το δικαίωμα του προανακριτικού υπαλλήλου σε ιδιώτες;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Θα διευθετηθεί αυτό νομικώς και στόχος μας είναι δυνατότητα συλλήψεως να έχουμε και παράδοσης στον προανακριτικό υπάλληλο .
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε υπουργέ, μιλάτε για ιδιωτικά .., θα εκχωρήσετε το δικαίωμα του ανακριτικού υπαλλήλου σε ιδιώτες;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν το ξέρω έτσι πολυτελώς όπως το θέτει η ερώτηση. Περιμένετε, θα σας το διευκρινίσω εγώ. Έχει ένα ρόλο ο ιδιωτικός αστυνομικός χωρίς όπλο, χωρίς χρήση βίας, τον οποίο καλείται η εμπειρία και τα νομικά προηγούμενα να προσδιορίσουν.
                        Λέμε, λοιπόν, δεν ξέρω και τις λέξεις, μια διαδικασία παράδοσης χωρίς σύλληψη …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μα είναι παράνομο αυτό κ. Υπουργέ;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν μπορώ να το πω, δεν το ξέρω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Με συγχωρείτε, δεν θέλω να μετατρέψω τη συζήτηση σε νομικό φροντιστήριο. Αλλά επιτρέψτε μου να αμφισβητήσω την εισαγωγή του θέματος όπως το θέτετε. Υπάρχει στο Αυτόφωρο διαδικασία συλλήψεως όχι συλλήψεως με τις προανακριτικές βάσεις…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κατακράτηση.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν είναι κατακράτηση, μην το κάνουμε νομικό φροντιστήριο. Υπάρχει ευχέρεια νομική να γίνει αυτή, γι’ αυτό διαλέγω τις λέξεις, η παράδοση του παραβάτου προς τον Αστυνόμο προανακριτικό υπάλληλο, ο οποίος θα κάνει τις πολυτελείς δικονομικές πράξεις: της συλλήψεως, της δεσμεύσεως και της προσαγωγής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό το δικαίωμα τους παραχωρείτε;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν είναι πρωτοφανή πράγματα και για το εξωτερικό και για το εσωτερικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Αρχίζω από το τελευταίο, δεν υπάρχει συνεργασία με την έννοια να υπαγορεύσεις ποινές ή εφαρμογή του νόμου στο δικαστή. Ο δικαστής είναι ελεύθερος, ανεξάρτητος και με οδηγό όπως λέει η δικονομία, το νόμο και τη συνείδησή του.
                        Εμείς σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης σε πολιτικό επίπεδο θέλουμε να παράξουμε, να προσφέρουμε στο δικαστή όλα τα αναγκαία μέσα για την επίτευξη ενός στόχου, που λέγεται ειρήνη, ηρεμία στα γήπεδα.
                        Δεν μπορώ να σας πω ότι θα υπάρξει με την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη σχέση ή οτιδήποτε, αυτοί θα εκτιμήσουν το νόμο και τις περιστάσεις και για το αδίκημα και για την υποκειμενική υπόσταση του αδικήματος που λέγεται η ποιότητα του κατηγορουμένου.
                        Και όσον αφορά το εάν θα αρχίσει απ’ αυτή την περίοδο, ναι, συμπεραίνω, ότι απ’ αυτή την περίοδο αρχίζει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) … δηλαδή ουσιαστικά απ’ ότι κατάλαβα τα πειστήρια στο δικαστήριο θα είναι …..
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Τώρα έχουμε καλύτερες με τα βίντεο αποδεικτικές διευκολύνσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Καλά, αυτά μπορεί να λειτουργήσουν και συμπληρωματικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν θα συζητήσουμε, δεν είναι εφ’ όλης της ύλης, με συγχωρείτε. Σας ζήτησα επί του θέματος και πολύ μιλάω εγώ, να μιλήσει ο υπουργός. (εννοεί τον Υφυπουργό Αθλητισμού) .
