Πε 29 Σεπτεμβρίου 22
Αρχική Blog Σελίδα 725

01-12-2007: Δελτίο Τύπου της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βορειοανατολικής Αττικής

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΥΠΟΔ/ΝΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Β/Α ΑΤΤΙΚΗΣ
 

Μαρούσι, 30-11-2007

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύλληψη δύο (2) ατόμων για κλοπές
 
 
 
Βραδινές ώρες της 28-11-2007 στο Χαλάνδρι, από Αστυνομικούς της Α.Δ., συνελήφθη ένας ανήλικος ημεδαπός, διότι απογευματινές ώρες της ιδίας, κινούμενος πεζός στην περιοχή της Παλλήνης αφαίρεσε τσάντα από γυναίκα και επιβιβάστηκε σε Ι.Χ.Ε. αυτ/το όπου τον ανέμενε συνεργός του.
 
Από την έρευνα του Τ.Α. Παλλήνης προέκυψε ότι ο ανωτέρω από κοινού με τον πατέρα του, ημεδαπό ηλικίας 37 ετών, ο οποίος συνελήφθη την 29-11-2007, και έτερο άτομο το οποίο αναζητείται, είχαν προβεί στην διάπραξη κλοπών με την μέθοδο της απασχόλησης από οικίες και καταστήματα, αποκομίζοντας κυρίως χρήματα και κινητά τηλέφωνα.
 
Μέχρις στιγμής έχουν εξιχνιαστεί-ταυτοποιηθεί εικοσιτέσσερις (24) περιπτώσεις κλοπών στις περιοχές της Παλλήνης, Γέρακα, Αγ. Παρασκευής, Χαλανδρίου και Ν. Ιωνίας.
 
Η έρευνα συνεχίζεται για την εξακρίβωση της συμμετοχής τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
 
Συλληφθέντες με την σε βάρος τους σχηματισθείσα δικογραφία οδηγήθηκαν στον κο. Εισαγγελέα Πλημ/κών Αθηνών και παραπέμφθηκαν σε Ανακριτή.

01-12-2007: Δήλωση του Υπουργού Εσωτερικών, Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου μετά τα εγκαίνια του Πρότυπου Κέντρου Υποδοχής και Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών στη Σάμο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 6977505
Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
     Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος, αμέσως μετά τα εγκαίνια του Πρότυπου Κέντρου Υποδοχής και Φιλοξενίας Λαθρομεταναστών στη Σάμο, επισκέφθηκε στην Αστυνομική Διεύθυνση στο Βαθύ και έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
     «Η επίσκεψή μας εδώ, στην Αστυνομική Διεύθυνση Σάμου, δεν ήταν εθιμοτυπική. Ήταν μια επισκόπηση του τι έχει γίνει και τι πρόκειται να γίνει. Βλέπετε ότι από πλευράς κτιριακής υποδομής η Αστυνομική αυτή Διεύθυνση έχει αλλάξει μορφή και είναι πολύ περισσότερο λειτουργική. Είναι ένα σύγχρονο κτίριο με τεράστιες δυνατότητες. Αλλά δεν αρκεί το κτίριο. Εκείνο που έχει σημασία είναι η μεγάλη ενίσχυση της Αστυνομικής Διεύθυνσης. Η ενίσχυση αυτή μεταφράζεται στο ότι δημιουργείται η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας, ακριβώς για να υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων της καθημερινότητας του πολίτη. Είναι τα δυο Τμήματα, τα οποία αφορούν από τη μία πλευρά την Τροχαία και από την άλλη τα θέματα δίωξης των ναρκωτικών – αυτής της μάστιγας – τα οποία δίνουν μια άλλη διάσταση στην Αστυνομική Διεύθυνση. Όλη αυτή η ενίσχυση πρέπει να συνδυασθεί και με τη δημιουργία – στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο – των Τμημάτων που αφορούν τη δίωξη της λαθρομετανάστευσης, πράγμα το οποίο οργανώσαμε και το οποίο μπαίνει σε λειτουργία με την τοποθέτηση εδώ και των αντίστοιχων συνοριοφυλάκων. Ένα από τα Τμήματα θα βρίσκεται και εδώ, στη Σάμο. Έτσι, παράλληλα με την ίδρυση του Κέντρου Υποδοχής των Λαθρομεταναστών, θα υπάρξει ο Σταθμός αυτός και οι κάτοικοι της Σάμου μπορούν να είναι περήφανοι και για το επίπεδο της Δημοκρατίας τους, και για το επίπεδο της φιλοξενίας τους, αλλά και για το επίπεδο ασφάλειας που η Ελληνική Πολιτεία τους εξασφαλίζει. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Διευθυντή και τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας γιατί αυτό που βλέπετε και αυτό που έχει γίνει είναι η άοκνη προσπάθεια των ανθρώπων της ίδιας της Ελληνικής Αστυνομίας να επιτελέσουν το έργο και την αποστολή τους κατά τρόπο που ταιριάζει σ’ αυτό που λέμε πάντοτε: Η Αστυνομία είναι υπηρέτης του πολίτη, είναι δίπλα στον πολίτη. Σας ευχαριστώ».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

30-09-2007: Σημεία ομιλίας του Yπουργού Εσωτερικών, καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΛ: 210 3393537, 210 3393581
 
 
 
 

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2007

«Ι.        Το 2004 επαγγελθήκαμε τομές και ρήξεις προς την κατεύθυνση της μεταρρύθμισης του Κράτους. Δεν κρύψαμε τα προβλήματα όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Τα αναδείξαμε, αναμετρηθήκαμε μαζί τους και συνεχίζουμε έως την εξάλειψή τους. Και φανήκαμε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, εφαρμόζοντας πιστά την πρώτη φάση του προγράμματός μας και πετυχαίνοντας πολλά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, τόσο σ’ επίπεδο κεντρικού κράτους όσο και σ’ επίπεδο αποκέντρωσης αλλά και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Με 18 νόμους – εκ των οποίων 4 Κώδικες – και πλήθος κρίσιμων προεδρικών διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων, δώσαμε ουσιαστικές λύσεις σε σειρά χρόνιων προβλημάτων και θέσαμε στέρεες βάσεις για το μέλλον: Απλουστεύσαμε σειρά διοικητικών διαδικασιών με καθημερινό χαρακτήρα, περιορίσαμε σημαντικά τη γραφειοκρατία, προωθήσαμε την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στις συναλλαγές Κράτους – πολίτη, αναβαθμίσαμε και επιμορφώσαμε το ανθρώπινο δυναμικό της Διοίκησης.
Στον τομέα της εμπέδωσης της διαφάνειας έγιναν σημαντικά βήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2006 όχι μόνο σταμάτησε η πτωτική πορεία, αλλά «η Ελλάδα για πρώτη φορά από το 2002 σημειώνει βελτίωση», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της παγκοσμίου κύρους οργάνωσης «Διεθνής Διαφάνεια – ΕΛΛΑΣ» – βαθμολογούμενη πέρυσι με 4.4 από 4.3 την τριετία 2003-2005. Οι επιδόσεις της Χώρας, βελτιώνονται περαιτέρω για το 2007, καθώς, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Διεθνούς Διαφάνειας, η Ελλάδα βαθμολογείται με 4.6. Πρέπει επίσης να επισημανθεί ότιέχει αποκατασταθεί πλήρως η αξιοπιστία και το διεθνές κύρος της Χώρας μας και στον τομέα της καταπολέμησης της διαφθοράς. Και αυτό διότι τα στοιχεία τα οποία αποστέλλουμε και αποτελούν τη βάση για τη βαθμολόγησή της Χώρας λαμβάνονται πλέον υπόψη από τη Διεθνή Διαφάνεια ως κρίσιμος παράγοντας διαμόρφωσης των επιδόσεών της στον τομέα αυτόν, σε αντίθεση με την αντιμετώπιση που είχαν τα στοιχεία αυτά από τον ίδιο οργανισμό επί των Κυβερνήσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
            Αλλά και, περαιτέρω, αυξήσαμε θεαματικά την απορροφητικότητα των Π.Ε.Π., αποτρέποντας οριστικά τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών πόρων, διαμορφώσαμε ολοκληρωμένη και ορθολογική στρατηγική για την 4η προγραμματική περίοδο, ενισχύσαμε θεσμικά και οικονομικά τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προωθήσαμε τις ίσες ευκαιρίες μεταξύ γυναικών και ανδρών σε όλο το φάσμα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της Χώρας, διαμορφώσαμε σύγχρονη μεταναστευτική πολιτική και αναβαθμίσαμε την Πολιτική Προστασία.
 
