Δε 2 Οκτωβρίου 23
Αρχική Blog Σελίδα 759

11-02-2008: Ανακοίνωση της Υποδιευθυνσης Ανηλίκων σχετικά με την ανεύρεση βρέφους χθες (11-02-2008) στα Εξάρχεια.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΠΟΔ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ
1ο ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ
 
 
 
                                                                                                                             Αθήνα, 11-2-2008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 
 
Παρακαλείται η μητέρα του βρέφους που βρέθηκε την (10/02/2008) και ώρα 07:00, επί της οδού Τσιμισκή 45 στα Εξάρχεια, να απευθυνθεί στην Υπηρεσία μας (Υποδ/νση Προστασίας Ανηλίκων, τηλ. 210-6476270) ή στο πλησιέστερο Νοσηλευτικό Ίδρυμα, για να της παρασχεθεί η αναγκαία ιατροφαρμακευτική υποστήριξη γιατί διατρέχει άμεσο κίνδυνο η ζωή της.
 
Στα πλαίσια της έρευνας που διενεργείται από την Υπηρεσία μας, εντοπίστηκε η οικία όπου πραγματοποιήθηκε ο τοκετός και σε έρευνα που ακολούθησε βρέθηκε και κατασχέθηκε για περαιτέρω εργαστηριακή εξέταση, βιολογικό και άλλο υλικό προερχόμενο από τον τοκετό.
 

11-02-2008:Επίσκεψη του Υφυπουργού Εσωτερικών στον Ειδικό Χώρο Κράτησης Λαθρομεταναστών στη Σάμο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Αθήνα, 11/02/2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υφυπουργός Εσωτερικών Παναγιώτης Χηνοφώτης και ο Υπουργός Μετανάστευσης της Γαλλίας Brice Hortefeux, ο οποίος βρίσκεσαι σε επίσημη επίσκεψη στην χώρα μας, θα επισκεφτούν αύριο το μεσημέρι, τον Ειδικό Χώρο Κράτησης Λαθρομεταναστών της Σάμου.
 
Ο κ. Χηνοφώτης θα ενημερώσει τον Γάλλο Υπουργό για τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, λόγω της αυξανόμενης μετακίνησης λαθρομεταναστών από ανατολικά προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και για τα μέτρα και τις υποδομές που έχουν αναπτυχθεί, τόσο για την αντιμετώπιση του φαινομένου, όσο και για την φιλοξενία των λαθρομεταναστών που συλλαμβάνονται.
 
 
 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ.:210 6977505
Fax:210 6929764
e-mail:elasgrty@mopo.gr

08-02-2008:Tελετή βράβευσης αριστούχων μαθητών και αστυνομικών από τον Όμιλο «Φίλοι Αστυνομίας Αθηνών»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

 

Αθήνα, 08/02/2008

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Όμιλος «Φίλοι Αστυνομίας Αθηνών» διοργάνωσε σήμερα (8-2-08), στις 18:00 στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών (Ριζάρη 2 και Β. Σοφίας), τελετή για τη βράβευση αριστούχων μαθητών Λυκείου και φοιτητών τέκνων αστυνομικών, καθώς και αστυνομικών που διακρίθηκαν για εξαίρετες πράξεις.
 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία πραγματοποιείται κάθε χρόνο, ο Όμιλος «Φίλοι Αστυνομίας Αθηνών» βράβευσε 115 αριστούχους μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου και 30 φοιτητές, οι οποίοι είναι τέκνα προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, που υπηρετεί σε Υπηρεσίες της Αθήνας, καθώς και πέντε (5) αστυνομικούς που υπηρετούν στην ίδια Διεύθυνση Αστυνομίας, οι οποίοι επέδειξαν, κατά το προηγούμενο έτος, εξαιρετική δραστηριότητα στην άσκηση των καθηκόντων τους. Επιπλέον, χορήγησε, ύστερα από κλήρωση, μία (1) πολυετή υποτροφία (μέχρι πέρατος σπουδών) σε απόφοιτο Λυκείου, που εισήχθη το 2007, με άριστα σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
 
 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ.:210 6977505
Fax:210 6929764
e-mail:elasgrty@mopo.gr

08-02-2008: Τελετές αποφοίτησης σπουδαστών Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
ΤΗΛ: 210 6977505
 
 
 
 
Αθήνα, 08/02/2008
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα (08-02-2008) και ώρα 11:00 στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης (Λ. Θρακομακεδόνων 101, Αχαρνές) και στις εγκαταστάσεις του Παραρτήματός της στη Θεσσαλονίκη (14ο χιλ. Ε.Ο Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου), οι τελετές αποφοίτησης 95 Αστυνόμων Α΄ και Αστυνόμων Β΄ από το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών – Στελεχών (Τ.Ε.Μ.Ε.Σ.), οι οποίοι και θα καλύψουν μάχιμες και επιτελικές θέσεις σε Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας. 

Τα πτυχία στους 67 αποφοίτους (1 Αστυνόμος Α΄και 66 Αστυνόμους Β΄) του Τ.Ε.Μ.Ε.Σ. στην Αθήνα, απένειμε ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Τάξης  του Υπουργείου Εσωτερικών, κ. Αθανάσιος Ανδρεουλάκος, παρουσία του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας Αντιστράτηγου κ. Αναστάσιου Δημοσχάκη, του Προϊστάμενου Επιτελείου Αντιστράτηγου κ. Βασίλειου Τσιατούρα, του Προϊστάμενου του Κλάδου Οικονομικοτεχνικών και Πληροφορικής Υποστράτηγου κ. Γρηγόριου Αναγνώστου, του Διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας Υποστράτηγου κ. Λεωνίδα Πολύδωρα, του Προϊστάμενου του Κλάδου Οργάνωσης και Ανθρώπινου Δυναμικού Υποστράτηγου κ. Δημήτριου Πανόπουλου, του Προϊστάμενου της Θρησκευτικής Υπηρεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας και λοιπών προσκεκλημένων.
 
Τα πτυχία στους 28 αποφοίτους Αστυνόμους Β΄του Παραρτήματος του Τ.Ε.Μ.Ε.Σ. στη Θεσσαλονίκη, απένειμε ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Θεσσαλονίκης Υποστράτηγος κ. Αντώνιος Μπάμιατζης, παρουσία του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Υποστράτηγου            κ. Στέργιου Αποστολίδη, εκπροσώπων της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης Θεσσαλονίκης και λοιπών προσκεκλημένων.