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Είναι άλλο θέμα. Θα δεχτώ την ερώτησή σας κατ’ ιδίαν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ένα σχολιασμό.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Είναι άλλο θέμα, μάλιστα σε ένα ραδιόφωνο το σχολίασα. Όχι – όχι, θέλουμε να μείνουμε στο θέμα, θα σας απαντήσω ιδιαιτέρως. Μένει η ερώτηση χωρίς απάντηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Γ. ΟΡΦΑΝΟΣ: Οι προϋπολογισμοί που έχουμε αυτή τη στιγμή δεν είναι τελικοί, αλλά τάξεις μεγέθους δίνουμε, ένας διαγωνισμός κοντά στα 4 εκατομμύρια €, αυτός που αφορά τα δίκτυα, τηλεόραση, ηλεκτρονικής παρακολούθησης στα 22 γήπεδα. Και ο δεύτερος διαγωνισμός της τάξεως των 10 εκατομμυρίων €, αλλά προβλέπεται από το νόμο, ότι όλα αυτά θα εισπραχθούν από τους ιδιοκτήτες. Λάβετε υπόψη όμως, ότι 50% ιδιοκτήτες είναι το ελληνικό δημόσιο, άρα στους δικούς του χώρους επενδύει, 48% τοπικοί Δήμοι, άρα μία σχέση με τους δήμους και αν θυμάμαι καλά με σιγουριά ένα – δυο έχουν ιδιοκτησίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Γ. ΟΡΦΑΝΟΣ: Όχι, δεν υπάρχει καμία διασύνδεση.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Σύμφωνα με τις νομικές προβλέψεις εκδίδεται Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει τους σύννομους όρους και τα καθήκοντα και τον τρόπο επεμβάσεως του ιδιωτικού υπαλλήλου του εκτελούντος χρέη φύλαξης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Γ. ΟΡΦΑΝΟΣ: Κατ’ αρχήν αυτά είναι λυμένα θέματα από τον αρχικό νόμο, τον 3262. Είναι τμήματα τα οποία λειτουργούν με την ευθύνη των ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών, γενικά των αθλητικών ανωνύμων εταιρειών.
                        Προβλέπεται όμως αυτά τα στελέχη να έχουν όλα εκείνα που είναι στοιχεία απαραίτητα για να είναι κάποιος υπάλληλος σε ιδιωτική ασφάλεια, δηλαδή το μητρώο και αυτά, όλα τα οποία ελέγχονται στη διαδικασία. Όλα τα ονόματα δίνονται πριν από τον αγώνα, η ΔΕΑΠ και η Αστυνομία ορίζουν τον ελάχιστο αριθμό απαιτουμένων ανάλογα με την κρισιμότητα του κάθε αγώνα και το Προεδρικό Διάταγμα το οποίο ανέφερε ο κ. Υπουργός, μπαίνουν πλέον όλοι οι κανόνες λειτουργίας που θα υπάρξουν και μαθήματα προς αυτούς από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας για το θέμα της συμπεριφοράς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Να σας πω εγώ νομικώς. Η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη. Αποφασίζει ο δικαστής με βάση το νόμο και ακούγοντας, λέει η δικονομία, η αρχή της ηθικής αποδείξεως, τη φωνή της συνειδήσεώς του.
                        Εμείς το μόνο που προσφέρουμε τώρα περισσότερο είναι πρόληψη με την εποπτεία και την Αστυνομία και τα μέτρα, τα δε ηλεκτρονικά μέτρα είναι η καλύτερη αποδεικτική διαδικασία. Αυτό προσφέρουμε στο δικαστή και θα το αξιοποιήσει.
                        Τρίτο, τελευταίο σημείο από την ερώτησή σας. Είναι παιδιά, είναι δικά μας παιδιά, θέλει ειδική φροντίδα και την ώρα ακόμα που κάνουν την παράβαση και την πράξη βίας. Εγώ την «έλικα» της επιείκειας και της φροντίδας της κηδεμονευτικής του ενήλικου, του πατέρα, του κράτους προς αυτά δεν την αναστέλλω. Κρατείται, λειτουργεί αυτή η έννοια της επιείκειας.
                        Βεβαίως θέλουμε να προλάβουμε και να υπηρετήσουμε τους στόχους, να είναι στα γήπεδα οικογένειες, οι φίλαθλοι, οι νέοι και το θέλουμε αυτό και παιδαγωγικά όπως σας είπα, αλλά να είμαι το κράτος τιμωρός με τους νόμους και τους δικαστές τόσο αυστηρά. Ξέρω την αρχή της γενικής πρόληψης…
                        Μου επιτρέπετε να πούμε αυτά τα γενικά. Έχουμε την ειδική πρόληψη που είτε με τον εγκλεισμό του, είτε με την ποινή, η οποία μετατρέπεται σε χρήμα, πονάει, φροντίζουμε να αυτοανασχεθεί με την ποινή ο κατηγορούμενος, αυτή είναι η ειδική πρόληψη.