ΙΙ.        Ήδη τα αποτελέσματα της πολιτικής μας είναι ορατά στον πολίτη, ο οποίος μας εμπιστεύθηκε για μία ακόμη φορά, προκειμένου να περάσουμε στη δεύτερη φάση της εφαρμογής του προγράμματός μας και να προχωρήσουμε γρηγορότερα και αποφασιστικότερα προς την κατεύθυνση της προώθησης των μεταρρυθμίσεων και της οριστικής σύγκρουσης με τις κατεστημένες και ξεπερασμένες δομές και νοοτροπίες συντήρησης. Πιο συγκεκριμένα, σ’ αυτή τη νέα θητεία, δίνουμε προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, στις ακόλουθες δράσεις:
Α.        Μεταρρύθμιση της Διοίκησης, με σκοπό την αναβάθμιση τηςποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στον πολίτη και με ριζικό ανασχεδιασμό των υπαρχουσών δομών και διαδικασιών.Η Διοικητική Μεταρρύθμιση που προωθούμε στηρίζεται σε μια διαφορετική φιλοσοφία, αντίστροφη προς εκείνη που είχε ακολουθηθεί στο παρελθόν, ιδίως σε ό,τι αφορά την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του πολίτη προς το Κράτος: Το Κράτος εμπιστεύεται πλήρως και επιβραβεύει τον νομοταγή πολίτη, αλλά τιμωρεί τον παραβάτη. Μόνον έτσι διασφαλίζεται η πιστή τήρηση της νομιμότητας και των αρχών του Κράτους Δικαίου.
Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόζουμε ειδικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τη «Διοικητική Μεταρρύθμιση»,το οποίο εκπονείται για πρώτη φορά, αφού στο Γ΄ Κ.Π.Σ. δεν υπήρξε τέτοιο Πρόγραμμα, με τις γνωστές σε όλους μας συνέπειες για την κατάσταση της Δημόσιας Διοίκησης. Πρόκειται για το σημαντικότερο πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης, τόσο σε εύρος όσο και σε στήριξη, που έχει εκπονηθεί ποτέ για την αναδιοργάνωση των κρισιμότερων δημόσιων υπηρεσιών, ύψους 631 εκ. €, ώστε, στο πλαίσιο της 4ης προγραμματικής περιόδου, να ολοκληρώσουμε τη ριζική ανασυγκρότηση της Διοίκησης, με αιχμή του δόρατος την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την καθιέρωση των ψηφιακών συναλλαγών με τον πολίτη.Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση»ενισχύει – μέσω ολοκληρωμένων παρεμβάσεων αξιοποίησης και εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού, ανασχεδιασμού του θεσμικού πλαισίου και απλούστευσης διαδικασιών, ιδίως χάρη στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών – τους ακόλουθους τομείς:
*                  Της Επιχειρηματικότητας.
*                  Της Κοινωνικής Ασφάλισης.
*                  Της Αγροτικής Πολιτικής.
*                  Της Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
*                  Της Πολιτικής Προστασίας, η οποία αναβαθμίζεται σε υπηρεσία με κομβική θέση στο πλαίσιο του όλου κρατικού μηχανισμού.
*                  Της Μεταναστευτικής πολιτικής.
*                  Της Δικαιοσύνης.
Επισημαίνεται ότι, σε όλους τους ανωτέρω τομείς – άξονες, αποτελεί οριζόντια δράση η προώθηση της ισότητας γυναικών και ανδρών και της διασφάλισης ίσων ευκαιριών σε γυναίκες και άνδρες.
Η μείωση του χρόνου απονομής των συντάξεων, η μείωση του κόστους της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις κατά 25%, η συντόμευση του χρόνου έκδοσης πιστοποιητικών κατά 50%, ο αυστηρός έλεγχος των προμηθειών των νοσοκομείων, η ταχύτερη απονομή της Δικαιοσύνης είναι οι κυριότερες παρεμβάσεις που προβλέπονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Έμφαση έχει δοθεί επίσης σε κοινωνικού χαρακτήρα παρεμβάσεις, όπως είναι η ενίσχυση της προσβασιμότητας των δημόσιων κτιρίων στα ?τομα με Αναπηρίες και η εμπέδωση της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών αλλά και της εν γένει ισότητας των ευκαιριών για όλους. 
            Δείγμα γραφής της προωθούμενης προσπάθειας για ουσιαστική αναδιοργάνωση και εξορθολογισμό της Διοίκησης αποτελεί, άλλωστε, και η ενοποίηση των Υπουργείων που πραγματοποιήθηκε, όπως είναι ιδίως η συγχώνευση των Υπουργείων Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Δημόσιας Τάξης. Με τον τρόπο αυτόν υπηρετείται η αρμονική και αποτελεσματική λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και, τελικά, η απτή βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, ιδίως σε ώρες κρίσης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών.
           
Β.        Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας – απλούστευση και επιτάχυνση των διοικητικών διαδικασιών, ιδίως μέσω της εφαρμογής Ολοκληρωμένης Ψηφιακής Στρατηγικής για τη Δημόσια Διοίκηση και των μεγάλων έργων Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που εκτελεί η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Αιχμή του δόρατος αποτελεί το Εθνικό Σύστημα Αυθεντικοποίησης, καθώς και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, που εκπονείται για πρώτη φορά, για τη «Διοικητική Μεταρρύθμιση». Πολύτιμη προς την κατεύθυνση της προώθησης της απλούστευσης διαδικασιών υπήρξε και η εμπειρία που αποκτήθηκε κατά τις πρόσφατες πυρκαγιές και τις διαδικασίες για την ενίσχυση των πυροπλήκτων. Κατά τα λοιπά:
            Ειδικότερα, το Εθνικό Σύστημα Αυθεντικοποίησης στο οποίο θα συνδεθούν όλα τα επιμέρους ψηφιακά συστήματα που αναπτύσσουν οι δημόσιοι φορείς, διαρθρώνεται σε τρία, άρρηκτα συνδεδεμένα, μέρη:
α.   Το Δίκτυο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ», το οποίο έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία σε 2.000 φορείς και θα φθάσει, ως το τέλος του έτους, τους 2.900 φορείς.
β.   Την Κεντρική Δικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ».
γ.  Τη διαχείριση των ψηφιακών πιστοποιητικών του Δημοσίου.
 