Το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Επιτελών – Στελεχών (Τ.Ε.Μ.Ε.Σ) υπάγεται στη Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης της Αστυνομικής Ακαδημίας της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία έχει ως αποστολή την μετεκπαίδευση, επιμόρφωση και εξειδίκευση του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας. Η εκπαίδευση που παρέχεται από το Τ.Ε.Μ.Ε.Σ. διαρκεί 4 μήνες και έχει σκοπό τη συμπλήρωση της επαγγελματικής και νομικής κατάρτισης των Αστυνόμων Β΄, η έρευνα, μελέτη και ενημέρωσή τους σε θέματα διοίκησης και επιτελικού σχεδιασμού και γενικά η δημιουργία ικανών ηγετικών στελεχών του Σώματος. 

  

Δείτε την ομιλία του κ. Γενικού Γραμματέα και του  κ. Αρχηγού.

07-02-2008:Λειτουργία του Γραφείου Ενημέρωσης του Πολίτη

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
 

Αθήνα, 07/02/2008

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Ανακοινώνεται ότι το Γραφείο Ενημέρωσης του Πολίτη με αριθμό κλήσης «1890» που λειτουργούσε στο κτίριο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής, από χθες (6-2-2008) μεταφέρθηκε και λειτουργεί στο Κέντρο Επιχειρήσεων / Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας – Π. Κανελλοπούλου 4 (6ος όροφος) – Τ. Κ. 101 77 – Αθήνα, από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή (εκτός αργιών) και κατά τις ώρες 08.00΄ – 20.00΄.
 
 
 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ.:210 6977505
Fax:210 6929764
e-mail:elasgrty@mopo.gr

30-10-2007: Επιστολή του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393581, 210 3393604
 
 
 
 
Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2007
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
            Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος απέστειλε επιστολή προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Jean-Marie Cavada σε απάντηση επιστολής του και διευκρινίζοντας βασικά σημεία της Έκθεση της Επιτροπής LIBE αναφορικά με ζητήματα λαθρομετανάστευσης.

            Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:  
 
Α.Ε. Πρόεδρο της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 
Κύριο Jean-Marie Cavada
 
                                                                                    Αθήνα,  29 Οκτωβρίου 2007
                                                                    Γ.Υ.
 
 

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

 
Σας ευχαριστώ για τις επιστολές σας από 19/07/07 και 25/09/07. Όπως γνωρίζετε, μετά τις εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου 2007, στο Υπουργείο Εσωτερικών ανήκουν πλέον και οι αρμοδιότητες του πρώην Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Συνεπώς, σας απαντώ συνολικά για τα θέματα τα οποία θίγονται τόσο στις επιστολές σας, όσο και στην επισυναπτόμενη Έκθεση της Επιτροπής LIBE, μετά την επίσκεψη της αντιπροσωπείας 9 Βουλευτών στην Ελλάδα, στις 14 και 15 Ιουνίου 2007.
 
Η Ελλάδα, λόγω της γειτνίασής της με χώρες που δεν είναι κράτη μέλη της Ε.Ε., σε μια περιοχή που η ειρήνη δοκιμάζεται σκληρά, όπως ήδη γνωρίζετε, είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίζει συνθήκες μαζικής εισροής λαθρομεταναστών οι οποίοι προορίζονται όχι μόνο για την Ελληνική Επικράτεια, αλλά κυρίως για τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα οξύ στη νησιωτική περιοχή του Βορείου και του Νοτίου Αιγαίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο τον περασμένο Σεπτέμβριο, εντοπίσθηκαν πανελλαδικά 13.151 λαθρομετανάστες, οι 2.777 από τους οποίους στην περιοχή του Νοτίου και Βορείου Αιγαίου
 
Είναι σαφές ότι ο έλεγχος και η διαχείριση του φαινομένου έχει ευρωπαϊκή διάσταση και μας αφορά όλους. Παρόλα αυτά, απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα, η Ελληνική Κυβέρνηση καταβάλλει μεγάλες και ειλικρινείς προσπάθειες, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο και ο Έλληνας φορολογούμενος επωμίζεται τεράστιες δαπάνες από τον κρατικό Προϋπολογισμό οι οποίες, στην πραγματικότητα, αναλογούν στο σύνολο των ευρωπαίων φορολογουμένων. 
 
Για να δοθεί η ενδεδειγμένη λύση απαιτείται μια συντονισμένη και συνολική αντιμετώπιση, δεδομένου ότι το φαινόμενο αποτελεί πρόβλημα με διεθνή και ευρωπαϊκό χαρακτήρα, και χρήζει των καλλίτερων δυνατών συνεργασιών μεταξύ εθνικών κεντρικών και περιφερειακών διοικήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
 
 Είναι γεγονός ότι, μετά τον Μάρτιο του 2004, ιδίως με την ίδρυση των δύο πρότυπων Κέντρων Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών, σε συνεργασία με τις οικείες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, άρχισε μια πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια αντιμετώπισης. Το Κέντρο στο Δήμο Κυπρίνου στον νομό Έβρου που λειτουργεί ήδη από τον Απρίλιο του 2007, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν, σε πρώτη φάση, 378 άτομα με δυνατότητα αύξησης σε 500 σε πολύ καλές συνθήκες διαβίωσης. Τα Μέλη της Αντιπροσωπείας έλαβαν φωτογραφίες του Κέντρου κατά την πρόσφατη επίσκεψή τους. Επίσης θα λειτουργήσει άμεσα το Νέο Κέντρο της Σάμου, με χωρητικότητα τουλάχιστον 300 ατόμων, που επισκέφθηκαν τα Μέλη της Επιτροπής κατά την παραμονή τους στο νησί.
 