                        Και η γενική πρόληψη είναι το σήμα του παραδείγματος, βλέπετε τιμωρείται, δεν μένει ατιμώρητος. Αυτό το δεύτερο το έχουμε στο νου μας και εκεί βρίσκει νομιμοποίηση η τιμωρία .
                        Νομίζω τελειώσαμε. Σας ευχαριστούμε πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν είστε προετοιμασμένος ή γιατί χρειάζεται ειδική προετοιμασία να μιλήσετε σήμερα και για την απόδραση …. Γιατί θα πρέπει να … για να μιλήσετε;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Με συγχωρείτε, νομίζω μόνο για τεχνικούς λόγους, όχι ότι υπεκφεύγω. Αφήστε τη σημερινή μέρα να κρατήσει μια αφιερωματική διαδικασία σε ένα θέμα που λέγεται χουλιγκανισμός και αύριο εδώ είμαστε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Αύριο εδώ, αλλά είναι φορτωμένη η μέρα. Ευχαριστούμε τον κ. Ορφανό, εγώ μένω για σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πάρα πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Λοιπόν, θέλω να σας ευχαριστήσω για την ερώτηση. Κάνουμε τώρα μια παρασπονδία διότι το κεντρικό θέμα της συνεντεύξεως ήταν η πάταξη της βίας στα γήπεδα και τώρα το διευρύνουμε. Φαντάζομαι να μείνει χώρος και για το βασικό θέμα της συναντήσεώς μας.
                        Εγώ σας λέω, αισθάνθηκα υποχρεωμένος να απαντήσω και σ’ αυτήν την ερώτηση και σε συναφείς ερωτήσεις διότι έκανα το πρωί μια δήλωση στο ραδιόφωνο και δεν θέλω να έχω ανισότητα των όρων.
                        Η δήλωση τότε ήταν καθαρά μια δήλωση πολιτικής κριτικής. Πολιτικής κριτικής και είχε τη βασιμότητά της για εκείνα τα δεδομένα. Εγώ εγνώριζα τότε στοιχεία από τις Φυλακές τα οποία δεν ήσαν τόσο κολακευτικά για την τότε Κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία. Και έκαμα ευθεία πολιτική κριτική.
                        Εάν ένας ομόλογός μου έχει τα αντίστοιχα στοιχεία για το χώρο των Φυλακών και τον τρόπο των δεσμοφυλάκων και πει τα ίδια λόγια, θα έχει κάνει μια έγκυρη παρατήρηση πολιτικής κριτικής.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Με τα όσα γνωρίζω, σας λέω ευθέως ή σε ευθύτερο λόγο, δεν είναι «στάχτη στα μάτια» η διαθεσιμότητα των εννέα εμπλεκομένων υπαλλήλων. Είναι μια κατάσταση ουσιαστική. Δεν είναι ένα σχήμα κατά το οποίο η χαλάρωση είναι ο τρόπος ή η υπόδειξη ή πολιτική της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης σήμερα. Τότε ήταν χαλάρωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Σύμφωνα με την αρχή μου…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Εντάξει, εγώ βρίσκω κάποιες διαφορές. Μπορεί να είναι κι έτσι όπως το λέτε. Εγώ τις διαφορές τις τονίζω. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Η χαλάρωση, η ατιμωρησία ήταν ένα σήμα παλαιό. Δεν είναι σήμερα. Έτσι ισχυρίζομαι. Μην πάμε στην περιπτωσιολογία. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Από πλευράς Υπουργείου Δημόσιας Τάξης είχατε ….
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Από πλευράς Δημοσίας Τάξεως είχαν γίνει τα δέοντα. Θέλω να πιστεύω ότι και από πλευράς Δικαιοσύνης, αυτά εξετάζονται με τις διαθεσιμότητες και με τις συγκεκριμένες διοικητικές πράξεις του Υπουργού Δικαιοσύνης.
                        Εκμεταλλεύομαι όμως τη στιγμή και την ερώτησή σας να σας πω δυο στοιχεία. Πρώτον, «συνιστώ» να κινείστε στο στατιστικά πρωτοφανές. Δεν έχουμε στα αστυνομικά χρονικά της Ελλάδος τέτοιο φαινόμενο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Στη Γαλλία μια φορά. Στα Ελληνικά (εννοεί χρονικά) . Αυτό έχει την αξία του, το στατιστικά πρωτοφανές. Και το δεύτερο στοιχείο που θέλω να πω με ευθυδικία και απόλυτη πολιτική ευθύνη. Καλώ τους αδελφούς Παλαιοκώστα να παραδοθούν! Καλώ τους αδελφούς Παλαιοκώστα να παραδοθούν. Να αξιοποιήσουν τις νομικές δυνατότητες που έχουν!