            Με τον τρόπο αυτόν επιτυγχάνονται ασφαλείς ψηφιακές συναλλαγές της Διοίκησης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, οι οποίες πιστοποιούνται με βάση Ενιαίο Αριθμό Πρόσβασης, εξασφαλίζεται η διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων όλων των φορέων του Δημοσίου και διευκολύνεται η προσβασιμότητα των δημόσιων διαδικτυακών τόπων, αφού όλοι ακολουθούν ενιαία πρότυπα.
Γ.         Παράλληλα, συνεχίζονται και διευρύνονται οι ακόλουθες προσπάθειες εκσυγχρονισμού της Διοίκησης:
*                  Μετατροπή των ΚΕΠ σε Κέντρα Ολοκληρωμένων Συναλλαγών, τα οποία, αξιοποιώντας στο έπακρο τις εφαρμογές της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, προσφέρουν στον πολίτη και τις επιχειρήσεις το διοικητικό προϊόν που επιθυμεί, απαλλάσσοντάς τον από την ταλαιπωρία της επαφής με περισσότερες ενδιάμεσες υπηρεσίες για τη συλλογή ενδιάμεσων πιστοποιητικών και συντομεύοντας σημαντικά τον χρόνο εξυπηρέτησής του. Η προετοιμασία που έγινε την προηγούμενη τριετία, αρχικά σε επίπεδο εξασφάλισης της βιωσιμότητάς τους και στη συνέχεια σε επίπεδο εξοπλισμού τους με νέες, ελκυστικές για τον πολίτη διαδικασίες, απέδωσε θεαματικά αποτελέσματα: Ο αριθμός των υποθέσεων που διεκπεραιώθηκαν τα τρία τελευταία χρόνια από τα ΚΕΠ εξαπλασιάσθηκε, ενώ, ως το τέλος του 2007, αναμένεται να αυξηθούν κατά πάνω από 8 φορές σε σχέση με το 2003.
*                  Γενίκευση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ανταλλαγής εγγράφων μεταξύ των υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο Τομέα διαθέτουν προσωπικό υπολογιστή και χρησιμοποιούν το δίκτυο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ» για να διεκπεραιώνουν τις εργασίες τους. Παράλληλα, η σύνταξη, διαχείριση και ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα, ενώ διευκολύνεται η πρόσβαση όλων των πολιτών στη δημόσια πληροφορία.
*                  Οι δημόσιες υπηρεσίες μειώνουν σημαντικά τα διοικητικά εμπόδια που επιβάλλουν σε πολίτες και επιχειρήσεις και χρησιμοποιούν καινοτόμες πρακτικές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, προκειμένου να ενισχύσουν τη διαφάνεια, την επιχειρηματικότητα και την παραγωγικότητα.
*                  Συνεχίζεται και διευρύνεται η προσπάθεια περιορισμού των συναρμοδιοτήτων των Υπουργείων, αυτεπάγγελτης αναζήτησης δικαιολογητικών από την ίδια την υπηρεσία για λογαριασμό του πολίτη – επιπλέον των 208 που καθιερώσαμε στην προηγούμενη θητεία μας και μάλιστα υποχρεωτικής – της σταδιακής κατάργησης υποβολής δικαιολογητικών και πιστοποιητικών κάθε είδους, καθώς και της προώθησης της τηλεδιάσκεψης και της κανονιστικής μεταρρύθμισης.
Δ.         Αποτελεί πεποίθησή μας ότι η διοικητική μεταρρύθμιση μπορεί να προχωρήσει και να πετύχει στην πράξη μόνον εφόσον στηριχθεί από το ανθρώπινο κεφάλαιο της Διοίκησης, το οποίο πρέπει να ενεργοποιηθεί και να αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση αυτή. Στο πλαίσιο αυτό:
*                  Αντιμετωπίζουμε και επιλύουμε σταδιακά τα προβλήματα του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα ζητήματα μισθολογικής πολιτικής τίθενται σε νέα, αναβαθμισμένη θέση, εξορθολογίζονται και διορθώνονται διαρκώς, με στόχο τη δημιουργία ενός συστήματος αμοιβών που να αποκαθιστά χρόνιες αδικίες μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών, να αυξάνει την παραγωγικότητα των υπαλλήλων και να αποτελεί κίνητρο για την ορθολογικότερη κινητικότητά τους.
*                  Εφαρμόζεται, από 1.1.2008, ο νέος Υπαλληλικός Κώδικα, ώστε να προλάβουν οι δημόσιες υπηρεσίες να προετοιμασθούν, ιδίως όσον αφορά την αποτελεσματική εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης, το οποίοδιαμορφώθηκε από κοινού με την ΑΔΕΔΥ. Βασική καινοτομία του νέου συστήματος – πέρα από το κοινωνικό του πρόσωπο – αποτελεί η αντικειμενικοποίηση, κατά το μεγαλύτερο μέρος, των κριτηρίων επιλογής των προϊσταμένων, τα οποία για πρώτη φορά, υπερτερούν σε συντριπτικό βαθμό των υποκειμενικών, αφορούν τα επαγγελματικά-τεχνικά προσόντα, την εργασιακή-διοικητική εμπειρία και τις ικανότητες-δεξιότητες των υπαλλήλων και αξιολογούνται βάσει συγκεκριμένων μορίων. Με τον τρόπο αυτόν τίθεται τέρμα στις αναξιοκρατικές πρακτικές του παρελθόντος, που είχαν καταδικάσει τη Δημόσια Διοίκηση τα τελευταία 20 χρόνια σε αναποτελεσματικότητα και αδράνεια. ?λλωστε, σε συνεχή συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ, προχωρούμε άμεσα στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη διαβούλευση και τη συλλογική διαπραγμάτευση, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία του Υπαλληλικού Κώδικα.
*                  Ενισχύεται και διευρύνεται η εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, εξειδίκευση και διαρκής επιμόρφωση των υπαλλήλων της Διοίκησης, κεντρικής και περιφερειακής, καθώς και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ιδίως μέσω των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και των Περιφερειακών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης που ιδρύσαμε στην προηγούμενη θητεία μας. Στόχος μας είναι να έχουν όλοι οι υπάλληλοι πρόσβαση στη γνώση, η οποία αποτελεί επένδυση για τη Διοίκηση. ?λλωστε σχετική μέριμνα έχει ληφθεί και στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση» για την 4η προγραμματική περίοδο.
 