Για τη διασφάλιση ανθρωπίνων συνθηκών διαβίωσης στα Κέντρα Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών έχει διαμορφωθεί το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο για τη μεταναστευτική πολιτική (ν. 3386/05 και ν. 3536/07), το οποίο βασίζεται στα ανθρωπιστικά ιδεώδη και τις ευρωπαϊκές αξίες και είναι ενδεικτικό του επιπέδου των εγγυήσεων τις οποίες παρέχει η Χώρα μας για την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τον σεβασμό στην αξία και την αξιοπρέπειά του, όπως επιβάλλει η παράδοση και ο πολιτισμός μας. Παραμένει δε σταθερή επιδίωξη των Ελληνικών υπηρεσιών η δημιουργία κατάλληλων συνθηκών προσωρινής κράτησης των παρανόμως εισελθόντων στην Ελληνική Επικράτεια. Για το λόγο τούτο η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τους Ειδικούς Χώρους Παραμονής Αλλοδαπών βρίσκεται στο στάδιο της τελικής επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομίας & Οικονομικών και Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, βάσει της νομοθετικής εξουσιοδότησης του άρθρου 81 του ν. 3386/2005 «Είσοδος, Διαμονή και Κοινωνική Ένταξη Υπηκόων Τρίτων Χωρών στην Ελληνική Επικράτεια». Η ανωτέρω ρύθμιση θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικών χώρων παραμονής των υπό απέλαση αλλοδαπών, κυρίως στα σημεία εισόδου, ενώ θα εξασφαλίζονται ανθρώπινες συνθήκες παραμονής και διαβίωσης των φιλοξενουμένων. Οι όροι υγιεινής θα τηρούνται πλήρως και επαρκώς, θα προβλέπονται ειδικές διατάξεις για την παραμονή οικογενειών και ανηλίκων, ενώ θα προβλέπονται επίσης χώροι αναψυχής, αθλοπαιδιών και θρησκευτικής λατρείας. Πέραν του προβλεπόμενου διοικητικού προσωπικού, οι Ειδικοί Χώροι θα στελεχωθούν με το κατάλληλο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Ειδικότερα για τη νήσο Σάμο και το νέο Κέντρο Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών, θα ήθελα να επισημάνω ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί και ότι, μέχρι το τέλος του μήνα, θα είναι πλήρως λειτουργικό. Το Κέντρο Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών στη Σάμο αποτελεί πρότυπο Κέντρο, με σύγχρονο εξοπλισμό που ανταποκρίνεται πλήρως στις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, με την οποία τόσο εγώ, όσο και οι αρμόδιες αρχές, είμαστε σε τακτική επικοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, ήδη, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφερείας Βορείου Αιγαίου, εγκρίθηκε η σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου για εννέα άτομα διαφόρων ειδικοτήτων (ΦΕΚ 1922Β/18/09/07). Ταυτόχρονα προχωρά με γοργούς ρυθμούς η προμήθεια του απαραίτητου ξενοδοχειακού υλικού με πόρους των Υπουργείων Εσωτερικών και του πρώην Υπουργείου Αιγαίου και νησιωτικής Πολιτικής, ενώ στη φάση ολοκλήρωσης είναι και η απόφαση τοποθέτησης προσωπικού φύλαξης για την ασφάλεια των φιλοξενουμένων. Κατόπιν των ανωτέρω, η μεταφορά των λαθρομεταναστών προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου 2007.
 
Ειδικότερα για το πρόβλημα των αιτούντων πολιτικό άσυλο, επιτρέψτε μου να σας παραπέμψω στα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, σχετικά με τις αιτήσεις ασύλου από υπηκόους τρίτων χωρών. Όπως γίνεται άμεσα φανερό, η αύξηση στο 35% των αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα, αντιθέτως προς το μειωμένο κατά 15% ποσοστό του ασύλου στο σύνολο των λοιπών Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκή Ένωσης καταδεικνύει την όξυνση του προβλήματος και την ευθύνη που βαρύνει την Ελληνική Κυβέρνηση να δώσει δίκαιη λύση. Οι δυσκολίες όμως δεν είναι λίγες. Η έλλειψη πιστοποιητικών της υπηκοότητας εγγράφων των αιτούντων άσυλο, οι δηλώσεις ψευδών στοιχείων, η κατά συρροή και για παρελκυστικούς λόγους αίτηση ασύλου από οικονομικούς μετανάστες, για τους οποίους προδήλως δεν συντρέχουν οι όροι που προβλέπονται από τους κανόνες Διεθνούς Δικαίου, η αδυναμία αναγνώρισης της μητρικής γλώσσας λόγω έλλειψης διερμηνέων είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε. Η Έκθεση της LIBE έχει καταγράψει αυτά τα προβλήματα, τα οποία καθιστούν τις διοικήσεις μας πολλές φορές  αδύναμες για την έγκαιρη αντιμετώπιση και διεκπεραίωση όλου του όγκου των αιτήσεων.
 
Πέραν όμως της εθνικής προσπάθειας αντιμετώπισης του φαινομένου, η Ελλάδα αναμένει την ουσιαστική ανταπόκριση και συνεργασία της Τουρκίας στο πλαίσιο της υφιστάμενης διμερούς συνεργασίας μεταξύ των αρμοδίων αρχών καθώς και την ταχεία σύναψη της Συμφωνίας επανεισδοχής Ε.Ε. – Τουρκίας, καθώς προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν έχει σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για τη σύναψή της.
 
Διαβεβαιώνοντας ως Ελληνική Πολιτεία, για μία ακόμη φορά, την αποφασιστικότητά μας να δώσουμε στα ανακύψαντα προβλήματα τις δέουσες λύσεις, ζητούμε την κατανόηση και αμέριστη συμπαράστασή σας στις προσπάθειες που καταβάλλουμε. Όλα τα προβλήματα που αναφέρονται στην Έκθεση της LIBE είναι καταγεγραμμένα και στην εσωτερική μας Διοίκηση και έχουν πλέον ωριμάσει οι συνθήκες για νομοθετική τους ρύθμιση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και θα προωθήσουμε δέσμη νομοθετικών μέτρων, αρχής γενομένης με την προαναφερθείσα Κοινή Υπουργική Απόφαση, με τα οποία θα αντιμετωπίζεται το ζήτημα της λαθρομετανάστευσης, συνολικά και σ’ όλες του τις εκφάνσεις, με γνώμονα πάντα τις αρχές των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, της Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού πολιτικού πολιτισμού μας. Εξάλλου έχει γίνει πλέον αποδεκτό από όλους ότι η ουσιαστική λύση του μεταναστευτικού προβλήματος απαιτεί την κοινή πολιτική δράση όλων των Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που με βάση την αρχή της αλληλεγγύης και των εταιρικών συμφωνιών, θα στηρίζει ουσιαστικά τις όμορες των εξωτερικών της συνόρων χώρες, οι οποίες και βρίσκονται στην πρώτη γραμμή εισροής των μεταναστευτικών ρευμάτων.
 
Κύριε Πρόεδρε, σας παραπέμπω επίσης στο επισυναπτόμενο τεχνικό έγγραφο που συνέταξαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών, ελπίζοντας ότι θα βρείτε τις απαντήσεις στα ζητήματα που θίγετε. Σε κάθε περίπτωση πάντως, παραμένω στη διάθεσή της Επιτροπής LIBE, και είμαι πρόθυμος να εξηγήσω και προσωπικά στα Μέλη της τα μέτρα που λαμβάνει η Χώρα μας για την καλύτερη αντιμετώπιση του φαινομένου, όποτε και εάν αυτό κριθεί  σκόπιμο.
 