                        Εκτιμάται το γεγονός ότι δεν έχουν κάνει φόνο. Τα ψέματα τελείωσαν. Αργά ή γρήγορα θα συλληφθούν. Καλό είναι να παραδοθούν. Τους καλώς ευθέως και επισήμως να παραδοθούν. Εμείς ποτέ δεν θα τους δούμε ως θήραμα. Θα κάνουμε ασφαλή σύλληψη. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Όχι. Εννοείται δεν βλέπουμε κανέναν καταζητούμενο ή καταδιωκόμενο ως θήραμα. Ήθελα να το πω αυτό για να λάβουν το σήμα οι αδελφοί Παλαιοκώστα. Ούτε η κοινωνία κατά την εκτίμησή μου και την ταπεινή μου γνώμη, πολίτης είμαι κι εγώ αυτής της πατρίδας, τους δέχεται ως Νταβέληδες και ως Ρομπέν των Δασών σήμερα.
                        Η αγωνία του καταδιωκόμενου λέει η εγκληματολογία δεν ισοφαρίζεται με τίποτα. Ούτε με ένα πάρτι που θα κάνει στα μπουζούκια ούτε με το πώς θα κάνει τον ήρωα και τον γενναιόδωρο σε κάποιο χωριό των Αγράφων και του Κόζιακα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Πώς εξηγείτε 18 χρόνια που έχει μείνει ασύλληπτος ο Παλαιοκώστας; Πώς το εξηγείτε; 
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Αυτό είναι θέμα αστυνομικής ανάλυσης…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Τι ωραία ερώτηση. Παρακαλώ.
(Διαλογικές συζητήσεις)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Τι θα γίνει με τον Παλαιοκώστα; Λοιπόν, έκανα έκκληση για να παραδοθεί ο Παλαιοκώστας, οι αδελφοί Παλαιοκώστα και η δήλωση που έκανα, κύριοι ισχύει. 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν είναι και από τις ένδοξες στιγμές της Αστυνομίας. Συνολικά το λέω. 18 χρόνια… Ούτε την εποχή του 19ου αιώνα δεν ήταν τόσο μακρά, δεν ήταν τόσο μεγάλη η μακροημέρευση των ληστών.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Για ποια περίπτωση;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) 
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Από τις αναφορές που έχω δεν πρέπει να είναι έτσι η σειρά των γεγονότων του εγκλεισμού του διότι έμαθα ότι ήταν τελευταία μεταγωγή από τις Φυλακές Αγίου Στεφάνου…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Μαλανδρίνο, Κέρκυρα.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Μαλανδρίνο, Κέρκυρα, Κορυδαλλός. Αυτοί οι σταθμοί φτιάχνουν αυτή τη χρονική περίοδο που λέτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Για αστυνομικούς λόγους δεν θα πω περισσότερα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) … και είπατε προηγουμένως: τότε εγώ εκείνη την εποχή είχα στοιχεία που έβλεπα μια κατάσταση σάπια στον Κορυδαλλό κλπ. Μα εδώ τι πιο εύγλωττο ένα έγγραφο προ δέκα ημερών που λέει ότι αφήστε το να το δούμε μετά. Και μετά από μια βδομάδα…
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Να σας πω κάτι. Δεν βρίσκω ιδιαίτερη πολιτική ή διοικητική αξία στην απόρριψη της μεταγωγής. Και αστυνομικά ακόμη αν ρωτήσω τον Αρχηγό και τον Επιτελάρχη μπορεί να κριθεί ότι η μεταγωγή έφερνε περισσότερους κινδύνους απόδρασης απ’ ό,τι η παραμονή.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) .. με τον Ρώσο στα Γιάννενα πρόσφατα …
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Μην κάνετε τον Αστυνόμο των Αστυνόμων. Εγώ σας εκθέτω στην κρίση σας ότι δεν είναι πολιτικά και διοικητικά αξιοποιήσιμη η απόρριψη της μεταγωγής και σοβαρολογώ διότι έχει ξεκινήσει η μη μεταγωγή και μπορεί να έχει καλύτερη αξία. Δεν το αξιολογώ εγώ και σας ζητώ να μην το αξιολογείτε κι εσείς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) `Ακουσα το πρωί στο ραδιόφωνο ότι είστε αρνητικός στην τοποθέτηση συρματοπλέγματος πάνω από τις Φυλακές. Μπορείτε να μου πείτε πώς το έχετε σκεφτεί;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Ανθρωπιστικά. Τον ουρανό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Εντάξει. Ο προαυλισμός έχει μερικά χαρακτηριστικής της κίνησης, έτσι έμαθα εγώ στη σωφρονιστική, της κίνησης και του ουρανού. Δηλαδή μια αίσθηση ελευθερίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να εκπέσουν ανάλογα με το βαθμό της επικινδυνότητας. Για τους ποινικούς το υπογραμμίζω αυτό, τον ουρανό δεν θέλω να τον αποκλείσω με το συρματόπλεγμα. Για τους αυξημένης ισχύς επικινδυνότητας, θα κάνω την εξίσωση διαφορετικά. Ή όπως μου είπε ένας αστυνόμος για τον κίνδυνο του ελικοπτέρου, μπορεί να βάλεις ένα χιαστί χοντρό σύρμα. Αλλά εγώ σας είπα γιατί είπα το συρματόπλεγμα για τον ποινικό.