III.       Αποκέντρωση – Τοπική Αυτοδιοίκηση
 
Α.        Όπως έχω τονίσει επανειλημμένα, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτελούν κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών, ιδίως ενόψει του Δ΄ Κ.Π.Σ., στο πλαίσιο του οποίου αναβαθμίζεται ο ρόλος τους ως κορυφαίων φορέων περιφερειακής ανάπτυξης. Με δεδομένο μάλιστα ότι πάνω από το 80% των πόρων του Δ΄ Κ.Π.Σ., δηλαδή πάνω από 36 δις ευρώ, κατευθύνεται στην Περιφέρεια, αντιλαμβάνεται κανείς πόσο καλά προετοιμασμένοι πρέπει να είναι οι ΟΤΑ για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην επερχόμενη πρόκληση.
Επισημαίνεται ότι, για πρώτη φορά, εκπονήθηκε ειδικό Επιχειρησιακό Σχέδιο για την 4η Προγραμματική περίοδο 2007-2013 – το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς – και υπήρξε συστηματική και έγκαιρη προετοιμασία, ώστε ν’ αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες και οι κακές επιδόσεις του Γ΄ Κ.Π.Σ. Γιατί – και δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό – τα τρία και πλέον χρόνια της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ο μέσος όρος απορροφητικότητας των 13 Π.Ε.Π. ήταν μόλις 15,6%. Σήμερα, και μετά από 3 χρόνια διορθωτικών παρεμβάσεων, ο μέσος όρος ξεπέρασε το 67%, αποδεικνύοντας ότι η συστηματική προσπάθεια μπορεί να ανατρέψει τις κακές επιδόσεις που προκάλεσε η έλλειψη προετοιμασίας από τις Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Αυτό σημαίνει ότι το τελευταίο αυτό χρονικό διάστημα είχαμε τετραπλάσια ποσοστά απορρόφησης απ’ ό,τι η προηγούμενη Κυβέρνηση για τριάμισι χρόνια! Με αυτά τα δεδομένα μπαίνουμε στην 4η προγραμματική περίοδο με ευοίωνες προοπτικές, αφού πλέον γνωρίζουμε ότι θα πορευθούμε με στρατηγική και σχέδιο για να πετύχουμε το μέγιστο των αναπτυξιακών επιδόσεων. Προς την κατεύθυνση αυτή ιδιαίτερα σημαντική είναι η πρόβλεψή μας για τη σύσταση των 13 Αναπτυξιακών Οργανισμών Περιφέρειας: Ένας στην έδρα κάθε Περιφέρειας, με τη μορφή ανώνυμης εταιρίας στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ, για την υποστήριξη του αναπτυξιακού σχεδιασμού αλλά και της εκτέλεσης των έργων σε κάθε Περιφέρεια. Με τον τρόπο αυτόν – και σε συνδυασμό με τη σύσταση των δύο ανώνυμων εταιριών, της ΔΗΜΟΣ Α.Ε. και της ΝΟΜΟΣ Α.Ε. για τις οποίες θα γίνει λόγος παρακάτω – ενισχύεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση τόσο σ’ επίπεδο τεχνογνωσίας όσο και σ’ επίπεδο στελεχιακού δυναμικού και διασφαλίζεται η αναπτυξιακή προοπτική των τοπικών κοινωνιών με πλήρη σεβασμό στη συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια των ΟΤΑ.
Β.        Παράλληλα, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται ο διάλογος που έχει ξεκινήσει ο Πρωθυπουργός με τους εκπροσώπους της ΚΕΔΚΕ και της ΕΝΑΕ για το μέλλον της διοικητικής διαίρεσης της Χώρας, ιδίως με γνώμονα τη δημιουργία ισχυρότερων και αποτελεσματικότερων ΟΤΑ. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουμε ήδη θεσμοθετήσει ουσιαστικά κίνητρα, ιδίως με τον νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, τα οποία θα εξειδικεύσουμε και θα ενισχύσουμε περαιτέρω, επίσης σε συνεργασία με τα συλλογικά όργανα εκπροσώπησης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Γ.         Οι τομές και οι μεταρρυθμίσεις μας κατά τα τριάμισι χρόνια που προηγήθηκαν σε ό,τι αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση κατέτειναν σταθερά στην εξυπηρέτηση ενός κοινού σκοπού, που αποτελεί αξίωμα για μας και εξακολουθεί να διατρέχει όλο το φάσμα της πολιτικής μας για την Τοπική Αυτοδιοίκηση: Τη δημιουργία Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην υπηρεσία του πολίτη, με σταθερούς πόρους και αναπτυξιακό προσανατολισμό, η οποία συνιστά ισχυρό φορέα τοπικής δημοκρατίας και περιφερειακής ανάπτυξης.
Πολλά και σημαντικά βήματα έγιναν προς την κατεύθυνση αυτή κατά την προηγούμενη θητεία μας: Κατορθώσαμε ν’ αποδίδονται στους ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού στο ακέραιο όλοι οι θεσμοθετημένοι πόροι, σε αντίθεση με την πολιτική των παρακρατήσεων που υιοθέτησαν, δυστυχώς, οι Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ. Σχεδιάσθηκε και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «ΘΗΣΕΑΣ», το οποίο, δίνοντας στους 3,5 δις ευρώ για 5 χρόνια με αντικειμενικά και αμιγώς αναπτυξιακά κριτήρια και με πάνω από 14.600 προενταγμένα έργα, βελτιώνει και διευκολύνει την καθημερινότητα των τοπικών κοινωνιών. Ακολούθησε η σταδιακή διαμόρφωση σύγχρονου και ευέλικτου θεσμικού πλαισίου – με αιχμή του δόρατος τον νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων – με ξεκάθαρες και διευρυμένες αρμοδιότητες. Οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις απαλλάχθηκαν από το βάρος των προνοιακών επιδομάτων και οι πόροι τους τετραπλασιάσθηκαν. Επίσης οι ΟΤΑ ενισχύθηκαν στην προσπάθειά τους να εξοικειωθούν και να εφαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών καθώς και να επωφεληθούν από τις ευεργετικές συνέπειες της εισαγωγής της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενώ διευκολύνθηκαν στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών επενδυτικού, αναπτυξιακού, αλλά και διεθνούς χαρακτήρα. Το προσωπικό τους απέκτησε ουσιαστικές ευκαιρίες επιμόρφωσης και σύντομα θα έχει τη δυνατότητα – όπως και τα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης με τον Υπαλληλικό Κώδικα – να κρίνεται αξιοκρατικά και να αξιοποιείται ανάλογα με τις ικανότητές του, γεγονός που θα αποβεί, φυσικά, προς όφελος των ίδιων των πολιτών.
Τους ανωτέρω στόχους προσπαθούμε να τους διευρύνουμε και κατά την νέα θητεία μας, πατώντας όμως πλέον στην καλή προετοιμασία που έχει προηγηθεί αλλά και στην άριστη συνεργασία που έχουμε πάντοτε με την ΚΕΔΚΕ και την ΕΝΑΕ. Προς την κατεύθυνση αυτή δίνουμε έμφαση:
*                  Στην περαιτέρω ενίσχυση των πόρων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, προκειμένου να εμπεδωθεί η οικονομική αυτοτέλειά τους και να μπορούν να ανταποκρίνονται με επάρκεια στο επίπεδο των υπηρεσιών που αξιώνουν οι πολίτες των τοπικών κοινωνιών. 
*                  Στην ολοκλήρωση του σχεδίου νόμου για την καθιέρωση των Μητροπολιτικών Συνεργασιών.
*                  Στην ψήφιση του νέου Κώδικα για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, κατά το πρότυπο του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Έτσι, και η Ν.Α. θ’ αποκτήσει το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που της έλλειπε τα τελευταία 10 χρόνια, με το οποίο θα της αποδοθούν όλες οι αρμοδιότητες που της ανήκουν.
*                  Στη σύσταση των δύο ανώνυμων εταιριών, της ΔΗΜΟΣ Α.Ε. για τους ΟΤΑ πρώτου βαθμού και της ΝΟΜΟΣ Α.Ε. για τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, οι οποίες θ’ αναλάβουν την πιστοποίηση και υποστήριξη, τόσο σ’ επίπεδο τεχνογνωσίας, όσο και σ’ επίπεδο υποδομών και εξειδικευμένου στελεχιακού δυναμικού, των ΟΤΑ, ενισχύοντας και στηρίζοντας τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες τους και, συμβάλλοντας έτσι, στην καλύτερη απορρόφηση των πόρων επ’ ωφελεία των τοπικών κοινωνιών.
*                  Εντείνουμε την αναβάθμιση του προσωπικού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, στην εξοικείωσή του με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και στην εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωσή του. Παράλληλα εφαρμόζουμε το νέο Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, ο οποίος αντικατέστησε ένα αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο 26ατίας, επιτρέποντας και στο προσωπικό των ΟΤΑ να εξελίσσεται και να αναδεικνύεται αξιοκρατικά, όπως ακριβώς και το προσωπικό της Δημόσιας Διοίκησης. ?λλωστε, η ενεργοποίηση και η παροχή κινήτρων στο ανθρώπινο κεφάλαιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ουσιώδης όρος για την επιτυχή μετάβαση στην 4η προγραμματική περίοδο και, τελικά, για την ουσιαστική προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης.
 
IV.       Μεταναστευτική πολιτική
 
Τα τελευταία τριάμισι χρόνια διαμορφώσαμε σύγχρονη μεταναστευτική πολιτική, από τις πιο προοδευτικές στην Ε.Ε., με πλήρη σεβασμό στα κάθε είδους δικαιώματα των υπηκόων τρίτων χωρών. Καθιερώσαμε το καθεστώς των επί μακρόν διαμενόντων, διευκολύναμε την οικογενειακή επανένωση των μεταναστών, συστήσαμε την Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική Ένταξη των Μεταναστών, ενοποιήσαμε την άδεια διαμονής με την άδεια εργασίας, θεσπίσαμε κανόνες για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων και προχωρήσαμε στη νομιμοποίηση των παράνομων μεταναστών, δίνοντας ευκαιρία νομιμοποίησης σε πάνω από 180.000 παράνομους υπηκόους τρίτων χωρών (στις 30.9.2007 έληξε και η τελευταία προθεσμία που δόθηκε).
*                  Βασική μας προτεραιότητα αποτελεί πλέον η επιτυχής εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Προγράμματος για την Κοινωνική Ένταξη των Μεταναστών («ΕΣΤΙΑ), στο πλαίσιο του οποίου λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα, τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και σ’ επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών, μέσω επιχειρησιακών υποπρογραμμάτων ανά τομέα ένταξης, έτσι ώστε, για πρώτη φορά, να εφαρμόσει η Χώρα μας σύγχρονη και οργανωμένη πολιτική κοινωνικής ένταξης.
*                  Με τη δημιουργία μάλιστα του ενιαίου Υπουργείου Εσωτερικών δρομολογούμε τη δημιουργία όσο το δυνατόν ενιαίου φορέα για τη μετανάστευση και τη λαθρομετανάστευση, ο οποίος θ’ αναλάβει τη διαχείριση όλων των πτυχών του μεταναστευτικού φαινομένου. Έτσι, θα υπάρξει και στον τομέα αυτόν ενιαία και αρμονική συνεργασία και συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
 