Παρακαλώ δεχθείτε, Κύριε Πρόεδρε, τη διαβεβαίωση της πιο υψηλής μου εκτίμησης.
 
                                                                                       Προκόπιος Παυλόπουλος
 
                                                                                         Υπουργός Εσωτερικών

 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

30-10-2007: Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393581, 210 3393604
 
 
 
 
Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2007
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
            Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος, μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής, έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:
 
«Η Κυβερνητική Επιτροπή συζήτησε σήμερα και αποφάσισε ομόφωνα για δύο ζητήματα. Το πρώτο αφορά την Πολιτική Προστασία και το δεύτερο τις βασικές επιλογές για τη μεταρρύθμιση του καθεστώτος της Ε.Υ.Π. 

Σε ό,τι αφορά το πρώτο ζήτημα για την Πολιτική Προστασία: Η σημασία της Πολιτικής Προστασίας είναι γνωστή. Κι επειδή σε ευρωπαϊκό, πλέον, επίπεδο λαμβάνει άλλες διαστάσεις – φάνηκε άλλωστε και από την πρόσφατη Σύνοδο της Λισσαβόνας και θα είναι ένα από τα κύρια αντικείμενα της Συνόδου στις 22 Δεκεμβρίου – πρέπει και η δική μας Πολιτική Προστασία να προσαρμοσθεί και σ’ αυτά τα δεδομένα. ?ρα, χρειάζεται αναβάθμισή της, πράγμα που έχει εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός ήδη από το πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο έγινε στη θητεία μας αυτή. Υπάρχει η ρύθμιση του άρθρου 18 στο σχέδιο νόμου που συζητείται στη Βουλή, μέσα από την οποία ξεκαθαρίζονται ζητήματα συναρμοδιοτήτων ύστερα από την ενοποίηση του Υπουργείου Εσωτερικών. Και με τον τρόπο αυτό και τα Σώματα Ασφαλείας και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλες οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες θα λειτουργούν περισσότερο συντονισμένα και περισσότερο αποτελεσματικά. Πέραν τούτου, ρυθμίζονται τα θέματα τα οποία σχετίζονται με κρίσιμες αποφάσεις, όπως είναι εκείνες οι οποίες αφορούν την εκκένωση περιοχών όταν υπάρχουν κρίσεις. Εκεί αποδίδεται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μια αυτονόητη αρμοδιότητα, στην εκτέλεση της οποίας θα συμπαρίστανται και τα Σώματα Ασφαλείας, όπως είναι ακριβώς και ο ρόλος τους. Και μιλάμε για τις εκκενώσεις σε περίπτωση πυρκαγιών ή άλλων φυσικών καταστροφών. Πάντα στο πλαίσιο της Πολιτικής Προστασίας ρυθμίζεται το θέμα του μητρώου των Εθελοντικών Οργανώσεων. Οι Εθελοντικές Οργανώσεις έχουν μεγάλη σημασία και πρέπει να αξιοποιηθούν, έτσι ώστε μέσα από το μητρώο αυτό και την αναγνώρισή τους να μπορούμε να τις ενισχύσουμε και οικονομικά και από πλευράς υλικοτεχνικής υποδομής για να επιτελέσουν έναν σημαντικό ρόλο, όπως το έχει αποδείξει προηγουμένως η εμπειρία. Επίσης, στην Πολιτική Προστασία αξιοποιείται πλήρως ο αριθμός 112 που αφορά τις πληροφορίες, ιδίως πολιτών οι οποίοι δεν έχουν ελληνική ιθαγένεια έτσι ώστε να μπορούν να παίρνουν πληροφορίες όχι μόνο όταν βρίσκονται στην Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό, προκειμένου να ενημερώνονται για το τι πρόκειται να συμβεί στην Ελλάδα. 