                        Εγώ εκτιμώ πάρα πολύ το επίπεδο της συζητήσεώς μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Ναι, γιατί θα ήταν πολύ βαρύ. Με συγχωρείτε, θα ήταν πολύ βαρύ ολίσθημα για μένα να με χαρακτηρίζατε ως υπεκφεύγοντα. Έξω απ’ τις προθέσεις μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Μπορεί εσείς να μην έχετε δικαιοδοσία στις Φυλακές Κορυδαλλού. Αλλά προχθές έχουν γίνει δηλώσεις διαφόρων ανθρώπων, ακόμη και πρώην αστυνομικών, ότι έπρεπε να κάνουν χρήση των όπλων.
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Σας απάντησα. Διδάσκουμε συστηματικά τους αστυφύλακες, ο Αρχηγός, ο Επιτελάρχης, όλο το Αρχηγείο, συστηματικά διδάσκουμε ότι το θέμα της χρήσεως του όπλου είναι λελυμμένο νομικό. Και θέλω να το κατανοήσουν και οι ίδιοι επιχειρησιακώς. Όπλο επιτρέπεται για το δικό μας αστυνομικό και νομικό πολιτισμό μόνο στην άμυνα. `Αμυνα για τον φέροντα το όπλο και άμυνα υπέρ τρίτου.
                        Αυτά θέλουμε να γίνουν συνείδηση, οπότε απλουστεύονται τα πράγματα. Δεν υπάρχει νομικό κενό. Το έλεγα χθες. Υπάρχει μια εκτίμηση της πραγματικότητας κάπως σοβαρή. Δεν θα έριχνα εγώ εάν ήμουν με τα νομικά μου και με τα αστυνομικά μου … αν ήμουν εσωτερικός δεσμοφύλακας ή εξωτερικός φρουρός των φυλακών. Δεν θα έριχνα στο ελικόπτερο.
                        Γιατί πάλι κάνεις μια εκτίμηση του κινδύνου και της ωφέλειας. Δηλαδή ωραία, η ωφέλεια είναι ότι δεν σου δραπέτευσε. Αλλά η ζημία είναι πολύ μεγάλη και για τις ανθρώπινες ζωές και για τον κίνδυνο των περιοίκων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Εγώ έχω ένα ευθύ ερώτημα και απαντώ ευθέως. Με τα νομικά μου και τα διδάγματα της κοινής πείρας και έναν πολιτισμό που μας ενώνει, το όπλο, η χρήση του όπλου, το διδάσκουμε συστηματικά στους υπαλλήλους μας να ξέρουμε τι μας γίνεται. Για το συγκεκριμένο επεισόδιο πάλι δεν θα πυροβολούσα, γιατί δεν θα κάνω εγώ την τελική (εννοεί κρίση), ενώ έχει καταργηθεί η ποινή του θανάτου και για τους ίδιους τους δραπέτες, σας λεω κύριοι, χρειάζεται ψυχραιμία, ανωτερότητα και αυτοπεποίθηση στην Πολιτεία και στην κοινωνία.