V.        Δημόσια Τάξη και Ασφάλεια – Πολιτική Προστασία
 
Πρώτιστο μέλημά μας είναι η διάθεση των κάθε είδους οργάνων της δημόσιας τάξης στην υπηρεσία του Ανθρώπου και του Πολίτη, με πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων του. Εδώ εντάσσεται ως προτεραιότητα η διασφάλιση της αγαστής και αποτελεσματικής συνεργασίας των 3 ένστολων σωμάτων που υπάγονται στο, ενιαίο πλέον, Υπουργείο Εσωτερικών, αφενός με την αναβαθμισμένη Πολιτική Προστασία και, αφετέρου, με τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς και ιδίως τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού.
Προς την κατεύθυνση αυτή:
Α.        Προχωρούμε σταδιακά στην επίλυση των εναπομεινάντων προβλημάτων του προσωπικού των ανωτέρω σωμάτων, τόσο σε θεσμικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο, ενισχύοντας τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σ’ αυτό και το κοινωνικό σύνολο. Η Κυβέρνηση ξεκίνησε στην προηγούμενη θητεία της και θα ολοκληρώσει σε αυτή τη θητεία την εκπλήρωση των δεσμεύσεών της σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά ζητήματα των Σωμάτων Ασφαλείας. Αλλά και, περαιτέρω, λαμβάνουμε ειδική μέριμνα, ηθική και υλική, για τους χαμηλόβαθμους αστυνομικούς, πυροσβέστες, ειδικούς φρουρούς, συνοριοφύλακες και αγροφύλακες, οι οποίοι βρίσκονται σταθερά στο πλευρό των πολιτών που τους έχουν ανάγκη, εκτελώντας το καθήκον τους συχνά υπό αντίξοες
συνθήκες.
Β.        Μελετάται η ίδρυση επιτελικού οργάνου, συντονιστικού της δράσης της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και της προσφάτως ιδρυθείσας Ελληνικής Αγροφυλακής. Σκοπός της θεσμικής αυτής καινοτομίας είναι η αρμονική συνεργασία των Σωμάτων αυτών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, χωρίς βεβαίως να θίγεται στον πυρήνα της η αυτοτέλεια του ρόλου και της αποστολής τους. Όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένα, η Ελληνική Αγροφυλακή θα προσανατολισθεί ιδίως σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Αναφέρεται ενδεικτικά ο έλεγχος εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για τη μόλυνση και ρύπανση του εδάφους και των υδάτων, τη διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων, τη διανομή και χρήση φυτοφαρμάκων και γενετικά τροποποιημένων οργανισμών κλπ. Επίσης θα συμμετέχει στις προσπάθειες για την πρόληψη των φυσικών καταστροφών αλλά και στην αντιμετώπιση των συνεπειών τους.
Γ.         Πέραν τούτου:
*                  Θωρακίζουμε πλήρως τα δικαιώματα των πολιτών, λαμβάνοντας, παράλληλα, ειδική μέριμνα για την προστασία ειδικών ομάδων του πληθυσμού, όπως είναι οι ανήλικοι, οι υπερήλικες, οι επαγγελματίες, οι μειονότητες και οι οικονομικοί μετανάστες.
*                  Συνεχίζουμε την αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και καλύπτουμε σταδιακά τις κενές οργανικές θέσεις στα Σώματα Ασφαλείας (Αστυνομία – Πυροσβεστική – Αγροφυλακή), στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων μας.
*                  Προωθούμε συστηματικά την απαλλαγή των Σωμάτων Ασφαλείας από καθήκοντα που είναι ξένα προς την αποστολή τους και τα αποσπούν από το πρώτιστο μέλημά τους που είναι η θωράκιση της ασφάλειας των πολιτών.
*                  Θέλουμε τον Αστυνομικό, τον Ειδικό Φρουρό, τον Πυροσβέστη τον Συνοριοφύλακα και τον Αγροφύλακα στο δρόμο, στη γειτονιά, στους αγρούς, κοντά στον πολίτη, αρωγό και συμπαραστάτη του. Γι’ αυτό και αυξάνουμε τις περιπολίες, στοχοποιούμε την εγκληματικότητα και προσανατολίζουμε τα Σώματα Ασφαλείας σταθερά προς την κατεύθυνση αυτή. 
*                  Προτεραιότητά μας αποτελεί η δια βίου εκπαίδευση των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας. Προς την κατεύθυνση αυτή βελτιώνουμε τη σχετική υλικοτεχνική υποδομή, αξιοποιούμε τις εφαρμογές των μέσων πληροφορικής και επικοινωνιών και αυξάνουμε τους πόρους, με γνώμονα τη διαμόρφωση σύγχρονου και ορθολογικού εκπαιδευτικού συστήματος, προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
*                  Αναμορφώνουμε το Πειθαρχικό Δίκαιο των ενστόλων, σε πλήρη συμμόρφωση προς τις επιταγές του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
*                  Προχωρούμε με γοργούς ρυθμούς στην έκδοση των προβλεπόμενων από τον ν. 3144/2003 προεδρικών διαταγμάτων σχετικά με τους όρους και τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας.
*                  Συνεργαζόμαστε με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων στα Σώματα Ασφαλείας, οικοδομώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με το προσωπικό, με γνώμονα τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών. Πιστεύουμε στη δημοκρατική και με ευαισθησία λειτουργία των Σωμάτων Ασφαλείας, τόσο στο εσωτερικό τους όσο και προς την κοινωνία και δεσμευόμαστε ότι θα εντείνουμε τις προσπάθειές μας προς την κατεύθυνση της εξάλειψης των ακραίων συμπεριφορών και των κάθε είδους αντιπαλοτήτων και τη διαμόρφωση αγαστής συνεργασίας τους προς την κοινωνία.  
*                  Ειδικότερα, όσον αφορά την Ελληνική Αστυνομία, συγκροτείται Επιτροπή με έργο τον επανακαθορισμό των στόχων (φρούρηση- επιτήρηση-διάθεση μέσων), ώστε να εξοικονομηθούν και να απελευθερωθούν αστυνομικές δυνάμεις και μέσα χάριν της προστασίας των πολιτών.
 
VI.       Όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός, προχωρούμε άμεσα:
 
*                  Στην ολοκλήρωση, όπως προβλέπει το Σύνταγμα, της αναθεωρητικής διαδικασίας που έχει ήδη ξεκινήσει. Και τώρα καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Ιδίως η Αξιωματική Αντιπολίτευση, η οποία είχε, στην πρώτη φάση της Αναθεώρησης, συμφωνήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις, καλείται ν’ αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Εάν εμμείνει στη στείρα και προσχηματική άρνηση που υπονόησε χθες ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, θα έχει υποτάξει μια κορυφαία θεσμική και πολιτική προτεραιότητα στο βωμό κομματικών και εσωκομματικών σκοπιμοτήτων.
*                  Στην τροποποίηση του εκλογικού νόμου, χωρίς αιφνιδιασμούς και με πλήρη σεβασμό στους θεσμούς. Τασσόμαστε υπέρ της ψήφισης ενός εκλογικού νόμου που διασφαλίζει την κυβερνητική σταθερότητα, χωρίς όμως να θίγει την υφιστάμενη αναλογικότητα.
*                  Στην προώθηση προς ψήφιση στη Βουλή του εκτελεστικού του Συντάγματος νόμουγια την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος από τους εκλογείς που βρίσκονται εκτός της Ελληνικής Επικράτειας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ενίσχυση των δεσμών του Οικουμενικού Ελληνισμού με την Πατρίδα. Ήδη το προσχέδιο του νόμου έχει δοθεί προς διαβούλευση στα Κόμματα, καθώς και στο Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, ενώ συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, προκειμένου να υπάρξει ευρύς και γόνιμος διάλογος πριν από την οριστικοποίησή του.
Ακριβώς για να προετοιμασθούμε προς την κατεύθυνση αυτή, ξεκινούμε άμεσα την οργάνωση των διαδικασιών που απαιτούνται για την κατάθεση δικαιολογητικών στα Ελληνικά Προξενεία, ώστε οι ομογενείς μας να μπορέσουν να εφοδιασθούν με δελτία αστυνομικής ταυτότητας εκεί όπου μόνιμα διαμένουν.
 