            Το δεύτερο ζήτημα, το οποίο συζητήσαμε, είναι το θέμα της Ε.Υ.Π. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίσαμε ποιοι θα είναι οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί το σχέδιο νόμου το οποίο θα κατατεθεί – θέλω να ελπίζω – πριν από τις γιορτές στη Βουλή. Τα κυριότερα θέματα, τα οποία σχετίζονται με την Ε.Υ.Π. είναι εκείνα που αφορούν τη δημοκρατική της οργάνωση και λειτουργία. Η Ε.Υ.Π. θα πρέπει να είναι οργανωμένη με κατεύθυνση πρωτίστως την προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεδομένου μάλιστα ότι οι σύγχρονες απειλές είναι εκείνες που πλήττουν πολύ περισσότερο τον ?νθρωπο. Γι’ αυτό και ήδη, μέσα στο πλαίσιο της Υπηρεσίας Πληροφοριών, αναβαθμίζεται ο ρόλος του εισαγγελικού λειτουργού, θεσμοθετείται ο ρόλος αυτός, γίνεται με θητεία. Και κάθε απόφαση, η οποία σχετίζεται με άρση απορρήτου και συναφή θέματα, γίνεται μέσα από τον εισαγγελικό λειτουργό και σε συνεννόηση του εισαγγελικού λειτουργού με την ιεραρχία του. Δηλαδή η παρέμβαση των πολιτικών προσώπων που δεν έχουν τη δικαστική ιδιότητα ελαχιστοποιείται. Εκτός τούτου όμως, στο πλαίσιο της Ε.Υ.Π. δημιουργείται ένα Συντονιστικό Συμβούλιο Διαχείρισης Πληροφοριών σε διυπουργικό επίπεδο, ώστε να μπορούν να αξιολογούνται οι πληροφορίες εκείνες που έχουν μεγάλη σημασία και η διαχείρισή τους να είναι τέτοια που να είναι επωφελής για τον Τόπο χωρίς, βεβαίως, να δημιουργούνται προβλήματα για τις ατομικές ελευθερίες. Επίσης, η Ε.Υ.Π., επειδή δεν είχε εφαρμοσθεί μέχρι σήμερα η Απόφαση 264/2001 του Συμβουλίου της Ευρώπης, αναγνωρίζεται για το Συμβούλιο της Ευρώπης – πιστοποιείται δηλαδή έναντι του Συμβουλίου της Ευρώπης – ως η υπηρεσία εκείνη η οποία έχει την ευθύνη της φύλαξης των πληροφοριών και της προστασίας από το ηλεκτρονικό έγκλημα. Τέλος, όταν θα συζητηθεί το σχέδιο νόμου στη Βουλή, θα ζητήσουμε – και αυτό πιστεύω ότι θα γίνει ομόφωνα δεκτό από τη Βουλή, αλλά είναι ένα ζήτημα το οποίο θα αποφασίσει ο Πρόεδρος της Βουλής και τα μέλη τα οποία έχουν την ευθύνη του Κανονισμού της Βουλής, να υπάρξει οργανωμένος και σε βάθος κοινοβουλευτικός έλεγχος της Υπηρεσίας Πληροφοριών. Είναι ανάγκη η υπηρεσία αυτή να έχει αυτόν τον έλεγχο. Είναι βασική αρχή η οποία απορρέει από την εξέλιξη του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Και επειδή δεν είναι δυνατόν η Κυβέρνηση να επιβάλει στη Βουλή κάτι τέτοιο, θα ζητήσουμε από τη Βουλή, μέσω του Κανονισμού, να οργανωθεί και η διαδικασία αλλά και το όργανο εκείνο το οποίο θα είναι αρμόδιο για να κάνει αυτόν τον κοινοβουλευτικό έλεγχο».
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Δεν θα είναι κάποια Επιτροπή δηλαδή;
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Αυτό λέμε.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Τότε θα έχει και πλειοψηφία η Κυβέρνηση.
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι η Βουλή λειτουργεί με τους κανόνες του Κοινοβουλευτικού Πολιτεύματος. Τι θα αποφασίσει και πώς θα το αποφασίσει είναι δικό της ζήτημα γιατί είναι θέμα του Κανονισμού της Βουλής. Εμείς θα ζητήσουμε να υπάρχει αυτός ο κοινοβουλευτικός έλεγχος γιατί είναι βασικό στοιχείο του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Όλες, ανεξαιρέτως οι υπηρεσίες, ανεξάρτητα από την ιδιομορφία της αποστολής τους, πρέπει να υπόκεινται πλήρως στον κοινοβουλευτικό έλεγχο.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Φέρνετε άμεσα τον εκλογικό νόμο;
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Σας το έχει πει ο κ. Ρουσόπουλος πολλές φορές. Εγώ θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικότερο και για τον πολίτη και για τον Τόπο να μιλάμε για τα θέματα που σας εξέθεσα προηγουμένως από το να μιλάμε για υποθετικά σενάρια. Θα ξαναπώ, αλλά δεν θα το επαναλάβω, και θα καταλάβετε γιατί από την απάντησή μου: Όπως είχαμε πει, ο εκλογικός νόμος θα αλλάξει στην αρχή της θητείας μας. Αρχή της θητείας, όριο της αρχής της θητείας, όπως είναι γνωστό και θεσμικά, είναι η πρώτη Σύνοδος. Από εκεί και πέρα, όταν αποφασίσει ο Πρωθυπουργός, θα έλθει η πρόταση την οποία θα κάνω στην Κυβερνητική Επιτροπή. Η Κυβερνητική Επιτροπή θα αποφασίσει ποια θα είναι η τελική μορφή, θα κατατεθεί στη Βουλή και θα ψηφισθεί.
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
΄Αρα είναι έτοιμος. Αυτό λέτε;
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Τίποτε δεν είναι έτοιμο αν δεν περάσει από την Κυβερνητική Επιτροπή. Μια Κυβέρνηση λειτουργεί συλλογικά και δημοκρατικά. Δεν είναι, λοιπόν, έτοιμο τίποτε αν δεν αποφασισθεί στην Κυβερνητική Επιτροπή και δεν κατατεθεί στη Βουλή. Σας ευχαριστώ.
 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

30-10-2007: Σημεία εισήγησης του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου στην Κυβερνητική Επιτροπή με αντικείμενο οργανωτικά θέματα Πολιτικής Προστασίας και Ε.Υ.Π.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393581, 210 3393604
 
 
 
 
Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2007
 
ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΠΡΟΚΟΠΗ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΜΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Ε.Υ.Π.
 
 
«Ι.        ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
 
Α.        Η αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας και η ενίσχυσή της με κάθε διαθέσιμο μέσο, προκειμένου να εκπληρώσει αποτελεσματικότερα την αποστολή της, υπήρξε πρώτιστο μέλημά μας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης θητείας μας στο τότε Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, στο πλαίσιο του ειδικού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τη «Διοικητική Μεταρρύθμιση», το οποίο εκπονείται για πρώτη φορά και αποσκοπεί στον εξορθολογισμό και την αναδιοργάνωση του συνόλου της Δημόσιας Διοίκησης, ιδίως μέσω της προώθησης των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, η Πολιτική Προστασία αναδεικνύεται σε υπηρεσία αιχμής, η περαιτέρω ενίσχυση της οποίας συνιστά αυτοτελές υποπρόγραμμα.
            Με τη δημιουργία του ενιαίου Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο, όπως είναι γνωστό, δημιουργήθηκε μετά τη συγχώνευση με το πρώην Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, τέθηκαν νέες βάσεις και ανοίχθηκαν νέες προοπτικές στον τομέα της αναβάθμισης της Πολιτικής Προστασίας. Πρωταρχική επιδίωξή μας είναι εν προκειμένω η διάθεση των κάθε είδους οργάνων του κρατικού μηχανισμού, στο σύνολό του, στην υπηρεσία του πολίτη. Εδώ εντάσσεται ως προτεραιότητα η εντατικοποίηση της προσπάθειας για αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία των 3 Ένστολων Σωμάτων που υπάγονται στο, ενιαίο πλέον, Υπουργείο Εσωτερικών (δηλαδή του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Αγροφυλακής), αφενός με την Πολιτική Προστασία και, αφετέρου, με τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς και ιδίως τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού. Σ’ αυτό θα συμβάλει σημαντικά και ο καθοριστικός προσανατολισμός της δράσης της Ελληνικής Αγροφυλακής πρωτίστως σε θέματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και της πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, γεγονός που συνεπάγεται την ενεργοποίηση ενός ακόμη μάχιμου υποστηρικτικού μηχανισμού.
 