                        Είμαστε δυνατοί. Δεν πανικοβαλλόμεθα. Δεν είμαστε πανικόβλητοι. Ωραία, μια απόδραση. Δεν είναι ευχάριστο. Και μάλιστα είναι και θεαματική και γίνεται και αντικείμενο συζητήσεων και αντικείμενο σάτιρας και των σκιτσογράφων. Καλή κοινωνική άμυνα και η σάτιρα και η σκιτσογραφία.
                        Εγώ σας λεω, στην ουσία των νομικών και αστυνομικών πραγμάτων μας, δεν θα πυροβολούσα στο ελικόπτερο. Δεν θα επιβάλω και θα εκτελέσω θανατική ποινή ένα και για την εκτίμηση της καταστάσεως, για τον κίνδυνο για τους άλλους. Πολύ καθαρά. Αργά ή γρήγορα θα συλληφθούν. Τους καλώ να παραδοθούν και να αξιοποιήσουν νομικές δυνατότητες. Μάλιστα να σας το πω και πολύ απλά, όπως λένε τα νομικά μας, στο κεφάλαιο της εκτέλεσης των ποινών, τα ισόβια φτιάχνουν μια εξίσωση με 18 χρόνια μου φαίνεται. Τι θα κάνουν τώρα δια βίου καταδιωκόμενοι, κυνηγημένοι;
                        Σας είπα και το έχω διαβάσει σε πολλές έγκυρες αναφορές της εγκληματολογίας και της ποινικής ψυχολογίας. Δεν εξισώνεται η αγωνία του καταδιωκομένου με οποιαδήποτε επιμέρους αποζημίωση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Καλές είναι οι παρατηρήσεις σας, αλλά δεν μπορώ να σχολιάσω παραπέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Περιμένουμε τα αποτελέσματα του DNA.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο) Εάν προκύψουν ευθύνες στις τοπικές αστυνομικές αρχές στη διερεύνηση αυτής της υπόθεσης;
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Όπως με ενημέρωσαν οι αξιωματικοί μου, δεν είχε κλείσει ποτέ ο φάκελος, πάντοτε εκινείτο και εκινείτο με όρους καλής προσέγγισης ανακριτικά ή αστυνομικά του συστήματος. Ένα. Δεύτερον, περιμένουμε το DNA και την αστυνομική προσπάθεια με ανακρίσεις, με προανακριτικές δράσεις, καταθέσεις, δεύτερους και τρίτους κύκλους καταθέσεων, τα μικρά παιδιά και οι ενήλικοι. Όλα είναι υπηγμένα στη δικαιοσύνη και στην εισαγγελική εποπτεία. Γιατί τώρα είναι περισσότερο δικαστικό και λιγότερο αστυνομικό το κεφάλαιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Αυτό είναι το ζητούμενο, αναμένουμε την εξέταση του DNA.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Τα πάντα εξετάζονται και μάλιστα αυτό είναι και κάπως οριοθετημένο απ’ τα καταγγελλόμενα. Ο ενήλικας πρέπει να έχει παρέμβει σε ένα μεταγενέστερο στάδιο της υπόθεσης, το ξέρετε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Θέλω να σας διαβεβαιώσω για λογαριασμό του συναδέλφου μου και φίλου μου Αναστάση Παπαληγούρα και εμού φυσικά, ότι δεν τίθεται θέμα διστακτικότητας στην ανάληψη πολιτικών ευθυνών. Είμαστε αρκούντως γενναίοι να τις αναλάβουμε εφόσον υπάρχουν. Αλλά δεν είναι ανάγκη να τρέχουμε. Γιατί ξέρετε, η υπερευαισθησία είναι κακή διοικητική συνταγή. Γιατί διοικητική; Όχι για την Κυβέρνηση και τα κομματικά μας, αλλά γιατί φαίνεται η Πολιτεία και το Κράτος ότι τελεί σε μεγάλη ανησυχία.
                        Και σας είπα, πρέπει να είναι ψύχραιμο, νηφάλιο και επίμονο το κράτος και η διοίκηση. Δεν λειτουργούμε με νευρικότητες, ούτε με σπασμωδικές κινήσεις. Κύριοι πολλοί εξετίμησα τη συνάντησή μας και παραπονούμαι εντόνως ότι αδικήσαμε την πρώτη υπόθεση.
                        Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Εκτός απ’ τα παράπονά μου, σας ζητώ να κρατήσετε και το θέμα ζωντανό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)
Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ: Δεν έχω τίποτα να πω. Δεν μιλάω για τις έρευνες στην υπόθεση. Δεν κάνει.

Τελευταίες Αναρτήσεις