VII.     Κυρίες και κύριοι, οι επιμέρους δράσεις, με τις οποίες εξειδικεύεται η πολιτική μας για την επανίδρυση του Κράτους και τη σταθερή αναβάθμιση της καθημερινότητας του πολίτη, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Είναι γεγονός ότι η στασιμότητα και η δυσκαμψία έχει δώσει τη θέση της σε μία ορατή κινητικότητα και ευελιξία, απαλλαγμένη από τη στενή και πελατειακή λογική του πολιτικού κόστους, με κοινωνική ευαισθησία και κοινωνικό προσανατολισμό. Δεσμευόμαστε ότι προχωράμε και σε αυτή τη θητεία με σχέδιο και όραμα, αφήνοντας οριστικά πίσω μας την ακινησία και την αναποτελεσματικότητα και θέτοντας υγιείς και στέρεες βάσεις για το καλύτερο μέλλον που δικαιούται η Χώρα μας ».
 

            ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

30-09-2007: Παρέμβαση του Υπουργού Εσωτερικών στη Βουλή σχετικά με την Έκθεση της «Διεθνούς Διαφάνειας»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 30/9/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος σε παρέμβασή του στη Βουλή σήμερα (30-09-2007) και ώρα 00.45, σχετικά με την έκθεση της «Διεθνούς Διαφάνειας», είπε τα εξής:
 
« Μια σύντομη απάντηση απλώς και μόνο, διότι η συνολική απάντηση θα υπάρξει από την πλευρά μου αύριο. Επειδή αναφέρθηκε η κα. Διαμαντοπούλου ενδεικτικά στα θέματα των δεικτών διαφθοράς και τί έχει γίνει, τονίζω τούτο:
 
Επικαλούμενος, κα. Διαμαντοπούλου, και τη διεθνή σας εμπειρία, υποθέτω ότι ανεξάρτητα από τις υποκειμενικές γνώμες του καθενός, υπάρχουν μετρήσεις, τις οποίες δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς. Επειδή είναι πολύ πρόσφατο το πόρισμα της Μ.Κ.Ο «Διεθνής Διαφάνεια» -και ελπίζω να μην αμφισβητείτε το κύρος της- θα ήθελα να θυμίσω ότι επί των ημερών τού ΠΑΣΟΚ η Ελλάδα διολίσθαινε σταδιακά και σταθερά. Ήταν μονίμως το μαύρο πρόβατο της κατάταξης.
 
Τα δύο τελευταία χρόνια -και είναι στη διάθεση όλων των συναδέλφων οι εκθέσεις της Μ.Κ.Ο «Διεθνής Διαφάνεια»- πάμε μπροστά. Πέρυσι ανεβήκαμε στη βαθμολογία για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Φέτος συνεχίσαμε την άνοδο της βαθμολογίας μας και, το κυριότερο, επίσης για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια, αποδέχεται πλήρως η «Διεθνής Διαφάνεια» την αξιοπιστία των ελέγχων που εμείς διαβιβάζουμε. Κάτι που αμφισβητούσε έντονα επί των ημερών του ΠΑΣΟΚ.
 
Αν αυτά κατά τη γνώμη του ΠΑΣΟΚ είναι αμελητέα, είναι δικό του ζήτημα. Πάντως, η Ελλάδα πάει μπροστά είτε το θέλει, είτε δεν το θέλει το ΠΑΣΟΚ. Αν το απασχολούν άλλα θέματα και αυτά το εμποδίζουν να δει την πραγματικότητα, είναι δικό του θέμα και δε θα μπω σε αυτά.
 
Η αλήθεια είναι μια. Από τους Διεθνείς Οργανισμούς αναγνωρίζεται η προσπάθεια που κάνει αυτή η Κυβέρνηση. Μακάρι να την είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ όλα αυτά τα χρόνια. Δυστυχώς η τακτική του ήταν συγκάλυψη και ανοχή.
 
Και κάτι άλλο επειδή αναφέρθηκε σε θέματα τα οποία αφορούν ομόλογα και άλλα η κα Διαμαντοπούλου: Ακριβώς εμείς δεν ανεχόμαστε τίποτα, γι’ αυτό όλα βγαίνουν στο φως. Και ακριβώς επειδή το ΠΑΣΟΚ τα συγκάλυπτε όλα, είχαμε το δράμα, το σκάνδαλο, το έγκλημα του Χρηματιστηρίου. Οι διαφορές είναι ορατές και νομίζω ότι καλό είναι να μην αμφισβητούμε αυτό που πάει να γίνει. Γιατί είναι μια αρχή την οποία όλοι πρέπει να ακολουθήσουμε. Το ποτάμι δεν πρέπει να ξαναγυρίσει πίσω ποτέ. Αν γυρίσουμε στην εποχή της ανοχής, της μετριοκρατίας και της συγκάλυψης που από το ΄81 έζησε η Ελλάδα, νομίζω ότι θα κάνουμε πολλά βήματα πίσω και είναι κρίμα. Τουλάχιστον επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας και Καραμανλή αυτά δεν πρόκειται να συμβούν.
 
Ευχαριστώ πολύ κυρία Πρόεδρε».
 
(Ομιλία κας Διαμαντοπούλου)
 
Υπουργός(δευτερολογία):
« Η Βουλή είναι forum αληθείας και θα υπάρχουν απαντήσεις. Λυπάμαι που θα το πω για την κα Διαμαντοπούλου που είναι ένας πολιτικός ήπιων τόνων και συνήθως είναι ακριβής.
 
Κα Διαμαντοπούλου, εγώ επικαλέστηκα στοιχεία. Αυτό είναι το ΠΑΣΟΚ, το οποίο εκπροσωπείτε διαχρονικά, το ΠΑΣΟΚ το οποίο επιλεκτικά εμφανίζει ό,τι θέλει. Διότι δεν είπατε στην Εθνική Αντιπροσωπεία ότι αυτά τα στοιχεία που εμφανίσατε μετρούσαν τότε περίπου 145 χώρες ενώ τώρα μετρούν 180. Και δεν είπατε κα Διαμαντοπούλου κάτι, ότι το αντικειμενικό στοιχείο τής «Διεθνούς Διαφάνειας» είναι πώς βαθμολογεί την κάθε χώρα -ένα το κρατούμενο- και, δεύτερον, ποιά είναι η αξιοπιστία των στοιχείων που εμφανίζει.
 
Ρωτώ το εξής, και ρωτώ την ΄Αννα Διαμαντοπούλου που διετέλεσε και Επίτροπος στην Ευρωπαϊκή Ένωση: Ποιά ήταν η βαθμολογία της Ελλάδος από πλευράς «Διεθνούς Διαφάνειας» επί των ημερών σας ως το 2004 και ποιά είναι σήμερα; Τί βαθμό είχαμε τότε, τί βαθμό έχουμε σήμερα; Δεύτερον τί αποδεχόταν από πλευράς αξιοπιστίας τών ελέγχων τότε, τί αποδέχεται σήμερα η «Διεθνής Διαφάνεια»; Και πέστε μου, συγκρίνετε τη βαθμολογία της Ελλάδος από πλευράς κατάταξης χωρίς να υπολογίζετε τον αριθμό χωρών που βάνει κάθε χρόνο μέσα η «Διεθνής Διαφάνεια»; Αυτά είναι τα στοιχεία με τα οποία τόσα χρόνια δουλεύατε σαν ΠΑΣΟΚ; Αυτή είναι η μεγάλη -πραγματικά μεγάλη- αναξιοπιστία των στοιχείων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ».  

30-09-2007: Ο Υπουργός Εσωτερικών παρέστη ως Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στις εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης των Εθνικών μας Ευεργετών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 30/9/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος εκπροσώπησε την Κυβέρνηση στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σήμερα (30-09-2007) για την Ημέρα Μνήμης των Εθνικών μας Eυεργετών.
 
Συγκεκριμένα, ο κ. Υπουργός παρέστη στη δοξολογία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών και κατόπιν στην επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη όπου και κατέθεσε στεφάνι.
 