Β.        Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσονται και οι ειδικές περί Πολιτικής Προστασίας διατάξεις του άρθρου 18 του σχεδίου νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων Ανεξάρτητων Αρχών, Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών». Ειδικότερα:
*                  Τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ρυθμίζει τα ζητήματα που αφορούν την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών για την προστασία της ζωής και της υγείας τους, σε περίπτωση εξελισσόμενης ή επαπειλούμενης καταστροφής, προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού του και της αναγνώρισης σαφών ρόλων σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς την ώρα της κρίσης. Επισημαίνεται ότι το ως τώρα ισχύον νομικό καθεστώς δεν είναι απολύτως σαφές, δημιουργώντας, ενδεχομένως, ζητήματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων, τα οποία μπορεί να δυσχεραίνουν τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. ?λλωστε, η οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών προϋποθέτει καλή γνώση της περιοχής, την οποία δεν διαθέτουν πάντοτε, τουλάχιστον στον απαιτούμενο βαθμό, τα κεντρικά ή, έστω, περιφερειακά όργανα που καλούνται να χειρισθούν την κρίση.
Για τους λόγους αυτούς ψηφίζεται ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία αρμόδιοι για τη λήψη της απόφασης οργανωμένης απομάκρυνσης είναι καταρχήν οι Δήμαρχοι και οι Πρόεδροι Κοινότητας. Όταν η εξελισσόμενη ή επικείμενη καταστροφή μπορεί να επηρεάσει πάνω από ένα Δήμο ή Κοινότητα, η απόφαση για την οργανωμένη απομάκρυνση των πολιτών λαμβάνεται, όπως είναι αυτονόητο, από τον αρμόδιο Νομάρχη. Και αυτό, γιατί οι ΟΤΑ έχουν, στο πλαίσιο της αρχής της εγγύτητας που διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αμεσότερη και πληρέστερη εικόνα για την έκταση και την ένταση της καταστροφής του ή του απειλούμενου κινδύνου. Συνεπώς, είναι εύλογο να λαμβάνουν την απόφαση για το πότε πρέπει να ξεκινήσει η οργανωμένη αυτή απομάκρυνση και ποια μορφή θα πρέπει να έχει, συντονίζοντας τη σχετική επιχείρηση με βάση τις ιδιομορφίες κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης αλλά και τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης περιοχής. Είναι αυτονόητο ότι η ως άνω απομάκρυνση των πολιτών εκτελείται με την πλήρη συνδρομή των Σωμάτων Ασφαλείας, στο πλαίσιο των κατά περίπτωση αρμοδιοτήτων τους.
Μόνο όπου η ένταση ή της έκταση της καταστροφής είναι γενικευμένες, σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος – π.χ. όταν πρόκειται για καταστροφή περιφερειακή ή γενική που οδηγεί σε κήρυξη της οικείας Περιφέρειας ή της Χώρας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης – η σχετική απόφαση λαμβάνεται από τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας ή τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας και εκτελείται από τους αρμόδιους Νομάρχες, Δημάρχους και Προέδρους Κοινοτήτων.
Η λήψη της ανωτέρω απόφασης βασίζεται στις εισηγήσεις των φορέων που κατά περίπτωση έχουν την ευθύνη περιορισμού των επιπτώσεων από την εξέλιξη της καταστροφής.
Αν έχει συγκληθεί το Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο (Σ.Ν.Ο.) ή το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (Σ.Τ.Ο.), η λήψη της απόφασης λαμβάνεται σε αυτό, διότι τα όργανα αυτά έχουν πλήρη εικόνα και γνώση της κρίσης και μπορούν να αποφασίσουν αποτελεσματικά και με επάρκεια για την εκκένωση των περιοχών αρμοδιότητάς τους.
*                  Εκσυγχρονίζονται οι προϋποθέσεις ένταξης στο Μητρώο Εθελοντικών Οργανώσεων και Εξειδικευμένων Εθελοντών, ιδίως προς την κατεύθυνση της περαιτέρω διασφάλισης της ένταξης σ’ αυτό εκείνων των νομικών προσώπων, ενώσεων και ομάδων που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλουν αποτελεσματικά στην υποστήριξη δράσεων πολιτικής προστασίας, όπως προκύπτει, όχι πλέον αποκλειστικά από το καταστατικό τους, αλλά και από την αποδεδειγμένη συμμετοχή τους σε τέτοιες δράσεις. Παράλληλα, προστίθενται στον κύκλο των προσώπων που μπορούν να ενταχθούν στο Μητρώο και οι ενώσεις προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα καθώς και οι κάθε είδους ομάδες προσώπων που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε μία προσπάθεια ενδυνάμωσης του ρόλου της σε ό,τι αφορά την Πολιτική Προστασία.
*                  Διασφαλίζεται η νομιμοποίηση του ήδη λειτουργούντος Ενιαίου Ευρωπαϊκού Αριθμού Κλήσης (112), ο οποίος έχει δημιουργηθεί για να εξυπηρετεί τους Ευρωπαίους Πολίτες που χρειάζονται βοήθεια, όπου κι αν βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε 24ωρη βάση και μάλιστα χωρίς χρέωση. Στην τηλεφωνική κλήση απαντά εξειδικευμένο προσωπικό σε μία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Κλήσεων λειτουργεί και στην Ελλάδα και εξυπηρετεί τους πολίτες της Ε.Ε. που την επισκέπτονται.
 
Γ.         Περαιτέρω, βρίσκεται σ’ εξέλιξη η συγκέντρωση στοιχείων από το Υπουργείο μας (η σχετική προθεσμία λήγει την 1.11.2007) σχετικά με τον τεχνικό εξοπλισμό που διαθέτουν οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις σε περίπτωση εκδήλωσης φυσικής ή άλλης καταστροφής. Ώστε τόσο η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, όσο και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος να έχουν πλήρη γνώση και εικόνα της επάρκειας και της ετοιμότητας των αρμόδιων υπηρεσιών. 