Μετά το πέρας της δοξολογίας, ο κ. Υπουργός σε δηλώσεις του στα Μ.Μ.Ε. είπε τα εξής:
 
Ερώτηση: Πώς καθιερώθηκε η σημερινή μέρα;
 
Απάντηση: «Έπρεπε να έχει καθιερωθεί εδώ και χρόνια. Έφθασε η στιγμή να ολοκληρώσουμε την απόδοση της οφειλόμενης τιμής σε εκείνους οι οποίοι με τις πράξεις αλλά και με το παράδειγμά τους έδωσαν το υπέρτατο νόημα της κοινωνικής αλληλεγγύης.
 
Οι Εθνικοί Ευεργέτες, ως πρόσωπα και ως παράδειγμα εμπνέουν πάντοτε τους Έλληνες. Και αυτό αποδείχτηκε και σήμερα. Η ψυχή του Έλληνα διαπνέεται πάντοτε από την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, από την κοινωνική αλληλεγγύη. Το είδαμε κατά την πρόσφατη τραγωδία με τις πυρκαγιές. Είδαμε ξανά όλους τους Έλληνες να προσφέρουν ,να θέλουν να συνδράμουν την όλη προσπάθεια . Γι’ αυτό είμαστε υπερήφανοι.
 
Σήμερα τιμώνται και τα πρόσωπα και το παράδειγμα. Σήμερα, δηλαδή, με το Π.Δ. 1/2007 και τη μέρα που καθιέρωσε, τιμώνται και οι ευεργέτες και η ευεργεσία ».
 
Ερώτηση : Η σημερινή μέρα τί θα περιλαμβάνει;
 
Απάντηση : « Το Π.Δ. προβλέπει την όλη διαδικασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι το Π.Δ. καθιερώνει, όπως σας είπα προηγουμένως, την Ημέρα Μνήμης για τα πρόσωπα αλλά και το παράδειγμα το οποίο πρέπει να τιμούμε εμπράκτως, κάθε φορά, διαχρονικά. Και νομίζω τούτο αποδείχτηκε και πρόσφατα. Αυτό πρέπει να μας κάνει να σκεφτούμε ότι η ελληνική ψυχή ιδίως στα δύσκολα φαίνεται ».

  

28-09-2007:Συμμετοχή του Υπουργού Εσωτερικών στο Ατυπο Συμβούλιο των Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε.(Λισσαβόνα 1-2/10/2007)

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 28/09/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, θα μεταβεί τη Δευτέρα (01-10-2007) στη Λισσαβόνα, προκειμένου να συμμετάσχει στο ?τυπο Συμβούλιο Υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. κατόπιν προσκλήσεως του Υπουργού Εσωτερικών της Πορτογαλίας κ. Rui Pereira.
 
Τα θέματα που πρόκειται να συζητηθούν κατά την διάρκεια του Συμβουλίου είναι:
  • H πρόληψη της τρομοκρατίας και
  • Η εφαρμογή της τεχνολογίας στην ενοποιημένη διαχείριση των συνόρων

27-09-2007: Ορκωμοσία Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Εσωτερικών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 27/9/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ενώπιον του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου ορκίσθηκαν σήμερα οι Γενικοί Γραμματείς του Υπουργείου. Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ανέλαβε ο κ. Βασίλειος Ανδρονόπουλος, Γενικοί Γραμματείς Εσωτερικών οι κ. κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης και Αθανάσιος Ανδρεουλάκος, Γενική Γραμματέας Ισότητας η κ. Ευγενία Τσουμάνη και Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας ο κ. Μαργαρίτης Μουζάς.

Μετά τη λήξη της τελετής ορκωμοσίας ο Υπουργός Εσωτερικών έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
«Ορκίστηκαν και ανέλαβαν σήμερα τα καθήκοντά τους οι Γενικοί Γραμματείς του ενιαίου, πλέον, Υπουργείου Εσωτερικών. Είναι μια μείξη ανάμεσα στην εμπειρία ανθρώπων που ήδη έχουν προσφέρει και στην παρουσία ανθρώπων οι οποίοι καλούνται να προσφέρουν στο πλαίσιο της ενοποίησης που έγινε και των αναγκών που η ενοποίηση αυτή παρουσιάζει.

Έτσι παραμένουν ο κ. Ανδρονόπουλος, ο κ. Γεωργιάδης και η κ. Τσουμάνη,  ενώ δύο νέα πρόσωπα έρχονται στο Υπουργείο. Ο κ. Αθανάσιος Ανδρεουλάκος, ο οποίος είναι πρώην Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου και ο οποίος διαδέχεται τον κ. Αιλιανό, μετά από μια πετυχημένη θητεία. Ο κ. Ανδρεουλάκος μαζί με τους άλλους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου καλείται να συμβάλλει στην όλη προσπάθεια η οποία αφορά τη διοικητική σύνδεση του τέως Υπουργείου Δημόσιας Τάξης με το ενιαίο πλέον Υπουργείο Εσωτερικών. 

Ο κ. Μαργαρίτης Μουζάς, ο οποίος υπηρέτησε μέχρι την περασμένη άνοιξη στο ΓΕΕΘΑ – και ήταν μαζί με τον κ. Χηνοφώτη εκεί – καλείται να αναλάβει τα ηνία της Πολιτικής Προστασίας, η οποία έχει πλέον καίρια σημασία στο Υπουργείο Εσωτερικών. Διαδέχεται τον κ. Παναγιώτη Φούρλα.

Θέλω να μείνω σε ένα σημείο το οποίο θεωρώ ότι έχει ιδιαίτερη σημασία και για μένα και για το Υπουργείο. Η παρουσία του κ. Φούρλα στην Πολιτική Προστασία υπήρξε καταλυτική. Στην ουσία αναδημιουργήθηκε από τον κ. Φούρλα και απέκτησε άλλη διάσταση και από πλευράς οργανωτικής και από πλευράς επιχειρησιακής.

Ο κ. Φούρλας προσέφερε πάρα πολλά και προσέφερε πάρα πολλά και σε μένα προσωπικά. Εδώ θα τονίσω ότι παραμένει πάντοτε ένας άνθρωπος ο οποίος θα μου παρέχει τις συμβουλές του και τις υπηρεσίες του και επιφυλάσσομαι άλλωστε – το έχω πει και του ιδίου – μελλοντικά να ξανασυνδέσουμε τις τύχες μας σε μια άλλη προσπάθεια η οποία θα ταιριάζει πάντοτε και στην όλη εκείνη πορεία την οποία έχει διαγράψει. 

Ευχαριστώ εκείνους που ανέλαβαν τα καθήκοντά τους. Ευχαριστώ εκείνους οι οποίοι απέρχονται. Και επισημαίνω ότι όλη αυτή η ενέργεια, δηλαδή η ενοποίηση του Υπουργείου Εσωτερικών, δεν είναι μια τεχνητή συγκόλληση Υπουργείων, όπως συνέβη, ατυχώς, στο παρελθόν. Το επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά. Είναι ουσιαστικά οργανική σύνδεση μονάδων, οι οποίες μέσα από την συνεργασία τους μπορούν, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, να δώσουν μια άλλη διάσταση στην παρουσία του Κράτους και στην αποτελεσματικότητα της παρέμβασής του, όταν χρειάζεται, ώστε να είναι κοντά στον πολίτη».
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Υπουργέ, σχεδιάζετε μια αναβάθμιση ή αναδιάρθρωση στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας;
 
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Μα είναι σαφές ότι, όπως το τόνισε και ο Πρωθυπουργός μιλώντας στο Υπουργικό Συμβούλιο, η Πολιτική Προστασία, στο πλαίσιο του ενιαίου Υπουργείου Εσωτερικών, αποκτά μια άλλη διάσταση. Γιατί η συνεργασία της με τις άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου είναι περισσότερο ευχερής, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν, που, όπως ξέρετε, ήταν δύο χωριστά Υπουργεία. Και αυτό ήταν το μεγάλο μειονέκτημα, το οποίο ξεπέρασε ο κ. Φούρλας χάρη στις προσπάθειες τις οποίες έκανε ο ίδιος. Ήταν ένα μειονέκτημα αυτό, το οποίο σήμερα δεν υπάρχει.
            