ΙΙ.        ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
 
Α.        Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών έχει ιστορικώς και θεσμικώς επωμισθεί μια ειδική και ιδιαίτερα κρίσιμη αποστολή. Η επιδιωκόμενη αύξηση της αποτελεσματικότητάς της επιβάλλεται να επιχειρείται και να επιτυγχάνεται στο πλαίσιο που καθορίζει η αποστολή της, με απόλυτο σεβασμό στη συνταγματική και διεθνή νομιμότητα και, άρα, στα Δικαιώματα του Ανθρώπου και τις επιταγές του Κράτους Δικαίου, αλλά και με ουσιαστικό έλεγχο της δράσης της, μέσα από αναβαθμισμένες και αποτελεσματικές μορφές ελέγχου.
            Είναι προφανές ότι οι σύγχρονες απαιτήσεις στο πεδίο των Υπηρεσιών Πληροφοριών και, ως εκ τούτου, και στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών επιβάλλουν τον ουσιαστικό μετασχηματισμό και τη μετεξέλιξή της, όχι μόνο σ’ επίπεδο οργανωτικής δομής, αλλά ιδίως σ’ επίπεδο λειτουργικότητας και προσανατολισμού της αποστολής και των δράσεών της.
            Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, επιχειρούνται η αντιμετώπιση των χρόνιων αδυναμιών στη δομή, των ελλείψεων σε σύγχρονες υποδομές και των προβλημάτων στη λειτουργία και τις δράσεις της ΕΥΠ και, επιπλέον, η αναβάθμισή της σε μια σύγχρονη Υπηρεσία Πληροφοριών, που θα υπηρετεί αποκλειστικά και μόνον και με αφοσίωση την ασφάλεια της Χώρας και τα εθνικά συμφέροντα. 
            Στόχοι του προωθούμενου σχεδίου νόμου είναι:
*                  Να προσανατολισθούν και να προσαρμοσθούν η αποστολή και οι δράσεις της Ε.Υ.Π. προς τις σύγχρονες απαιτήσεις, ώστε να είναι σε θέση ν’ αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία μας, αλλά και τη διεθνή κοινότητα από πλευράς εγκληματικών απειλών.
*                  Να διασφαλισθούν πλήρως η νομιμότητα και ο απόλυτος σεβασμός των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κατά τη δράση της Ε.Υ.Π., μέσα από θεσμικές διαδικασίες διαφάνειας και ελέγχου, όπως απαιτεί η ποιότητα της Δημοκρατίας μας, με εμβάθυνση του κοινοβουλευτικού ελέγχου επί της λειτουργικής αποστολής της. Παράλληλα, με το παρόν σχέδιο νόμου, προβλέπεται η τοποθέτηση εισαγγελικού λειτουργού στην έδρα της Υπηρεσίας, ως πρόσθετη εγγύηση της νομιμότητας της δράσης και των ενεργειών της.   
*                  Να αναβαθμισθούν οι οργανωτικές και λειτουργικές υποδομές της Υπηρεσίας, με την αξιοποίηση του ποιοτικού στοιχείου από πλευράς εκπαίδευσης και ήθους του ανθρώπινου δυναμικού, και να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός του τεχνολογικού εξοπλισμού της, προκειμένου να δύναται να υποστηρίξει την παραγωγή και εφαρμογή σύγχρονων πολιτικών ασφάλειας, που θα εγγυώνται την εθνική ασφάλεια και τα συμφέροντα του Ελληνικού Λαού και της Χώρας, στη σταθερή προοπτική της ειρήνης και της ευημερίας όλου του κόσμου.
Β.        Ειδικότερα, οι σημαντικότερες καινοτομίες που εισάγονται με τις επιμέρους διατάξεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου είναι οι εξής:
1.         Καθορίζονται ρητά το θεσμικό πλαίσιο και οι προϋποθέσεις άσκησης των αρμοδιοτήτων της ΕΥΠ, διά των οποίων επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότητα της δράσης της με πλήρη διαφάνεια, απόλυτο σεβασμό στη νομιμότητα και ιδίως στα δικαιώματα του Ανθρώπου. Σημαντικό μέτρο στην κατεύθυνση αυτή αποτελεί ο ορισμός εισαγγελικού λειτουργού, με πλήρη και αποκλειστική στα καθήκοντα αυτά απασχόληση, με τριετή θητεία στη θέση αυτή, ο οποίος θα ελέγχει τη νομιμότητα των επιχειρησιακών δράσεών της που άπτονται θεμάτων των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
2.         Συνιστάται – για πρώτη φορά – σε κυβερνητικό επίπεδο, Συντονιστικό Συμβούλιο Διαχείρισης Πληροφοριών, το οποίο αποτελείται από τους Υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, Εξωτερικών, Εθνικής ?μυνας, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εμπορικής Ναυτιλίας και Επικρατείας, στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης. Το Συμβούλιο αυτό, στο οποίο προεδρεύει ο Υπουργός Εσωτερικών προβαίνει σε εκτιμήσεις πληροφοριών και παρέχει τις κατευθυντήριες οδηγίες διαχείρισης επί σοβαρών εγκληματικών ενεργειών, απειλών ή συμβάντων που πλήττουν ή είναι δυνατόν να επηρεάσουν την ασφάλεια της Χώρας ή τις διεθνείς και διμερείς σχέσεις με άλλες χώρες, ενώ ταυτοχρόνως χαράσσει και την επικοινωνιακή τακτική επί των ανακυπτόντων ζητημάτων. Αυτό πάντοτε με πλήρη σεβασμό των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
3.         Η Υπηρεσία καθίσταται Τεχνικής Φύσεως Αρχή Ασφαλείας Πληροφοριών (INFOSEC), κατά την παρ. 5 του ΜΕΡΟΥΣ Ι της υπ΄ αριθμ. 264/19-3-2001 Απόφασης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης και την παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ.325/2003, η οποία μεριμνά για την ασφάλεια των εθνικών επικοινωνιών και των συστημάτων τεχνολογίας πληροφοριών, καθώς και για την πιστοποίηση του διαβαθμισμένου υλικού των εθνικών επικοινωνιών.
            Παραλλήλως, αποτελεί την Εθνική Αρχή Αντιμετώπισης Ηλεκτρονικών Επιθέσεων, κατά την παρ. 36 Τμήμα ΧΙ, Κεφάλαιο ΙΙΙ του ΜΕΡΟΥΣ ΙΙ της υπ’ αριθμ. 264/19-3-2001 Απόφασης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παρ. 4 του άρθρου 2 του π.δ. 325/2003, η οποία μεριμνά για τη στατική και ενεργητική αντιμετώπιση σε περιπτώσεις πρόκλησης βλάβης ή καταστροφής δικτύων επικοινωνιών, εγκαταστάσεων αποθήκευσης πληροφοριών και συστημάτων πληροφορικής.
4.         Στην Ε.Υ.Π. λειτουργεί Υπηρεσία Ιστορικού Αρχείου, που υπάγεται στον Διοικητή της Ε.Υ.Π., με κύριο έργο την ταξινόμηση και αξιοποίηση των εγγράφων και του οπτικοακουστικού υλικού. Τα έγγραφα και το υλικό αυτό αποχαρακτηρίζονται μετά την πάροδο 30ετίας, με απόφαση του Διοικητή της Ε.Υ.Π., ύστερα από γνώμη Τριμελούς Επιτροπής Αποχαρακτηρισμού, που συγκροτείται από υπαλλήλους της Ε.Υ.Π., με απόφαση του ιδίου. Εξαιρούνται από τον αποχαρακτηρισμό τα έγγραφα και υλικά που βρίσκονται στο στάδιο της μηχανοργάνωσης, όσα έχουν φθαρεί και απαιτείται η συντήρησή τους, καθώς και εκείνα η δημοσιοποίηση των οποίων θα μπορούσε να επιφέρει βλάβη στα εθνικά συμφέροντα ή σε δικαιώματα που σχετίζονται με την προστασία της αξίας του Ανθρώπου και την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
5.         Θεσπίζεται ιδιαίτερο καθήκον εχεμύθειας για τη Διοίκηση και το προσωπικό που υπηρετεί στην Ε.Υ.Π., σχετικά με διαβαθμισμένα ή μη έγγραφα, πληροφορίες ή άλλα στοιχεία, για τα οποία έλαβαν γνώση στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους. Επίσης, προβλέπεται ως ιδιώνυμο αδίκημα η δημοσιοποίηση διαβαθμισμένων εγγράφων και στοιχείων που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού και τον εξοπλισμό της Ε.Υ.Π.
6.         Το ένστολο προσωπικό της ΕΥΠ δύναται, πλέον, να στελεχώνεται και από εν ενεργεία αξιωματικούς του Πυροσβεστικού Σώματος.
7.         Κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Βουλή θα ζητηθεί, με τροποποίηση του Κανονισμού της που θα αποφασίσει η ίδια κυρίαρχα, να ενισχυθεί δραστικά η άσκηση του κοινοβουλευτικού ελέγχου για όλα τα ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας της Ε.Υ.Π. Αυτό, άλλωστε, επιβάλλουν η τήρηση της αρχή της διαφάνειας και της νομιμότητας αλλά, κυρίως, η ουσία και η ποιότητα της Δημοκρατίας μας».
 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

28-10-2007:Δηλώσεις του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στο Βόλο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Αθήνα, 28/10/2007

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στο Βόλο επεσήμανε τα εξής:
 
Ερώτηση δημοσιογράφου : Πόσο σημαντική είναι η ανάληψη των Μεσογειακών Αγώνων ;
 
Προκόπης Παυλόπουλος: Είναι πολύ σημαντικό για τον ίδιο τον Τόπο. Το γεγονός όμως ότι μία περιοχή όπως αυτή εδώ, με αυτό τον δυναμισμό και αυτές τις υποδομές παίρνει τους Αγώνες, αποκτάει ιδιαίτερη σημασία. Αυτό αποδεικνύει ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και νομίζω πως με την δουλειά που πρόκειται να γίνει θα αναδειχθεί πολύ περισσότερο η περιοχή, θα γίνει περισσότερο γνωστή.
 
Αλλά εκείνο που έχει σημασία είναι να προσέξουμε από εδώ και πέρα η διοργάνωση να είναι αντάξια του τόπου και της περιοχής. Μην ξεχνάτε ότι τους Ολυμπιακούς Αγώνες όχι μόνο τους κερδίσαμε, αλλά τους κάναμε με τέτοιο τρόπο, ώστε σήμερα ο κόσμος να μιλά για τους καλύτερους Ολυμπιακούς Αγώνες.
 
Θέλω να πιστεύω ότι σε λίγο καιρό όταν θα γίνουν και εδώ οι Αγώνες, θα μιλάνε για τους καλύτερους Μεσογειακούς Αγώνες και αυτό θα έχει πολύ μεγάλη σημασία.
 
Και κάτι άλλο. Να το ξέρουμε γιατί το δείχνει και η σημερινή μέρα που είναι σημαδιακή. Τα μεγάλα και τα σημαντικά, το λέω, το επαναλαμβάνω μονότονα, τα κάνουμε ενωμένοι και ότι ντρεπόμαστε το κάνουμε διχασμένοι.
 
Έναν τέτοιο μεγάλο στόχο θα τον κάνουμε ενωμένοι όλοι. Σ’ αυτό τον στόχο όλα μας ενώνουν, τίποτα δεν μας χωρίζει.
 
 
Ερώτηση δημοσιογράφου : Κύριε Υπουργέ υπάρχει θέμα εκλογών;
 
Προκόπης Παυλόπουλος: Σήμερα είμαστε εδώ για μία πολύ σημαντική στιγμή. Αλλά για να μην νομίζετε ότι υπεκφεύγω θέλω να σας τονίσω κάτι πολύ απλό. Εκλογές είχαμε πριν από λίγο καιρό. Είναι δυνατόν να συζητάμε πάλι για εκλογές; Σας διαβεβαιώ ότι αυτή την στιγμή η Κυβέρνηση έχει και την εμπιστοσύνη του Λαού και την κοινοβουλευτική δύναμη για να κάνει την δουλειά της και αυτό που μας ζητάει ο Ελληνικός Λαός είναι να κάνουμε την δουλειά μας και τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει.
 
Ερώτηση δημοσιογράφου: Όταν θα πάμε σε εκλογές θα πάμε με τον ίδιο εκλογικό νόμο;
 
Προκόπης Παυλόπουλος: Και νομικά να το πάρετε με τον ίδιο εκλογικό νόμο θα πάμε μέχρι τις επόμενες εκλογές.
 
 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

28-10-2007:Δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου, μετά το πέρας της παρέλασης, για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, στον Βόλο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 28/10/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος αμέσως μετά το τέλος της παρέλασης στο Βόλο έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
« Το μήνυμα της επετείου της 28ης Οκτωβρίου του 1940 είναι τριπλό:
 
ΤΙΜΟΥΜΕ πάντα το διαχρονικό ΟΧΙ, την πρόκληση του ναζισμού και του φασισμού. Τιμούμε όλους εκείνους που αγωνίστηκαν για να είμαστε σήμερα ελεύθεροι. Θυμόμαστε ότι αγωνίστηκαν ενωμένοι. Γι’ αυτό το μεγάλο και σημαντικό το πετύχαμε ενωμένοι στον Τόπο.
 
Και θυμόμαστε πάντα ότι έχει στεριώσει η Δημοκρατία μας αλλά πρέπει να την υπερασπιζόμαστε και αυτήν και τα δικαιώματα του ανθρώπου καθημερινά, γιατί οι κίνδυνοι δεν έχουν εκλείψει. Κυρίως όμως θυμόμαστε τούτο: Πρέπει να παραδώσουμε την Ελλάδα καλύτερη στην επόμενη γενιά. Για να γίνει αυτό, τα μεγάλα και σημαντικά, μόνο ενωμένοι μπορούμε να τα κάνουμε παραμερίζοντας κάθε πρόσχερη διαφορά που δεν έχει καμία σημασία για το μέλλον του Τόπου ».
 
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