Επομένως αναβαθμίζεται η Πολιτική Προστασία. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι στο ειδικό επιχειρησιακό για τη Δημόσια Διοίκηση, στο Δ’ ΚΠΣ, η παρουσία της Πολιτικής Προστασίας, όπως και στις άλλες χώρες της Ευρώπης, θα είναι καταλυτική. Θυμίζω ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα έχουμε Ειδικό Επιχειρησιακό Σχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση. Στο Γ’ ΚΠΣ οι προηγούμενες Κυβερνήσεις το είχαν ξεχάσει, φαίνεται. Και ένας από τους βασικούς άξονες – θεμελιώδεις άξονες – η αναβάθμιση της Πολιτικής Προστασίας με την έννοια της ορθολογικότερης διασύνδεσης αυτής της καίριας υπηρεσίας με άλλες κρίσιμες υπηρεσίες .
 
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:
Κύριε Υπουργέ, πώς θα σχολιάζατε την κατάσταση στο ΠΑΣΟΚ;
 
ΠΡ.ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ:
Θα σας πω ότι ποτέ δεν σχολιάζω ό,τι συμβαίνει στο χώρο άλλων κομμάτων. 
 

26-09-2007: Ορκωμοσία Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Εσωτερικών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 26/09/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007, στις 10:00, θα πραγματοποιηθεί η ορκωμοσία των Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Εσωτερικών: Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αναλαμβάνει ο κ. Βασίλειος Ανδρονόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών ο κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης, Γενικός Γραμματέας Εσωτερικών ο κ. Αθανάσιος Ανδρεουλάκος, Γενική Γραμματέας Ισότητας η κ. Ευγενία Τσουμάνη και Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας ο κ. Μαργαρίτης Μουζάς.
 
Η ορκωμοσία θα γίνει στο γραφείο του Υπουργού Εσωτερικών Καθηγητή κ. Προκόπη Παυλόπουλου (Βασ. Σοφίας 15, 5ος όροφος).

25-09-2007:Μεταφορά του αστυνομικού, που είχε δεχθεί απρόκλητη δολοφονική επίθεση σε χώρο συναυλίας (Γήπεδο Ελληνικού) ευρισκόμενος σε διατεταγμένη υπηρεσία, σε Ειδικό Κέντρο Αποκατάστασης Ασθενών στο Ισραήλ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 25/09/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αναχώρησε σήμερα (25-09-2007) από την Ελευσίνα με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, ο αστυνομικός που είχε δεχθεί απρόκλητη δολοφονική επίθεση ευρισκόμενος σε διατεταγμένη υπηρεσία σε δημόσιο χώρο (συναυλίας στο Ελληνικό,06-07-2007), για νοσηλεία σε Ειδικό Κέντρο Αποκατάστασης Ασθενών (με τραχειοτομία), στην Ιερουσαλήμ.
 
Ο τραυματίας αστυνομικός συνοδευόταν από Αξιωματικό της Διεύθυνσης Υγειονομικού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και του γονείς του, οι οποίοι εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους προς την πολιτική και φυσική ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας.
 
Ο εκτιμώμενος χρόνος παραμονής του νοσηλευομένου στο Κέντρο Αποκατάστασης εκτιμάται από τρείς έως έξι μήνες.
 
 
 

Για περισσότερες πληροφορίεςΤηλ.:210 6977505
Fax:210 6929764
e-mail:elasgrty@mopo.gr

25-09-2007:Κίνηση κρατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων στους λεωφορειόδρομους

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 25/09/2007
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Ο Υπουργός Εσωτερικών Καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος υπέγραψε εγκύκλιο με θέμα: «Κίνηση κρατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων στους λεωφορειόδρομους».
 
            Το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής:
 
ΘΕΜΑ: «Κίνηση κρατικών υπηρεσιακών αυτοκινήτων στους λεωφορειόδρομους»
 
            Αναφορικά με την κίνηση κρατικών υπηρεσιακών οχημάτων, τόσο με πινακίδες (Κ.Υ.) όσο και με πινακίδες νομικών προσώπων (ΚΗΟ) στις αποκλειστικές λωρίδες κυκλοφορίας συγκοινωνιακών μέσων, θέτουμε υπόψη τα εξής:
 
  1. Όλα τα κρατικά αυτοκίνητα υπόκεινται στην υποχρέωση εφαρμογής των περί τροχαίας κινήσεως γενικών όρων και κανόνων καθώς και των περί την κυκλοφορία αστυνομικών διατάξεων, των αναγομένων στους κανόνες κυκλοφορίας, στην ταχύτητα, στη στάθμευση, στη διέλευση από απαγορευμένα σημεία και στην εν γένει τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).
  2. Από τις ανωτέρω υποχρεώσεις, όσον αφορά στην εφαρμογή των περί τροχαίας κινήσεως διατάξεων, όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενες εγκυκλίους μας, δεν εξαιρούνται τα οχήματα των μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, Υφυπουργών, Γενικών Γραμματέων κ.λ.π., όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις.
  3. Η χρησιμοποίηση των λεωφορειολωρίδων από τα προαναφερόμενα οχήματα εκτός από το ότι είναι παράνομη, δημιουργεί δυσμενή σχόλια σε βάρος των κρατικών λειτουργών που επιβαίνουν σ’ αυτά και των οργάνων της Τροχαίας που ανέχονται την παράβαση.
  4. Είναι αυτονόητο ότι όλοι οι οδηγοί υπηρεσιακών κρατικών αυτοκινήτων οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θα πρέπει να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και να μην προκαλούν με τον τρόπο οδήγησης και με τη συμπεριφορά τους το κοινό αίσθημα.
  5. Επισημαίνεται ότι καμία περίπτωση υπαίτιας παράβασης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας δεν θα συγχωρείται και δεν θα γίνεται αποδεκτή οποιαδήποτε αιτιολογία από μέρους του οδηγού. Κάθε παράβαση των περί τροχαίας κινήσεως διατάξεων, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης των λεωφορειολωρίδων, θα ελέγχεται και θα τιμωρείται.
  6. Η Ελληνική Αστυνομία παρακαλείται να δώσει τις απαραίτητες οδηγίες στα όργανά της για τη διενέργεια αυστηρού ελέγχου στην κίνηση κάθε κρατικού αυτοκινήτου και στην επιβολή των νόμιμων κυρώσεων σε κάθε παραβάτη. Επίσης παρακαλείται, για τις σημειούμενες παραβάσεις από οδηγούς κρατικών αυτοκινήτων, να υποβάλλει αναφορά στην υπηρεσία που ανήκει ο οδηγός για την άσκηση και πειθαρχικού του ελέγχου, κοινοποιώντας την και στην Υπηρεσία μας.
  7. Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων παρακαλούνται να μεριμνήσουν για την άμεση κοινοποίηση της εγκυκλίου αυτής σε όλες τις υπηρεσίες τους και σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα, Οργανισμούς, Ο.Τ.Α., κ.λ.π. που εποπτεύουν. Τα Γραφεία Κίνησης οφείλουν να μεριμνήσουν ώστε ενυπογράφως να λάβουν γνώση της παρούσας όλοι οι οδηγοί υπηρεσιακών αυτοκινήτων.
 
 
   Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
 
ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
 
Η εγκύκλιος εστάλη προς:
  1. Όλα τα Υπουργεία
Διευθύνσεις Διοικητικού
  1. Όλες τις Γενικές Γραμματείες Περιφερειών
α) Γραφεία Γενικών Γραμματέων Περιφερειών
β) Διευθύνσεις Διοίκησης έδρες Περιφερειών
γ) Διευθύνσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης (λοιπών Νομών)
  1. Όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις
α) Γραφεία Προέδρων Ενιαίων Ν.Α.
β) Γραφεία Νομαρχών Ν.Α.
γ) Διευθύνσεις Διοίκησης Ν.Α.
  1. Προεδρία της Δημοκρατίας
  2. Βουλή των Ελλήνων
  3. Πολιτικό Γραφείο Πρωθυπουργού
  4. Γραφεία Υπουργών, Αναπλ. Υπουργών και Υφυπουργών
Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς όλων των Υπουργείων